A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V90 (2016)

V90 Cross Country B5 2021 - (modellév 2022) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szép autó, de nagyon buta

Szöveges ítélet

Egy 2017-as B8-as, nagyon jól felszerelt Passatból ültem át ebbe. Nagyon szerettem ezt, hasonló funkciókkal rendkezett, ezzel hasonlítom a Volvo-t, tehát nem légből kapottak a megjegyzéseim. Az autóm 2022-es modellévű, ennek lesz jelentősége a későbbiekben.

Kezdem a jó dolgokkal, van ezekből is néhány. Az ülések kimondottan kényelmesek. A Pilot Assist meglepően jól működik, annyi távolságot tart az előttem haladótól, ami még nem csábít másokat az elém bevágásra és jól reagál a lassításokra / gyorsításokra is. Előzéskor (pl. autópályán) az index kirakásakor már gyorsít, nem várja meg, amít a belső sávba érek. A hátsó ülésből kihajtogatható gyerekülés nagyon hasznos, sok esetben megkímél a gyerekülések egyik autóból a másikba való pakolásától. A start-stop rendszer nem kikapcsolható, de meglepően okos lett. A Passatnál indításkor az első mozdulattal kikapcsoltam, mert pl. kereszteződésbe való becsorgáskor mindig a legrosszabbkor lőtte le a motort, a Volvonál ez nem fordul elő. Az autó úttartása nagyon jó, a váltó az esetek többségében gyorsan eltalálja, hogy mit szeretnék, normál közlekedésnél finoman kapcsolgat. A gyerekzár a vezető oldali ajtópanelen kapcsolható, ez jó.

A bosszantó, hibás, értelmetlen dolgok listája azonban sajnos jóval hosszabb. Ezek egy része nyilván adottság és a poszter miér’ nem figyelt oda rendelés előtt. A középkonzol az átvétel óta nyikorog, ahogy néha az automata csomagtérroló is becsukáskor. A kormány teljesen kitekert állapotban néha berezeg. Az automata rögzítőfék gyakran egy nyekkenéssel old ki, vagy lassan húz be és pár centit gurul az autó (szűk helyen kellemetlen tud lenni). Az ajtózsebekben a tároló nem elég mély, kevés dolog fér el benne. A csomagtartóban nincs oldalüreg csak az egyik oldalon egy tépőzáras gurtni, amiben az elsősegélydoboz van. A hátsó üléssor nem dönthető a csomagtérből, ezen rendesen meglepődtem, bár nem egy óriási probléma.

A legjobban zavaró dolgok viszont az elektronikához kapcsolódnak. Az átadásnál (2021 november) az értékesítő háromszor elmondta, hogy tavasszal majd jön egy nagy szoftverfrissítés. Ennek akkor nem tulajdonítottam nagy jelentőséget, mert ezek szerintem csak kiegészítői és nem meghatározó részei egy autónak, és autót vásároltam nem egy guruló tabletet. Most már a saját káromon megtanultam, hogy ez nem így van, legalábbis a Volvonál. Hol is kezdjem?

A legnagyobb probléma, hogy az autó infotainment rendszere a 2022-es modellévtől az Android Automotive OS (AAOS) nevű borzadály. Persze ez is rendelés után derült ki, és bár távol áll tőlem bármilyen pozitív érzelem egy Google jellegű óriáscég iránt, azt reméltem, hogy egyrészt valami nagyon rosszat nem adnak ki a kezük közül, másrészt a Volvonál van annyi eszük, hogy rájuk koppintanak, ha mégis megpróbálják. Ehhez képest az az érzésem, hogy a Google autót soha nem használó programozókat állított a projektre, a Volvo pedig elfelejtette emlékeztetni őket arra, hogy a szoftverjük egy gyorsan haladó (elmegy 183-at is ám, nem csak 180-at), sokmilliós tárgynak lesz a lelke és nem egy alsópolcos gagyi tableten fog futni, amin egy óvodás Bogyó és Babócát néz. Szóval: az egész hóbelevanc normális használatához szükséges Google profillal történő bejelentkezés (nem szeretem, mert minek) valamint állandó internetkapcsolat. Hál’ Istennek ez nekem nem probléma, mert a telefonomom van adat rogyásig. Persze a Volvo azzal hirdette, hogy adnak az autóba adatkártyát, ami természetesen nem történt meg. Aztán az imént hívtak, hogy mégis kerítettek valahonnak és szívesen odaadják – bárcsak ez lenne a probléma. Az AAOS-t két módon lehet kezelni: a kijelző nyomkodásával vagy hangutasítással. Ez utóbbi magyar nyelven nem elérhető.

Telefon-összeköttetés: az esetek többségében sikerül, néha félig vagy semennyire. Mit jelent ez? A Spotify-on szól a zene, de névjegyzék nem tölt be. Vagy betölt a névjegyzék, de a neveket nem, csak a telefonszámokat látom. Vagy hív valaki, de nem a kihangosítra jön a hívás, hanem a telefonra és át kell tennem az autóra - felesleges nyomkodás menet közben. Vagy tudok telefonálni és biztosan van internet, de a térkép offline üzemmódban van, forgalmi adatok nincsenek rajta. A Passatnál hozzászoktam a magyar kontaktjaim nevének angolul való kiejtéséhez; a Siri megértette, a Google nem. Tehát csak telefonról tudok tárcsázni – felesleges nyomkodás.

Navigáció: alapból Google Maps van telepítve. A kormány mögötti kijelzőn és a központi kijelzőin is fut, futhat. Mivel a Google aszisztens nem tud magyarul, ezért a magyar címeket sem érti meg és be kell pötyögni – felesleges nyomkodás. A központi kijelző térképre hiába zoomolok rá (mert például egy bonyolultabb kereszteződés jön, amit jobban akarok látni), visszaáll átnézetni képre. Pedig átnézetinek pont jó lenne a kormány mögötti is. Ha olyan helyet mentek el, aminek nincs címe (külterület), akkor hiába van a pötty jó helyen, a navigáció az adott település központjába visz. Waze nincs.

