Skadináv partner minden alkalomra
Szöveges ítélet
Húsz feletti autó után találtam meg ezt a luxus batárt. A BMW-én kivül túl voltam már valamennyi német prémium márka különféle típusain. Ezek mellett hajtottam brit ugráló nagymacskát, legendás Hondát, V6 Lagunát, Saab Aerot stb... Első blikkre az XC a maga öt hengerével, skadináv faék, fahasáb design kialakításával akár visszalépésnek tűnhet. De nem az, sőt!
Miért?
Első érvem az, hogy vajon mire kell egy kocsi, egy negyvenes kisgyermekes, vadászó-horgászó életmódot folytató férfi embernek:
1. Pakolni: gyereket, babakocsit, kismotort, kiságyat, kutyát, horgászbotot, vadászpuskát, a szeretett nőt, a szeretett nő cuccait, halat, vadat stb...
2. Biztonságban lenni: az 1. pontban felsoroltak sorsa felől nem aggódni, épségüket garantálni.
3. Haladni: nem száguldani, hanem vonulni. Az összkereket kihasználni az erdei, mezei és a vízparti desztinációk megközelítésekor.
4. Hallgatni: csúcsminőségben hifit,álmélkodva brummogó motorhangot.
5. Ülni: Kezdődő lumbágót, gerincsérvet széles ülőlappal és kényelmes fotellel kényeztetni.
6. Megjeleni: a tóparti sár lemosatása után öltönyt húzni és a szorgos hétköznapok tárgyalásaira eljutni, a pesti korzón leparkolni, decens kultúrembernek látszani.
Nos az XC 70 ezekre pont tökéletes választás.
Második érvem a menetteljesítményben keresendő. Alapban 215 ló rugkapál benne, ami nem kevés. Egy gyári polestar tuninggal ez felmegy 230-ra, 470 Nm forgatónyomaték mellett. Öt hengerrel, 1700 kiló felett erre már megnyalja az ember a szája szélét. Berakattam és nem bántam meg, a fogyasztás is optimalizálódott. Akkor kívánja a naftát, ha tényleg szükség van rá előzés, gyorsítás stb...
A harmadik érv a kényelem. Jó benne ülni és nagyon jó az illata. A Volvo szerintem külön bőrillat tesztelő részleget alkalmaz. Négy embernek tökéletes, ötnek megárja. A csomagtér alakja és kiképzése brutálisan pakolható és kihasználható.
A negyedik érv a márka image. Az XC 70 a felső középosztálybeli amerakiai háziasszonyok autója is, de a svéd középvállalkozó ugyanúgy fogyasztói célcsoport, mint a kölni sebészprofesszor. IQ -t feltételez, legalábbis Európában biztosan.
Az ötödik érv a biztonság.Erről nem írok, mert ez VOLVO.
Ellenérvek:
- Navigáció: Lassú és sokat téved, elmarad a prémium elvárásoktól. A gombját úgy helyezték el, hogy menetközben képtelenség kezelni. Gondolom a biztonság mánia miatt.
- A lebegő középkonzol: Volvo beltéri szabadalom, fineszes design elem. Egy baj van vele az alu borítású perem éles széle nagyon nyomja, vágja az ember lábát. Meg kell szokni, hogy nem támasztjuk neki a csülkeinet. Ennyi...
- A méretek miatt a kilátás korlátozott, első-hátsó radar kötelező, hátsó kamera ajánlott.
- Telefon: Néha elhagyja a jelet, lefagy. De tényleg ritkán.
Hibalista
- Semmi, idáig.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Galéria Budapest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | GLK | Következő autója? | XC 70 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
