A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V60 (2018)

V60 D4 AUT Momentum 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nyugalom szigete - ebből nem lehet idegesen kiszállni

Szöveges ítélet

Az előző autóm 2014-es XC60, még 5 hengeres 2.4-es Diesel volt. Néhány ponton hozzá hasonlítom a V60-t, ahogy azt tettem az első napokban.
Alapvetően csendesebb, mint az XC60 volt. Számomra hangzásban, hangszínben nincs számottevő különbség az 5 és a 4 hengeres között. Intenzív gázadásra persze ez is hangos lesz, és hidegen indítva kívülről szintén nagy a hangja (valószínűleg épp annyira, mint bármely kategóriatárs hasonló motorral).
Felfüggesztése a 30 cm-rel alacsonyabb felépítése miatt komfortosabb, lágyabb, mint az XC60. Igazán kényelmesre hangolt az alap futómű a 17” kerekekkel.
A kényelmesre hangolt kifejezés illik a kormányzásra és az automata váltóra is. A váltó egyébként majdnem tökéletes; szinte észrevétlen maga a váltás az egyes fokozatok között, viszont tény, hogy hirtelen gázadásra jelentős késéssel reagál (nem induláskor, hanem menet közben). Az üzemmód választót Dinamikus pozícióba téve ez a késés majdnem eltűnik. Ilyenkor egyébként is sokkal agilisebb az autó. Jópofa dolog, egyszer-kétszer be is kapcsolom a Sport üzemmódot, de számomra a Volvo a kényelmes autózás szimbóluma, úgyhogy legtöbbször marad a Komfort mód. Az én, kevésbé sportos stílusomban a nagy átlag fogyasztás 6,3 l/100 km (70% autópálya 120-140 km/h, 10% közút, 20% város (főleg BP). 30 ezer km alatt 18 liter AdBlue folyadékot kellett utánatölteni. A komolyabb sokkhatás elkerülése miatt egyébként a pillanatnyi fogyasztás megjelenítését 25 liter/100 km értékben maximalizálta a Volvo. Nyilván egy lendületes induláskor néhány pillanatra ettől nagyobb érték is kijönne, de ennek látványától megkímélnek minket.
Túl egy téli időszakon, a meleg nyár közepén örömmel tölt el, hogy nem teljes bőr, hanem textil/bőr (City Weave) kárpitozást választottam. Hő komfortja ennek messze jobb télen is nyáron is - csak ajánlani tudom. Az ülések egyébként még kézi állítással is nagyon kényelmesek. A hátsó ülések lapja valóban alacsonyabban van, mint az XC60-ban, viszont a lábtér jelentősen nagyobb (a régihez képest). Összességében 180 cm magasságig hátul is nagyon kényelmesen lehet utazni hosszabb távon is.
A klíma funkciók központi kijelzőn történő vezérlése szerintem nem annyira rossz vagy kényelmetlen, ahogy a tesztelők többsége tartja. Az tény, hogy anélkül, hogy odanéznénk, nem tudjuk módosítani a beállításokat. Az autó klimatizálása egyébként nagyon hatékony; nyáron viszonylag gyorsan és egyenletesen temperálja a kabint. Kevésbé környezettudatos, de igen áldásos dolog, hogy a forró napon hagyott autó motorja (és ezzel a klimatizálás) telefonról, távolról indítható a Volvo On Call applikációval. Nagyon kellemes dolog beszállni a kinti 35 fokból a 70 helyett 25 fokos kocsiba. Az alkalmazás segítségével télen az állófűtés is bármikor elindítható, így nem kell lefagyott, hideg autóba beülni. Ez a lehetőség egyébként az autó menüjében is előre programozható. Számomra ez az egyik legfontosabb választható kiegészítő (mármint az állófűtés), mivel nem garázsban áll az autó. Persze az ülés- és a kormányfűtés is tökéletes segítség ilyenkor. Hasznosnak tartanám, ha a külső tükröket úgy is lehetne fűteni, hogy a hátsó ablakot nem fűtjük. Sajnos csak egyszerre, egy gomb megnyomásával aktiválható a fűtésük, pedig ködös, hideg időben a tükrök folyamatosan nedvesség cseppekkel borítottak, míg a hátsó ablak száraz. Azt pedig, hogy az ablakmosó fúvókák fűtése hogyan és mikor aktiválódik, máig nem tudom – sehol nincs rá utalás, pedig a „Téli csomag” része.
