Megy mint az IC, ritka hibával
Szöveges ítélet
Diesel Passat 200e km-e után sok keresgélés és vacilálás után került a Volvo a képbe. Mivel a dieseleket már már büntetik, elektromos tul sok kompromusszimmal jár, a benzines meg sokat fogyaszt, jött a képbe egy plug in hybrid. Kombi kellett mindenképp ami a Passatot kiváltja, teljesítményben legalább hozza azt a szintet és nyaralni kényelmesen lehet vele menni. Kiderült hogy nem is egyszerü erre autot találni. Az összes hybrid akkuja a csomgagtartoban van ami miatt alig marad hely a csomagoknak, vagy/és mint pl a Passat GTE, az üzemagyagtankja bánja az elektromossagot. Némelyik kocsiba 35 liternyi benzin fér. Szoval minden ki lett zárva kivéve a Volvo. Japán-koreai szálon még volt pár auto képben de végül a 1.6 literes turbos kocsik a sulyuk miatt el lettek vetve. Ha már 2 tonna körüli a kocsi legyen benne kraft is ami megmozditja.
Ami a Volvo mellett szolt: Rendes legalább 2 literes motor, akkuk a kardánalagutban igy a csomi normális méretü. De komolyan, ilyen nincs másik a plug in hybridek között, legalábbis ezidáig.
R Design-t nem akartam venni mert tartottam tőle, hogy tul ültetett lesz és keményen fog rugozni de mivel az uj auto szállítási ideje havonta csuszott 3-4 honapot és fél év után is kérdés volt, hogy megjön e valaha, igy egy demo autora esett a választás. 3 db volt az országban az adott pillanatban T8-as V60-as bemutatókocsiból, kettő unalmas volt a harmadik pedig egy R Design verzio. Mint utólag kiderült a T8-as az akkuk miatt csak külső változtatást kap az R miatt, a többi marad ugyanaz mint a sima modelben, nincs ültetés, se másik rugo.
Szoval a kocsiról. Volvom még sosem volt, nem tudtam mit várjak tőle, de a Passat B8 magasra tette a lécet. Ettől függetlenül egy álom az auto. Az ülések hihetetlen kényelmesek, a kocsi rugózása, lehet hogy a 2,2 tonna suly miatt, de még 19-20 colos kerekekkel is mintha siklana - át mindenen. A VW hiresen nem szereti a bukkanókat, hamar felüt, de a volvoban semmit nem érezni és nem hallani. Ahogy tekeredett nyikorgott a passat karosszériája, ebben síri csend van. A gyerekek csak vonatnak hivják, vagy az IC-nek, mert semmit nem hallani és pillanatok alatt képes autopályatempoban suhanni. A digitális műszeregyságe nem annyira variálható mint a vw-é de ami a fontos volt nekem, hogy a navi képe látszódjon a kormány előtt. Ha ezt egyszer megszokod, le nem akarsz szokni róla.
Helykinálat majdnem Passatos. Csomagtarto literben persze elmarad, de nyaraláskor ugyanannyi bőrönd, cucc befér ebbe is. Ami hiányzik, hogy nincs padló alatti rekesz, sem potkerék.
Rosszat 40000km után sem tudok róla írni. A Hartam Kardon hifi is kiválóan szól. Semmi nem rezeg. A pontozásom is elfogultnak látszik, de nem találtam okot, hogy ne 10 pontot adjak rá. Eddigi autoim mindig más és más márkájuak voltak, szinte nincs olyan márka ami ne lett volna, de a Volvo ezt nagyon összehozta.
Fogyasztása az vegyes. Környéken autozva és itthon töltve általában 2000km után tankolok bele, tehát hozza a 2 liter alatti fogyasztást is.
Hosszabb uton, értem itt 1000km-es nyaralás alatt, töltés nélkül 7,5-8,5 között jön ki. 8,5 volt legutobb is az 1200kmes hazaut, amikor a németeknél ahol lehetett 180-200as tempoban mentem vele hosszabb szakaszon. Igen, ez az utolsó model 2020ból, ami még nem 180ra, hanem 250re van korlátozva és ez a német autopályán nem rossz dolog.
Rövidebbb utakon, ahol az akku (40-45km) hatótávja pont nem elég, ott a benzinmotor 9 körül is benyel, de ez attól lehet, hogy nem mindig megy üzemmeleg állapotban. Töltés: akku 2,5-3 óra alatt fullon van és csak otthon töltöm napelemről, így éri meg a legjobban.
Teljesítményre nincs szó. Nincs az az auto amit állórajtból ne lehetne megfogni, de ez max az első pár hétben élmény. Persze bármikor jol jőn a legkisebb gázadásra is megugro, leszakítom a fejedet érzés de ugye egy Volvoval nem igy közlekedik az ember ;-) egyszerűen irreális amit tud, 5mp-en belül hozza a 100at, mindezt hang nélkül.
