A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V70, Xc70 (2007)

V70, Xc70 XC70 D5 AWD SUMMUM 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Élmény sokér' de nem fogod bánni

Szöveges ítélet

Céges autóként kaptam, négy évesen kevés futással. Mivel előtte a legújabb autóm is 10 év feletti volt hirtelen szembesültem az elmúlt 10 év fejlesztéseivel, plusz ami Volvo. Elég sokkoló volt, főleg a kényelem, az automatizáltság, a méretek (a pakolhatóság, 3 gyerekhez tartozó holmival is), a sokféle zene csatlakoztathatóság (bocs, ha ez ma már mindennapos) a zseniális automata váltó, ami mellett nincs kedvem manuális módban használni. Nekem megdöbbentő az ereje és hogy lineárisan gyorsul nem írom le meddig... Remek dolog lehet az összkerékhajtást is, de a visszajelzőjét eddig csak egyszer láttam, amikor autópályán télen a sávok közötti havas csíkon kellett átmenni. A tempomat azonnal "elengedte" a gázt. Gondolom, még 1000 okosság van benne, amit észre sem veszek.

Mivel az autó nagy és nehéz, az első kerekeket nagyon koptatja, hiszen alapesetben az a hajtott. Érdekes, hogy szervizesek véleménye is eltér, hogy van-e állandó minimális (pár 10 %) hajtás hátul, vagy csak ha indokolt és a Haldex rendszer zár. Mindenesetre az abroncsok kopását nézve úgy látom, az első párat fele annyi idő alatt elhasználja, és ezért arra szavazok, hogy az első kerekek hajtanak, a hátsók csak, ha helyzet van. Olyan meg a fenti autópályás-havas példán kívül még nem volt.

Még egy elektronikai kedvencem: ha teljesen lehalkítom a zenét az pillanatstop is egyben USB esetében. iPod más. A hosszú zárásgomb nyomásra a távirányítón az ablakok zárása is nagyon jó, főleg, hogy a tetőt is zárja. Ugyanígy a kintről ablaklehúzás is nagy melegben - nem szeretem a klímát - így már beszállás előtt tud szellőzni, amíg pakolunk, rendezkedünk. Tudom, bagatell, de nekem személy szerint kedvencem a funkció.

Megnéztem, ez a járgány kicsit hosszabb és szélesebb, mint a kortárs XC90 (!) és a csomagtérre is nagyobb a megadott adat. A csomagtartó mérete nekem döbbenetes, jó, hogy osztható és mivel emelt a kocsiszekrény (ez XC és nem a V70) így hajolgatni sem kell. Gyerekek becsatolása ugyanezért kényelmes.

Ezen a példányon motoros a csomagtartó ajtaja, szerintem lassan nyílik, egyébként nem lehet belekötni semmibe, ha meg nem tetszik, nyithatom ugye kézzel is.

A mérete, tömege miatt szeret bólintva fékezni, de kis gyakorlással simán is meg lehet állni vele. Egyébként a ringatózó hajó érzését adja, így mozog, ebből eredeztethető a bólintás is. Üresen 1700 kg felett van, emelt, puha rugózású futómű és a fizikában nincsenek csodák. Hamar leszoktat a nagy, erős fékezésekről, megtanulunk rákészülni, messziről, apránként lassítani.

A remek belső tér a világos bőrrel natúr (értsd: nem fényesre lakkozott) fával nagyon szép, minden utasból "hmmm" reakciót vált ki. Ugyanakkor van benne valami konzervatív, nincs sok gomb, nem csillog-villog, ebben a példányban nincs színes nagy képernyő ezért egy nagyon nyugodt, letisztult eleganciát sugároz.

Az ülései formásak, motorizáltak, de valahogy nem olyan kényelmes mint mondjuk a korábbi 2000-es Corollámé, ami furcsa nekem. Több beállítást használok és menet közben váltogatni kell, hogy ne fájjon a derekam hosszabb úton. Más még nem panaszkodott rá.

Alkatrész ár (törve volt kicsit az eleje, lökhárító, lámpatest, javítani kellett) horror, csak Casco-val szabad ilyet üzemeltetni.

Ami a legjobb, hogy ezzel az autóval, bár nagyon tud menni, az ember nem siet. Jó benne ülni, hallgatni a zenét, beszélgetni. Úgy intézi az ember, hogy minél tovább tartson az út. Ez az autó egy jó hely, ahol jó lenni.

Autópályán és vidéken 9 literes átlagot fogyaszt. Budapesten dugótól függően 12-14, nincs mese. Havi 1-2 vidéki úttal (500 km darabonként) 11 l/100km-en áll a mutató, mindennapos használat mellett. De azt kell mondjam, nem bánom. Ezt az érzést így is meg kell fizetni, a kényelmet, tömeget, a "közúti hajózás" érzését. Ha vidéken sima úton előzni kell, ezzel gyorsan és biztonságosan lehet. 2500 felett a motor morgós lesz, később ordítós, nagyon jó hangú szerkezet, mintha a világba kiáltaná, hogy "jövök". És jön.

Csak áradozni lehet róla és hónapról hónapra jobban tetszik a nyújtott, tekintélyes, hosszú forma. Nem az az "útdaganat" formájú SUV.

A tolatóradarral bátrabban a parkolás a 4,80-as hosszúság ellenére is, nem érzem, hogy kevesebb helyre tudnék beállni, mint előtte "normál" sedanokkal, itt, a belvárosban.

A következő autóm is ilyen lesz, vagy V70, az én pénztárcámnak ennél régebbi használt is jó lesz, attól sem fogok félni. Ez alatt a méret alatt már minden kicsi lenne, praktikátlan. Így jártam, ha mégsem ilyesmi lesz majd, szenvedni fogok. UPDATE: úgy fest, ki lehet nőni, a gyerekek száma miatt, de csakis ezért. 2013.08 eladtam, kinőjük, hiába ekkora batár, csak 5 ülés van benne.

Használt Volvo eladáshoz a márkaszervizek a Selekt programban meglepően jó ajánlatokat tesznek és KP fizetnek. Ha az autó élettörténete korrekt, szervizkönyve rendben, nem érdemes nepperekkel próbálkozni.

Hibalista

- Egyik kis helyzetjelző a lámpatestben nem égett. Párszáz Ft. - Néha a fejegység nem bootol be, nincs zene, ilyenkor újraindításra jó (havonta 1-2-szer fordult elő, nem érdekel különösebben). Marad így. - Bal első ablakkeret kédergumi vetemedett, gyűrődött, ablaktovábbító motor védelmében csere, volt, hogy nem akart az ablak felmenni 36 000. - Hátsó fékbetétek plusz éves szerviz 60000-nél 98 000Ft - Jobb első gátló megadta magát egyik hónapról amásikra, BP-i utaknak tudom be, szerviz diagnosztika azonnal mutatta a hibát. Mivel eladáskor derült ki, a költségét nem tudom, a felújító kereskedő önköltséggel megoldja majd, polcról levett alkatrésszel. -

Ide hordtam szervizbe

Volvo Ivanics

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Udvari Automobil Kft.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 49500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Corolla 1.3 sedan (2000) Következő autója? Mazda MPV
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V70, Xc70 2007 (2007)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)