Kényelem tetőfoka
Szöveges ítélet
A konkrét típus V60 T8 Inscription Long Range, tehát a 2022es modell. A javíthatatlan váltóproblémával küzdö 2020as V60 T8 R-Design -tol kellett megválnunk, hogy végre legyen egy jól müködö kocsi. De hogy mekkora különbség tud lenni két ugyanazon auto között, két évnyi frissítés által, ez hihetetlen.
Hogy a 2020-as R-Design megy és hogy milyen auto is, azt már leírtam a "Megy mint az IC, ritka hibával" cím alatt, így ezt annyira nem is részletezném, de lehetetlen kihagyni pár dolgot. Amennyire tetszett az R-Design nappabőr sportülése, annyira jó érzés volt átülni az Inscription bőr komfortülésébe. Vissza nem akarnák ülni semmi pénzért az R-Design-ba ezután és sosem kellene az érzékeny nappaből. A legkisebb karcolás nyomot hagy és nagyon hamar fényesedik.
Kényelmi szinten össze sem lehet hasonlítani a kettő kocsit. A T8-as R változat tudtomma nem ültetett az Inscription verzióhoz képest. Elvileg a rugói is ugyanazok ebben a verzióban, mégis az utobbi érződik keményebb rugózásunak. A téligumis 18as felnik át lettek rakva a "régi" kocsiról, tehát nem mulik a kerekeken. De mégis igy is, keményebbre hangolva is komfortosabb az Inscription, talán a sokkal jobb ülései miatt.
Az egész auto máshogy van programozva. Valahogy ebben nincs meg a 2020as modell idegeskedése. A gázreakció, az elindulás sokkal finomabb. Maga a kocsi is halkabb lett. Ami érdekes, hogy az előzőbe Harman Kardon hangrendszer volt amit nagyon szerettem, de sajnos, csak egy darab Long Range volt abban a pillanatban amikor a régit dühösen leadtam és ebben csak gyári rádió van. Fura ugyan, de semmi különbség nem érződik nekem a két rendszer között, egyikből átülve a másikba. Ha legközelebb én rendelem az autot, nem fogok 900 eurot fizetni a Hartman Kardonért. Max a Harman rendszer előnye, hogy ad egy extra szett hangszórót a csomagtarto plafonjába, ami hatul ülve jobb hangzást ad.
A nagyobb akku viszont aranyat ér. Ebben mar nem csak kettő sorban, egymáson helyezték el az akksikat, hanem mivel kissebbek lettek az akkuk, egy harmadik sor is befért ugyanarra a helyre. Ennek köszönhetően a hatótáv minimum 60, de akár a gyári adat szerint 90-95 km is lehet. Így az első honapban a minusz fokokban hozza a 60-70km körüli távot, aminek köszönhetően az utobbi 2000km alatt nem fogyott a benzinből, max 1-2 liter.
Ja és a legjobb, hogy mivel 140-150 lóerős lett a villanymotor, nagyon lendületesen lehet, csak villannyal is közlekedni.
Nem számítottam rá, hogy érezni lehet majd a különbséget a 400 és a 455 lóerő között, pláne, hogy az előző R-Design volt, ami elvileg sportosabb, de sokkal nagyobbat ugrik.
Álló helyzetből, simán hozza a 4,5 mp-en belül a 100at. Az egész kocsi sokkal rugalmassabban megy, attol függetlenül, hogy ebben már van az egypedálos vezetés, tehát a gázpedál adagolása máshogy van ráírva. Ezt szokni kellett az első napokban, de ha egyszer megszokja az ember, akkor utána már jo.
A (benzin)fogyasztásra tehát nem tudok egyenlőre konkrétat, pedig a motorvezérlést is atírták a frissítéssel.
Villanybol viszont átlagban olyan 20-22 kwh-ban áll meg a téli januárban, vegyes használatban, fele város, fele közut.
Szoval aki ilyen kocsin töri a fejét és teheti, a 2022es modellt válassza, mert ég és föld a kettő.
A 2018as sem rossz, de ez igy, ebben az Inscription felszereltségben tette fel nálam az i-re a pontot. (Még ugy is, hogy ez már 180-ra van korlátozva gyárilag)
Hogy hogy alakul a fogyasztás hosszabb távon, majd még egy update-ben leírom.
Hogy visszahozza e a ráfizetés árát, a nagyobb akksi, SOHA. De hogy megérte e lecserélni 52000km-el, az biztos!
Frissités 01-02-2024
Immár hamar beleszaladt a kocsiba 60000 km, kisebb hibaüzeneteken kivül semmi izgalmas nem történt a kocsival, teszi a dolgát. A Volvo Assist gombnak van valami saját aksija a kesztyütartó mögött, ez romlott el, de garanciába cserélve lett. Csak annyi látszott, hogy folyton bejött a kijelzőn a Volvo Assist gomb jelzése, de javtás után megoldodott.
Fogyasztása hosszu uton töltés nélkül 140-150es tempoval 7,5-8 között mozog, amugy meg napi szinten töltve, kb 60km-es villanyos hatótávval akár benzin nélkül használható.
Maga a Volvo rendszere még mindig bejön és fagyás nékül stabilan müködik. Csak gyári navit használom, online forgalom figyelővel.
Legutobbi szervizkor kaptam egy XC40 T4-et csereautonak, öröm volt visszaülni a V60ba. Mind rugozás, mind a minősége a kocsinak ég és föld. Szóval csak ajánlani tudom továbbra is.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Egyenlére nem kellett szervízeni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2022 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | V60 T8 R-Design 2020 | Következő autója? | Talán XC60 vagy Mazda CX60 esetleg Tesla Y |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