Pure modban csak villanyt használ és csak a hátsó kerekeket hajtja. Ilyenkor hagyja, hogy oda legyen lépve neki, az nélkül, hogy bekapcsoljon a benzin motor. Nem tul erős a villanzmotor, de a nyomatéka elég hogy nedves uton kanyarba megtolja a hátuljat és lehessen vele kicsit olyna volvos modon vagánykodni.
Ahol talán könnyebben ellenfélre talál, az a német autopálya. Magas temponál már nem segit sokat be a villanmotor, sőt lehet hogy semmit sem, így a telepakolt 2,5 tonnát a "csak" 300+ lóerős benzinmotornak kell meglódítania, ami ha nem is kevés, de hamar befogható más autok által.
A két motor együttes teljesítményét egyébként eleinte szokni kellett. Valahogy az az érzés, hogy folyton meg akar ugrani az auto, Ha kicsit jobban rálépsz a gázra, azonnal megindul, bármilyen körülmények között.
Ami még jó dolog az a Volvo app. Rögzíti a mgetett távot, címtől címig, fogyasztással, így jol követhető, hogy mikor mennyit eszik a kocsi. Fura mód ez sok más automárkánál még mindig nem lehetséges.
Van pár dolog ami időközben kijött és még folyamatban van a megoldása, ez itt lentebb le is irom.
A hajtáslánc annyira bejött, hogy jelen állás szerint legközelebb is Volvot vennék, de ez még addig változhat. Majd meglátjuk mit hoz ki a Mazda a CX60 V6os plug in hajtásaibol. Az sem fog zavarni ha nem lesz annyira feleslegesen erős mint a T8 V60.
Update: Ezt a T8-as verziót már 2018ota adja a Volvo, több típusban is és elmondható, hogy jól összerakott auto és egyenlőre ugy tünik, hogy nem hemzseg széria hibáktól. Ettől függetlenül nekem sikerült egy olyat kifogni, aminek a hibáira nem jönnek rá.
A DAB hibát nem sikerült megoldani. Az antennát 2x cserélték, a kábeleket, csatlakozókat ellenőrizték, de nincs meg, hogy mi okozza a DAB zavart. Következő lépés lenne a modul csere de erre már nem kerül sor...
A váltóprobléma sokadik szervízlátokatás után sem oldódik meg. A hirhedt ERAD már cserélve, de ez az alkatrész inkább csak az XC90-es model gyengepontja. Elektromotort is cserélték, de mindhiába. A szerelők vagy az elektronikára vagy a 8 gangos váltóra gyanakodnak. Az utolso szervízlátogatás dec 16-án azzal végződött, hogy ismét nem találtak a kocsi hibáira megoldást. A központi Volvo pedig azt az utasitást adta, hogy ne cseréljenek több alkatrészt, hanem majd tavasszal jönni fog egy uj szoftver a kocsira, ami valószínú, hogy majd megoldja a problémát.
Na ez volt az utolsó csepp. Jeleztem a kereskedő felé, hogy az auto nem kell, csináljanak vele amit akarnak, próbálkozzanak a javítással amig kedvük van, csak adjanak egy ujat helyette. Mivel az uj kocsikra még mindig 14 hónap a várakozási idő, igy egy pár hónapos showmodelre lett becserélve, 20hónaposan és 52000 km-el, persze summás ráfizetéssel, de reméljük nem bánjuk meg.
Az uj model V60 T8 Inscription Long Range 2022es model.
Az ezzel a kocsival való tapasztalatokat külön majd még megírom...
Hibalista
- 35000km: Valami probléma a sebességváltóval. 5ből 1szer, elektromos módban, tolatásból D-be rakva nem indul el azonnal az auto. Várni kell pár másodpercet amig a kocsi gondolkozik, beinditja a benzin motort és akkor teszi csak D-be hogy el lehessen indulni. Ez az uton keresztbe állva a legkellemesebb érzés. Mivel a hiba nem mindig előhozható, hónapokba telt mire a Volvo beismerte a gondot. Náluk mindig jol müködött. Mindegy, a hiba kiolvasva és most elküldve a Volvo központnak. - Vagy az elektromotor lesz cserélve, vagy a váltó, de majd meglátjuk. - - 38000km: DAB hiba. Minden 5dik másodpercben elmegy a DAB rádió vétele. Antenna kicserélve de a hiba nincs megoldva. Hiba elküldve a Volvo központnak, majd kiagyalják ezt is, hogy mit cseréljenek. Vagy vmi kábel törés lesz, vagy a DAB modul ami cserélve lesz.
Ide hordtam szervizbe
Különböző Volvo dealer, épp ahol és amerre járok.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat B8 2.0tdi 190Le | Következő autója? | V60 T8 2022 Inscription Long Range |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
