Skizo, a sokoldalú bolygómegmentő
Szöveges ítélet
Honnan is induljak? Céges autó leadását követően, biztos voltam benne, hogy valami prémium, erős, nem utolsó sorban különleges autót szeretnék. Nem akartam beállni a német prémiumok aranyháromszögébe, rengeteg tájékozódás után megvan mindháromról a véleményem. Nézegettem V6 benzineseket, nagy dízeleket, hybrideket, mindent. Aztán egészen véletlenül jött a képbe a V60 PHEV. Első kérdésem az volt, hogy mi a szar ez? Aztán elkezdődött a kaland, elkezdtem olvasgatni, és egyre biztosabb voltam benne, hogy ez kell nekem. Általában 30-40 km-t teszek meg egy útammal, Győr-kis falu távolság. Bevásárlás, gyerekek hordása, ügyintézés. Ennek az autónak pontosan ennyi a hatótávja. Év elején kerültek fel a napelemek, szóval a töltése nekem közvetlenül semmibe nem kerül. Utólag jövök rá, hogy mennyire optimális választás volt...
Az autóról: Mint mindegyik, ez is holland import. Normálisan volt szervizelve, lökhárítók kaptak egy kicsit, de ezzel kint nem is foglalkoznak, én pedig megcsináltatom. Ennyi, láttam vásárlásnál is. Ne tévesszen meg senkit, amikor full-full felszereltként hirdetnek egy Volvo-t, itt még a SUMMUM felszereltségen belül is óriási mozgástér van. Ez egy SUMMUM, adaptív tempomattal, prémium hifivel, tetőablakkal, 19es kerekekkel, természetesen xenonnal (Nem bi-xenon, amit nem is értek, valamint nem keyless, ami szintén rohadt jó dolog, és nem értem, de ezeket tudtam és elengedtem). Az adaptív tempomat nem önmagában áll, érdemes azzal venni, akkor van BLIS, oldalütközés elleni védelem, sávelhagyás elleni védelem, táblafelismerő, stb. Szóval aki ilyet vesz, az tájékozódjon az extrákról, mert itt a fapad kb. egy németnél a full.
Az autó ülései rendkívül kényelmesek, jó az oldaltartás. Az egész autóban elképesztő biztonságérzete van az embernek, mintha egy bunkerban ülne. Nem véletlen, új korában ez egy iszonyat drága gép volt, meg lett építve... (Toronymerevítő, stb)
Az autó vezetése teljesen skizo. Három mód van: Pure, Hybrid, Power. Pure a tisztán elektromos üzem, óvatos gázadásokkal lehet szépen, hangtalanul gurulni vele, ami teszem hozzá néha veszélyes. Bringás nem hall, gyalogos sem, nagyon oda kell figyelni. Hybrid esetén figyeli az akku töltösségét, ha kell indul a dízel, és tölti. Egyébként a D6 öthengeres dízel hangja valami bődületes iszonyat jó, a mai szar emissziós világban. Amikor teljesen megbolondul a gép, az a POWER mód. Ilyen hátsó kerékre megy az elektromos hajtás, előre a dízel, élénkül a gázreakció, jobban kipörgeti a motort.... És megérkezik a 283 lóerő, valamint az összkerék (5. generációs Haldex). Az érzés, ahogy hátbavág az valami leírhatatlan. 0-100 gyorsulás 5.9 másodperc, egy zöld rendszámos családi kombitól... Győrben nézett rám bután egy új Q8, aki nem értette, miért nem tud lenyomni. Elképesztően stabil, nagyon harapós. Ezt a teljesítményt az esetek 98%-ában nem lehet kiautózni, és nem is kell. De ott van, ami megnyugtató érzés. Csak arra kell figyelni, hogy az ember magát is átállítsa egy laza elektromos krúzolás után ebbe a módba, mert itt már kell azért a vezetési tudás. Önmérsékletet kíván az autó.
Hibalista
- Eddig még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |