A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V60 (2018)

V60 T8 Inscription Long Range 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelem tetőfoka

Szöveges ítélet

A konkrét típus V60 T8 Inscription Long Range, tehát a 2022es modell. A javíthatatlan váltóproblémával küzdö 2020as V60 T8 R-Design -tol kellett megválnunk, hogy végre legyen egy jól müködö kocsi. De hogy mekkora különbség tud lenni két ugyanazon auto között, két évnyi frissítés által, ez hihetetlen.

Hogy a 2020-as R-Design megy és hogy milyen auto is, azt már leírtam a "Megy mint az IC, ritka hibával" cím alatt, így ezt annyira nem is részletezném, de lehetetlen kihagyni pár dolgot. Amennyire tetszett az R-Design nappabőr sportülése, annyira jó érzés volt átülni az Inscription bőr komfortülésébe. Vissza nem akarnák ülni semmi pénzért az R-Design-ba ezután és sosem kellene az érzékeny nappaből. A legkisebb karcolás nyomot hagy és nagyon hamar fényesedik.

Kényelmi szinten össze sem lehet hasonlítani a kettő kocsit. A T8-as R változat tudtomma nem ültetett az Inscription verzióhoz képest. Elvileg a rugói is ugyanazok ebben a verzióban, mégis az utobbi érződik keményebb rugózásunak. A téligumis 18as felnik át lettek rakva a "régi" kocsiról, tehát nem mulik a kerekeken. De mégis igy is, keményebbre hangolva is komfortosabb az Inscription, talán a sokkal jobb ülései miatt.

Az egész auto máshogy van programozva. Valahogy ebben nincs meg a 2020as modell idegeskedése. A gázreakció, az elindulás sokkal finomabb. Maga a kocsi is halkabb lett. Ami érdekes, hogy az előzőbe Harman Kardon hangrendszer volt amit nagyon szerettem, de sajnos, csak egy darab Long Range volt abban a pillanatban amikor a régit dühösen leadtam és ebben csak gyári rádió van. Fura ugyan, de semmi különbség nem érződik nekem a két rendszer között, egyikből átülve a másikba. Ha legközelebb én rendelem az autot, nem fogok 900 eurot fizetni a Hartman Kardonért. Max a Harman rendszer előnye, hogy ad egy extra szett hangszórót a csomagtarto plafonjába, ami hatul ülve jobb hangzást ad.

A nagyobb akku viszont aranyat ér. Ebben mar nem csak kettő sorban, egymáson helyezték el az akksikat, hanem mivel kissebbek lettek az akkuk, egy harmadik sor is befért ugyanarra a helyre. Ennek köszönhetően a hatótáv minimum 60, de akár a gyári adat szerint 90-95 km is lehet. Így az első honapban a minusz fokokban hozza a 60-70km körüli távot, aminek köszönhetően az utobbi 2000km alatt nem fogyott a benzinből, max 1-2 liter.
Ja és a legjobb, hogy mivel 140-150 lóerős lett a villanymotor, nagyon lendületesen lehet, csak villannyal is közlekedni.

Nem számítottam rá, hogy érezni lehet majd a különbséget a 400 és a 455 lóerő között, pláne, hogy az előző R-Design volt, ami elvileg sportosabb, de sokkal nagyobbat ugrik.
Álló helyzetből, simán hozza a 4,5 mp-en belül a 100at. Az egész kocsi sokkal rugalmassabban megy, attol függetlenül, hogy ebben már van az egypedálos vezetés, tehát a gázpedál adagolása máshogy van ráírva. Ezt szokni kellett az első napokban, de ha egyszer megszokja az ember, akkor utána már jo.

A (benzin)fogyasztásra tehát nem tudok egyenlőre konkrétat, pedig a motorvezérlést is atírták a frissítéssel.
Villanybol viszont átlagban olyan 20-22 kwh-ban áll meg a téli januárban, vegyes használatban, fele város, fele közut.

Szoval aki ilyen kocsin töri a fejét és teheti, a 2022es modellt válassza, mert ég és föld a kettő.
A 2018as sem rossz, de ez igy, ebben az Inscription felszereltségben tette fel nálam az i-re a pontot. (Még ugy is, hogy ez már 180-ra van korlátozva gyárilag)

Hogy hogy alakul a fogyasztás hosszabb távon, majd még egy update-ben leírom.
Hogy visszahozza e a ráfizetés árát, a nagyobb akksi, SOHA. De hogy megérte e lecserélni 52000km-el, az biztos!

Frissités 01-02-2024
Immár hamar beleszaladt a kocsiba 60000 km, kisebb hibaüzeneteken kivül semmi izgalmas nem történt a kocsival, teszi a dolgát. A Volvo Assist gombnak van valami saját aksija a kesztyütartó mögött, ez romlott el, de garanciába cserélve lett. Csak annyi látszott, hogy folyton bejött a kijelzőn a Volvo Assist gomb jelzése, de javtás után megoldodott.

Fogyasztása hosszu uton töltés nélkül 140-150es tempoval 7,5-8 között mozog, amugy meg napi szinten töltve, kb 60km-es villanyos hatótávval akár benzin nélkül használható.
Maga a Volvo rendszere még mindig bejön és fagyás nékül stabilan müködik. Csak gyári navit használom, online forgalom figyelővel.
Legutobbi szervizkor kaptam egy XC40 T4-et csereautonak, öröm volt visszaülni a V60ba. Mind rugozás, mind a minősége a kocsinak ég és föld. Szóval csak ajánlani tudom továbbra is.

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

Egyenlére nem kellett szervízeni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2022
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? V60 T8 R-Design 2020 Következő autója? Talán XC60 vagy Mazda CX60 esetleg Tesla Y
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V60 2018 (2019)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)