A központi kijelző és a menü használata szerintem gyorsan megtanulható. Az ember hamar rájön, mit hol talál. Az viszont tény, hogy el tudja terelni a figyelmet az útról. Igyekszem akkor böködni, ha áll az autó vagy pedig az „pilóta segéd” aktív. Ez utóbbi egyébként nagy kedvencem; autópályán, közúton és városban is szívesen használom. Bizonyos helyzetben igényel némi extra figyelmet, és van, hogy „benéz” valamit, de a legtöbb helyzetben kiváló társ és segéd. A követési távolságot biztonságosan tartja az előtte haladó mögött. Sajnos a budapesti sűrű forgalomban ez annyi helyet jelent, amibe a pofátlanabbak még simán bevágnak. Ilyenkor az automatika egy kis késéssel fékez (egy nagyot), jobb, ha az ember beavatkozik, ha már látja mit fog tenni a másik autós.
A High Performance hangrendszer szerintem tökéletes megfelelő. A B&W hifi nyilván durván lenyomja, de 1 M Ft felárát túlzottnak tartom. A beépített funkciók közül TuneIn internet rádiót és a Spotify-t is szívesen használom. Az AndroidAuto-t viszont csak ritkán kapcsolom be. Telefon és zene használatban nem nyújt (szinte) semmi pluszt. A navigációjával meg az a bajom, hogy a teljes nagy képernyőnek csak az alsó felét használja, vízszintes elrendezésben (tehát még inkább eltereli a figyelmet az útról, ha azt nézem), a másik gondom pedig, hogy a mozgó feliratok (település vagy utca nevek) kicsit elmosódnak, ami sokkal rosszabb összképet ad, mintha a telefonom kijelzőjén futna a navi (akár Waze, akár GoogleMaps).
A beépített saját navigáció alapvetően jól működik, a megjelenítés kiváló, a hangutasítás jól letalált, érthető, jó időben szól, de itt is van néhány negatívum: bár meglepően sűrűn adnak ki gyári frissítést, még mindig van, hogy fél éve átadott és átépített út nem jól van jelezve a térképen. Az online forgalom-figyelés és az ezt alkalmazó útvonal tervezés meglepően gyors, de még így is hátrányban van a Waze-zel szemben, ami a sebességét illeti. A megjelenített sebességkorlátozó táblák igen gyakran nem felelnek meg a valóságnak: ha a kamera lát egy táblát, akkor a korrekt jelzést adja a kijelzőre, de ha nincs konkrét tábla, akkor bizony tévedhet (pl. autópályán egyszer csak megjelenik egy 80-as tábla, vagy városba egy 30-as ahol biztos 50 a határ). Az viszont tetszik, hogy a térkép képe kitehető a vezetői kijelzőre akkor is, ha épp nincs konkrét navigálás. Vagyis központi kijelző mutathat teljesen mást (pl. a zene részleteit) akkor is látok magam előtt egy térképrészletet az aktuális útszakaszról.
Nagyon hatékonyan tisztítanak a mosóvizet közvetlenül a lapátra vivő ablaktörlők. A hátsó törlő viszont meglepően hangos; szakaszos törlésnél a vezetőülésből jóval hangosabbnak hallatszik, mint az első ablak lapátjai.
Az alap LED fényszórók este kellő fényt adnak, de jól jönne néha (nekem sajnos nincs) a kanyar világítás – ez az XC60-ban kiváló volt. Az aktiválható automata távfény itt csak fel/le kapcsol – nincs kitakarás. Mivel én egy kicsivel hamarabb lekapcsolnám a reflektort egy utolért vagy szembejövő autónál, ezt a funkciót ritkán használom.
A tesztelőktől kapott hideget-meleget a csomagtér rolója, de szerintem gyorsan kitanulható, és egyszerűen kezelhető.
Sajnos a beltérben túl sok helyen alkalmazzák a zongora lakk fekete betéteket. A kormány vezérlő gombjai, a légbeömlők kerete, a központi kijelző kerete és a váltó környéke is tele van ilyennel. Ez nyilván ízlés kérdése, de én mindegyiket kicserélném valami matt feketére. Ezt leszámítva a beltér igen tetszetős, a külső pedig minden részletével nagyon bejön.

Hibalista

- Átvételkor: - "lógott" a vezetőoldali ajtó - beállították (külön kérésre); - A külső visszapillantó tükrök valami lemoshatatlan anyaggal voltak összefröcskölve - kicserélték; - Az első lámpák bepárásodtak - hetekkel később magától meggyógyult mindkettő

Ide hordtam szervizbe

Volvo Ivanics

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? XC 60 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V60 2018 (2019)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)