Rádió: elmenthetek kedvenc adókat. Alapból azonban nem a kedvencadó-lista jön fel, hanem a teljes, onnan át kell nyomnom a kedvencek fülre. Akkor mi értelme az egésznek?

Hőfokszabályozás: a központi kijelzőn egész fokokat tudok csak megadni, előre és hátra is. A hátsó klímapanelen azonban vannak fél fokok is. Most akkor mi van? Ja és miért kell váltanom első és hátsó üléssor között, simán ráférne egy képernyőre – felesleges nyomkodás.

Kormány mögötti kijelző: jobb és bal oldalt van a sebesség és a fordulatszám. Közötte vagy a térkép, vagy semmi, csak feketeség. Ez ám a testreszabhatóság!

Automata ablaktörlő: az esetek 80%-ában később töröl, mint én tenném, mindegy, hogy milyen érzékenységre van állítva – nagyon zavaró.

Automata távolsági fény: teljesen használhatatlan. Olyan agresszíven kapcsolgat, mint egy bemindenezett stroboszkópkezelő szakmunkás, a Sterbinszky is vért izzadt volna fénykorában, hogy eléggé csapatós zenét tudjon alárakni. A fényorgiát a szembejövők villogásai egészítik ki. Úgy szar, ahogy van.

Automata fék tolatáskor: szegény azt sem tudja, hol van. A kézikönyv szerint lefékez, ha tolatáskor akadályt észlel. A napi gyarkolat alapján lefékez akkor is, ha nincs ott semmi. Az első pár alkalommal a frászt hozta rám, akkorát satuzott, hogy télyeg azt gondoltam, beletolattam valamibe. Állandóra nem lehet kikapcsolni, csak újra és újra minden tolatáskor – felesleges nyomkodás.

Tolatókamera: van 360 fokos nézet. Én ezt nem szeretem, mert olyan magasról mutatja az autót, hogy a mellette lévő tárgyak értelmezhetetlenül megnyúlnak, rosszul láthatóak. Tolatáskor alapból a 360-as képet dobja fel. Vagy a hátsó kamerát. Nem tudom, mi az alap, de fixre állítani nem lehet, én a tolatót használnám. Ha ez van bekapcsolva, akkor a kép a kijelző alsó felén jelenik meg, a felső fekete. Pedig eférne ott a felülnézeti kép is. Dehát minek, váltogasson inkább a söfőr a kettő között, úgyis ráér mert lassan tolat, hiszen nem akarja hogy hátbarúgja az automata fék.

Csak off-road üzemmód van, a többi, ígért üzemmód nincs, mert nincs. Bekapcsolni csak a menüben való turkálással lehet, hangutasítással nem – felesleges nyomkodás.

Volvo applikáció: sokat ígér, keveset ád. Tudom nyitni és zárni az autót illetve a motort beindítani (utasteret temperálni). Nincs útvonalnyilvántartás, fogyasztási adatok, időzítő stb, amik amúgy az app leírásában szerepelnek.

Car Play: hát az nincs. Pedig ígérted, kedves Volvo! Jó-jó, de majd lesz. Mikor? Hamarosan. A következő negyedévben. Ja mégsem, a rákövetkezőben. Ja, hogy azt nem mondtuk, hogy melyik évben... Ha tudom, hogy ez nincs, meg sem rendelem az autót.

Play Store: elivileg letölthetek innen alkalmazásokat. Gyakorlatilag nem, mert a bolt nagyjából üres. OK, van Spotify, ez jó, de amúgy semmi értelmes. Teams? Kifogyott. Waze? Nem is volt. Nem mintha ezzel akarnék szórakozni, de ha már van, akkor ne csak egy üres ígéret legyen.

Összességében nagy csalódás az autó. Mechanikailag rendben van, az elektronika és az infotainment borzasztó. Itt utalnék vissza a Passatra, ahol sokkal több minden jól, logikusabban, vezető-központúbban működött, hiába 5 éves modell. A magyar nyelvi integráció hiánya, az egyes esetekben lebutított, máskor feleslegesen túlbonyolított és csúnya (ez véleményes) menürendszer, az alapvető funkciók problémás kezelhetősége, a vezetéstámogató rendszerek betegségei és a kényszerített Google-használat mind olyan dolgok amikkel bár együtt lehet élni, de a használat során bosszúságot okoznak. Az nem vigasztal, hogy valamikor majd talán ezeket helyrehozzák (mert mód van rá, tud drót nélküli frissítéseket kapni az autó), mert a vételár nem azt tükrözte, hogy egy félkész modellt kapok ami egyszer csak jó lesz a későbbiekben.

Hibalista

- Kétszer beragadt valamelyik parkolószenzor. Ezt azt jelenti, hogy folyamatosan csipogott, bezárt állapotban is. Az első alkalommal 3 napig full hangerőn autóztam, hogy ne halljam, aztán elmúlt magától. A második alkalommal bevittem a szervizbe ahol nyomtak egy hard resetet. A Google profilomat elfelejtette az autó, ezt is a szervizben rakták újra. Az amúgy is limitáltam működö Volvo app egyáltalán nem működött. Állítólag Göteborgba szóltak át, hogy nézzenek rá, aztán egyszercsak elkezdett működni.

Ide hordtam szervizbe

Ivanics. Igazi szervizre még nem volt szükségem. Az AAOS-t szerintem még ők is tanulják.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2021
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Passat B8 Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V90 2016 (2016)

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)