Úgy szerettük, ahogy szolgált minket
Szöveges ítélet
Az autót nagyon szerettük, összehasonlítva a korábbi autókkal (Opel Astra 1994, VW Passat 2000, V70 benzin 1999) sokkal jobb volt mindegyiknél.
Ez egy teljesen alap V70 volt, minden rendelhető extra nélkül.
Komfortérzetre és megbízhatóságra agyonverte minden korábbi verdánkat. Azóta sok nagy kategóriás autót kipróbáltam már, szerintem a V70 alap változatai kb. annyi komfortot adnak, amennyi egy komolyabb autótól már elvárható, de nem ez a legfőbb erényük. Megbízható, konzervatív megjelenésű, gazdaságosan üzemeltethető autó, amit nem kell 3-4 évente lecserélni.
Fenntartani nem kifejezetten olcsó, ha valamilyen nagyobb javítás van, akkor 100-200000 egyből rámegy, viszont ilyen nem túl sokszor volt. A fogyasztása eleinte kifejezetten jónak számított, a későbbiekben persze már voltak sokkal gazdaságosabb modellek. Télen 9 liter körül jártunk vele, nyáron 8-8,5 liter jellemzően. Városi forg. kb. 25%, városon kívüli forg. kb. 75%.
Ha országúton 100 km/h-val túrázgat valaki, akkor 7 l. alatt fogyaszt.
Nagyon megbízható volt, sosem aggódtunk, hogy lesz-e gond az autóval az úton. Ez nem egész 10 évesen dőlt meg, amikor már annyi kilométer volt az autóban mint egy űrhajóban. Utána ugyanúgy megbízhatóan működött tovább.
Sajnos vonzotta az autófeltörőket, többször feltörték, volt hogy teljesen értelmetlenül. Így volt pár ablakcserénk. Ellopni is próbálták, szintén többször, de szerencsére az sem sikerült...
A motorzajjal (öthengeres Audi motor van ezekben a modellekben) elégedettek voltunk, de az újabb D5 változatok halkabbak, kevesebbet fogyasztanak és erősebbek is. Az olajat az eladás előtt minimális mértékben fogyasztotta, kb. 0,7 l olajat töltöttünk rá 15000 km-enként.
Hibalista
- A kötelező szervizeket mindig elvégeztettük és évente egyszer elvittük teljes átvizsgálásra. Amit ott mondtak azt megcsináltattuk. Nagyon sokat mentünk az autóval, mindenre nyilvánvalóan nem emlékezhetünk, de a lényegesebb történések azért megvannak. A hibákat azzal kezdem, amik komolyabbak voltak és annak ellenére jelentkeztek, hogy proaktív gazdik voltunk: - - 1. kerék csapágy (az egyik első) tönkrement, nagyon zajossá vált, de azért hazament saját lábán szépen. Ez kb. 4-5 évesen történt. (Érdekes, vagy inkább szokványos, hogy bár az autó 81000 km óraállással lett vásárolva 3 évesen, az óráját - a legtöbb hazai használtautóhoz hasonlóan - visszatekerték. Számításaink szerint kb. 70-80e km lett visszatekerve). - - 2. 9-10 évesen egyszer megállt az autópályán, a javítás kb. 60e volt, az autómentő kb. 50e. Ez volt az egyetlen eset majd' 300000 km és több mint 8 év alatt, hogy cserben hagyott minket. - - Amiket magunk észleltünk vagy az átvizsgálásoknál jelezték: - - - stabilizátor pálcák több alkalommal - - - egyéb futóművel kapcsolatos kisebb javítások több alkalommal - - - 9-10 évesen - természetesen valamikor télen - meghalt az akkumulátor (még az eredeti volt benne) - - - szivárogni kezdett egy hűtőfolyadék tartály (7-8 évesen talán), ez befolyt a vezetőülés lábteréhez, de nehéz volt felderíteni, mert csak egy kis repedés volt, ami néha hőtágulásra eresztett, de többnyire semmi problémát nem okozott - - - sokszor kellett izzókat (főleg első tompított/fényszórók) cserélni, ami idegesített, mert így is évente legalább kétszer szervizeltettük, de ennél mindig gyakrabban kellett az izzókkal foglalkozni :-( - - - Az egyik hátsó izzó (helyzetjelző) a csomagtartó lecsukásaitól függően időszakosan kontakthibás volt, ami nem nagy ügy, de sosem sikerült kiküszöbölni ezt a jelenséget. - - - részben esztétikai kérdés, de említésre méltó, hogy az ajtógumik 10 évesen már több helyen nem voltak jó állapotban és az eredeti színre fújt műa. díszlécek tönkrementek. - - - biztosan volt még egy-két nagyobb javítás, ezek a múlt homályába vesztek
Ide hordtam szervizbe
Több szerelőhöz járt az autó, köztük volt az Ivanics szervize, amellyel nagyon elégedettek voltunk, illetve egy ismerős szerelő, aki főleg a kötelező szervizeket csinálta egy ideig. Mivel az autó 3 éves korától majdnem 11 éves koráig volt nálunk, így a 6-7. év után sokat számított, hogy az Ivanics szervizben kedvezményt adtak az idősebb autók szervizelésénél.A 15000 kilométerenkénti szerviz 45-50e Ft volt általában, a "nagy szerviz" (vezérlés csere stb. árára nem emlékszem pontosan, de úgy 120-150 000 között lehetett). Sosem húztak le, pedig volt amikor lett volna rá lehetőségük, indokolatlanul nem végeztettek el velünk semmit. Volt néhány alkalmi próbálkozás, árajánlat kérés más szerelőknél, de nem igazán lett volna értelme váltani, jó volt ez így.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 298000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Valamilyen megbízható, kis fogyasztású kombi családi autó (talán gázos?) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
