Szépséges családi autó
Szöveges ítélet
Az autót imádom. Az előfordult hibák csak az én maximalista igényeim miatt tekinthetők hibának. Az autó gyönyörű és extra kényelmes. 6-8 órai vezetés után sem sajgó fenékkel és háttal szállok ki belőle.
Évek óta Audit szerettem volna venni, de valahogy bekerült a látókörbe az új XC70. Egy hétvégén a fiammal elmentünk egy márkakereskedőhöz, kívül-belül átnyálaztuk a kiszemelt modellt. Utána átmentük egy Audi márkakereskedésbe, és a másik opciót az All road-ot néztük meg. Óriási különbség volt a beltér kialakításában. Magasan a Volvo nyert (ez nagyon meglepő volt). Majd jött a mérlegelés: XC70 vagy All road. Végül az XC70 nyert. Bár a külsőt és a motor teljesítményt tekintve az Audi nyert, azonban a felszereltséget végignézve, ár-érték arányban magasan a Volvo jött ki jobban. 15.5 millióból egy alig valamivel alap felszereltség feletti All road 3.0. TDI-t sikerült volna venni, míg az XC70 D5-ből ennyiért csak alig maradt ki valami.
Az autót a családom is imádja. Az integrált gyerekülésből a fiam alig akar kiszállni. Én imádom az ülés fűtést és szellőztetést, az okos tempomat-ot, az állati könnyen és praktikusan kezelhető navigációt (a beépített kerék szenzorokkal), a lejtement vezérlést, a négykerékhajást (meredek utcánkban télen csak így lehet felmenni).
Amit már régen várok, az a Navigáció frissítése. A lefedettség elég jó, a POI-k hiányosak, és kicsit gagyi a grafikája. A kijelző a legjobb helyen van, a műszerfalból kiemelkedve, nagyméretű, de felbontása lehetne nagyobb.
A D5-ös 185 lóereje lehetne kicsit több, a nyomatéka nem rossz. még mindig nem értem, hogy a Volvo miért állt meg az 5 hengernél, miért nem csinál 6-hengeres dieselt. A T6-os motorja nagyon erős, de zabagép (más opció nincs).
Hibalista
- 1000 km körül hűtő modul hiba, motor melegedés (nem ment a hűtő ventillátor) - szervízben javítva, utána rendben volt. Most globális modell visszahívás keretében hűtő modul csere (bár már nem volt vele probléma).
- Csomagtér ajtó keményen nyekergett menet közben. Szervízben megzsírozták, azóta rendben. Futóművel kapcsolatban ugyanez a probléma (silent blokk száraz volt). szervíz rendbe tette (ismét kis zsír hiány), azóta rendben.
- Tető ablak időnként nem csukódik be, mintha akadályba ütközne - visszatér nyitott állapotába. A szervíz tanácstalan, nem tudják reprodukálni a hibát.
- A bluetooth-os telefon kihangosító rendszeresen elveszti a kapcsolatot a telefonnal a legváratlanabb helyzetekben, de ez vélhetően inkább a telefon hibája (HTC touch diamond)
Ide hordtam szervizbe
Ivanics, Budapest.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Toledo (1,9 TDI, tuningolt, 140 LE) | Következő autója? | Ha kínai lesz, akkor biztosan nem Volvo, inkább Audi |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
