2.0 D ( Ford PSA MIX) azt mondják sz@r, pedig JÓ
Szöveges ítélet
2019 Augusztusában döntöttem el , hogy kell egy V70 P3. Itthon javarészt automaták voltak ( geartronic) ami hát nem a VOLVO ékköve, ismerőskörben több VOLVO is van / volt ezzel a váltóval, egytől egyig hibásak voltak, pedig cserélték az olajat is, de igy sok bajuk volt vele. Igy maradtam a manuál váltonál , mível sokat megyek pályán tök mindegy hogy Manuál vagy Automata.
Tehát Dízel és Manuálra volt szükségem.
Külföldi aukciós oldalon találtam, egy 2008/2009 fekete V70-et 2.0 Dízel motorral.
Eleinte kicsit skeptikus voltam ezzel a motorral de némi utánajárás illetve serviz költség checkolás után maradtam a 2.0 Ford / PSA ( francia 2.0 HDI pl.) motornál.
Tudom hogy a D5 az igazi , de inkább nyaralásra költöm azt a pénzt amit a különbségen sporolok, hogy ne egy D5 / D4 / D3 -at szervizeljek.
Hát nem bántam meg, kb minden fele árban van hozzá mível ez a 2.0 motor van az összes korabeli Fordban & Peugeot & Citroen & Volvoban (v40, c30 ,v50 , V70) meg még egy pár márkában akik ezt a motort szerelték a kocsiba.
Az első tulaja az Indiai Belga nagykövetség volt. 53.000Km-ig.
Momentum felszereltség mellet, 4* Ülésfűtés, elől- hátúl, XENON, esőszenzor, Fekete teljes bőr ülések- nagyon kényelmes.
Ez után átkerült Hollandiába ahol egy Farmer hajtotta amig meg nem halt, ezután került az aukciós oldalra.
2019 Augusztus- megtetszett az auto, 52 kép és 1 videó alapján megvettem egy barátom cégén keresztűl , mível csak autokkal foglalkozó cégek regisztrálhatnak.
Az eredetileg 21 nap szálliási időt túllépve majdnem 2 hónapot várva:) megjött a trailer a kocsival.
Még volt rajta műszaki , igy honosítás + regadó + illeték + stb. ~ 200.000Ft
November végén megkaptam a magyar okmányokat.
205xxx km volt benne, temérdek számla az előéletéről
186xxx km -nél vezérlés és kettőstümegű csere volt
Azóta is remekül teszi a dolgát, a hibáit leirtam a Hiba lista szekcióban.
2 felnött + 1 (2éves) gyerek ( plus minden játéka ) + 2 kutya kényelmesen elférünk és még bőven van hely.
Kategóriájában szerintem ennek a legnagyobb a csomagtere, minden elnyel.
Feleségem nem szívesen vezeti mert elég hosszú, nekem pont ez tetszik . hogy egy mozdony az egész.
2.0 Dizel motor elégséges 136LE, a Computer 6,8L/ 100Km átlagot ír, úgyhogy manapság ( COVID 19 ) inkább csak a városban használjuk. Nem bántam meg, hogy nem D5-el vettem.
Összeségében egy nagyszerű családiautó, igy 12 év után is jól néz ki.Nem hangos, nem hivalkodó, de teszi a dolgát mindig.
Hibalista
- generátor - 50ezer - flexibilis- víz csövek - 13 ezer + munkadíj - Termosztátház csere + hőgomba - 58.0000Ft - Résolajcső csere - a cső maga 8000Ft körül volt + munkadíj 20.000 körül mert eléggé szét kellet szedni a motorteret hogy hozzáférhető legyen. - - kötelező szervizek, eddgi 3 alkalommal( 10ezrenként cserélem - ténylegesen, nem csak mondom mint sokan ) 6 liter olaj ( liqui moly 5W30 Ford Specifikus olaj) kedvezménnyel 19.000Ft , MANN olaj + levegő + pollen szűrő ~ 12.000Ft , illetve mikor megvettem illetve 30000km után üzemanyag szürő ~12000Ft - - elemcsere a kulcsokban - 2* 1200Ft a CR2430 -elemre ( magamnak cseréltem ) - - Ezeken kívűl eddig nem volt mással bajom. - 30.000km / 1 év alatt
Ide hordtam szervizbe
Debrecen - Tasnádi ImiVan minden azonnal , de el is kérik az árát. Minőséggel nem volt bajom. Ide hordtam ha nem a kötelező szervízre kellet jönni.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Helyben ( szomszéd ) autoszerelő , van kedvezményem a Bárdihoz / Unixhoz, ő megcsinálta akkor is ha én vittem az alkatrészt.Gyors / preciz- tudtam nézni mit csinál.Nincs diag
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 205000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A3 2.0 PDTDI | Következő autója? | talán XC70 vagy V60 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
