Élmény sokér' de nem fogod bánni
Szöveges ítélet
Céges autóként kaptam, négy évesen kevés futással. Mivel előtte a legújabb autóm is 10 év feletti volt hirtelen szembesültem az elmúlt 10 év fejlesztéseivel, plusz ami Volvo. Elég sokkoló volt, főleg a kényelem, az automatizáltság, a méretek (a pakolhatóság, 3 gyerekhez tartozó holmival is), a sokféle zene csatlakoztathatóság (bocs, ha ez ma már mindennapos) a zseniális automata váltó, ami mellett nincs kedvem manuális módban használni. Nekem megdöbbentő az ereje és hogy lineárisan gyorsul nem írom le meddig... Remek dolog lehet az összkerékhajtást is, de a visszajelzőjét eddig csak egyszer láttam, amikor autópályán télen a sávok közötti havas csíkon kellett átmenni. A tempomat azonnal "elengedte" a gázt. Gondolom, még 1000 okosság van benne, amit észre sem veszek.
Mivel az autó nagy és nehéz, az első kerekeket nagyon koptatja, hiszen alapesetben az a hajtott. Érdekes, hogy szervizesek véleménye is eltér, hogy van-e állandó minimális (pár 10 %) hajtás hátul, vagy csak ha indokolt és a Haldex rendszer zár. Mindenesetre az abroncsok kopását nézve úgy látom, az első párat fele annyi idő alatt elhasználja, és ezért arra szavazok, hogy az első kerekek hajtanak, a hátsók csak, ha helyzet van. Olyan meg a fenti autópályás-havas példán kívül még nem volt.
Még egy elektronikai kedvencem: ha teljesen lehalkítom a zenét az pillanatstop is egyben USB esetében. iPod más. A hosszú zárásgomb nyomásra a távirányítón az ablakok zárása is nagyon jó, főleg, hogy a tetőt is zárja. Ugyanígy a kintről ablaklehúzás is nagy melegben - nem szeretem a klímát - így már beszállás előtt tud szellőzni, amíg pakolunk, rendezkedünk. Tudom, bagatell, de nekem személy szerint kedvencem a funkció.
Megnéztem, ez a járgány kicsit hosszabb és szélesebb, mint a kortárs XC90 (!) és a csomagtérre is nagyobb a megadott adat. A csomagtartó mérete nekem döbbenetes, jó, hogy osztható és mivel emelt a kocsiszekrény (ez XC és nem a V70) így hajolgatni sem kell. Gyerekek becsatolása ugyanezért kényelmes.
Ezen a példányon motoros a csomagtartó ajtaja, szerintem lassan nyílik, egyébként nem lehet belekötni semmibe, ha meg nem tetszik, nyithatom ugye kézzel is.
A mérete, tömege miatt szeret bólintva fékezni, de kis gyakorlással simán is meg lehet állni vele. Egyébként a ringatózó hajó érzését adja, így mozog, ebből eredeztethető a bólintás is. Üresen 1700 kg felett van, emelt, puha rugózású futómű és a fizikában nincsenek csodák. Hamar leszoktat a nagy, erős fékezésekről, megtanulunk rákészülni, messziről, apránként lassítani.
A remek belső tér a világos bőrrel natúr (értsd: nem fényesre lakkozott) fával nagyon szép, minden utasból "hmmm" reakciót vált ki. Ugyanakkor van benne valami konzervatív, nincs sok gomb, nem csillog-villog, ebben a példányban nincs színes nagy képernyő ezért egy nagyon nyugodt, letisztult eleganciát sugároz.
Az ülései formásak, motorizáltak, de valahogy nem olyan kényelmes mint mondjuk a korábbi 2000-es Corollámé, ami furcsa nekem. Több beállítást használok és menet közben váltogatni kell, hogy ne fájjon a derekam hosszabb úton. Más még nem panaszkodott rá.
Alkatrész ár (törve volt kicsit az eleje, lökhárító, lámpatest, javítani kellett) horror, csak Casco-val szabad ilyet üzemeltetni.
Ami a legjobb, hogy ezzel az autóval, bár nagyon tud menni, az ember nem siet. Jó benne ülni, hallgatni a zenét, beszélgetni. Úgy intézi az ember, hogy minél tovább tartson az út. Ez az autó egy jó hely, ahol jó lenni.
Autópályán és vidéken 9 literes átlagot fogyaszt. Budapesten dugótól függően 12-14, nincs mese. Havi 1-2 vidéki úttal (500 km darabonként) 11 l/100km-en áll a mutató, mindennapos használat mellett. De azt kell mondjam, nem bánom. Ezt az érzést így is meg kell fizetni, a kényelmet, tömeget, a "közúti hajózás" érzését. Ha vidéken sima úton előzni kell, ezzel gyorsan és biztonságosan lehet. 2500 felett a motor morgós lesz, később ordítós, nagyon jó hangú szerkezet, mintha a világba kiáltaná, hogy "jövök". És jön.
Csak áradozni lehet róla és hónapról hónapra jobban tetszik a nyújtott, tekintélyes, hosszú forma. Nem az az "útdaganat" formájú SUV.
A tolatóradarral bátrabban a parkolás a 4,80-as hosszúság ellenére is, nem érzem, hogy kevesebb helyre tudnék beállni, mint előtte "normál" sedanokkal, itt, a belvárosban.
A következő autóm is ilyen lesz, vagy V70, az én pénztárcámnak ennél régebbi használt is jó lesz, attól sem fogok félni. Ez alatt a méret alatt már minden kicsi lenne, praktikátlan. Így jártam, ha mégsem ilyesmi lesz majd, szenvedni fogok. UPDATE: úgy fest, ki lehet nőni, a gyerekek száma miatt, de csakis ezért. 2013.08 eladtam, kinőjük, hiába ekkora batár, csak 5 ülés van benne.
Használt Volvo eladáshoz a márkaszervizek a Selekt programban meglepően jó ajánlatokat tesznek és KP fizetnek. Ha az autó élettörténete korrekt, szervizkönyve rendben, nem érdemes nepperekkel próbálkozni.
Hibalista
- Egyik kis helyzetjelző a lámpatestben nem égett. Párszáz Ft. - Néha a fejegység nem bootol be, nincs zene, ilyenkor újraindításra jó (havonta 1-2-szer fordult elő, nem érdekel különösebben). Marad így. - Bal első ablakkeret kédergumi vetemedett, gyűrődött, ablaktovábbító motor védelmében csere, volt, hogy nem akart az ablak felmenni 36 000. - Hátsó fékbetétek plusz éves szerviz 60000-nél 98 000Ft - Jobb első gátló megadta magát egyik hónapról amásikra, BP-i utaknak tudom be, szerviz diagnosztika azonnal mutatta a hibát. Mivel eladáskor derült ki, a költségét nem tudom, a felújító kereskedő önköltséggel megoldja majd, polcról levett alkatrésszel. -
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Udvari Automobil Kft.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 49500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Corolla 1.3 sedan (2000) | Következő autója? | Mazda MPV |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
