Sarki fény
Szöveges ítélet
Előzetesen annyit, hogy a vásárláson gondolkodva egy másik márka után érdeklődtem inkább (Audi A4 Avant), de végül a Volvo V60 mellett döntöttem.
Az indokaim között szerepeltek pl.:
- az Audihoz errefelé sajnos tartozik egyfajta stílus (előítélet?) is amivel nem szerettem volna azonosulni,
- nagyon megfogott a S/V60 fomavilága,
- a V60 jóval ritkább autó, ebből kifolyólag alacsonyabb a lopási kockázata
stb.
És az eddigi tapasztalataim, 4000 km után:
+ Az autó nagyon kényelmes, még hosszabb utakon is. Egyáltalán nem találkoztam a "középkonzol vágja a térdemet" problémával, ami általában megjelenik a tesztekről szóló cikkekben. Féltem a fix fejtámlától is, nekem ezzel sem volt gondom (183 cm vagyok). Az ülést be tudtam állítani a megfelelő pozícióba, de mondjuk a legalacsonyabbra kellett állítsam. Külön dícséretet érdemel, hogy nem csak az ülés magassága de az ülőlap dőlése is állítható.
+ Az autó alapfunkciói könnyen kezelhetőek és megbízhatóak. Még az első látásra bonyolultnak tűnő adaptív radaros tempomat is gyorsan megszokható. Az összetettebb funkciók elérése azonban már igényel némi felkészülést.
+ Az autó úttartása, kanyarstabilitása kitűnő. A gyorsabb kanyarvételt is billegés nélkül veszi, szépen marad az íven, nem sodródik, nem pattog. Cserébe a futómű nem ad komfort érzetet.
+ Az autó nagyon csendes. Motorhang nagyon visszafogottan jön, de az 5-hengeres Volvo dízel gyönyörűen szól, részemről akár lehetne kicsit erőteljesebb is a hangja. Menetzaj még nagyobb sebességeknél is alacsony, futómű zaj szintén. A motor annyira csendes, hogy hangra sajnos képtelenség manuálisan váltogatni, a ford.szám mérőt kell figyelni ... így ez a funkció nem is túlzottan használható.
+ Prémium anyagminőség a beltérben, kellemes tapintású és látványú anyagok, szép központi kijelző és elegáns műszeregység szép megvilágítással.
+ Praktikus variálhatóság, jó kiegészítők (aranyárban ...): pl. 3-részre ostottan dönthető hátsó ülések automatikus fejtámla döntéssel, stb.
- Board computer: bizonyos funkciók nekem nagyon hiányoznak: pl. eltöltött menetidő, 2 tároló memória (pl. Skoda, VW, Audi). Az átlagfogyasztás visszajelző (nem a pillanatnyi, hanem az akkumulált) használhatatlanul pontatlan - 0.5-0.6 l/km-rel általában kevesebbet mutat a valóságosnál. A szervíz elmondása szerint is csak tájékoztató érték, nem kell figyelembe venni... (akkor meg minek?).
- Visszajelzők hiánya: Szintén nagyon zavar, hogy a műszerfalon nincs visszajelző a motor hőfokra. Hideg motorral kíméletesebben szoktam vezetni, de ezt itt nem tudom kontrollálni ... Tudom a gyártók manapság próbálják a "túl technikai" visszajelzéseket elrejteni, de engem ez zavart. Szintén zavar a tompított fény visszajelzésének hiánya. Ha tudni szeretném, hogy be van-e kapcsolva, le kell pillantsak a tekerőkapcsolóra. Ugyan a tompított automatikusan lekapcsol ha a motort leállítom, de ha mondjuk csak a helyzetjelzők voltak bekapcsolva, azok égve maradnak. Mivel se visszajelző nincs, sem pedig sípolás nem figyelmeztet, simán úgy lehet felejteni ...
- Az audio rendszer kezelése szerintem kicsit bonyolult. Az alapfunkciók persze könnyen, gyorsan elérhetőek, de ha valami részletesebb beállítást akarunk, akkor bizony a többszáz oldalas használati útmutató elolvasása kötelező. Persze lehet, hogy ez inkább csak a rendszer számtalan extra szolgáltatásából ered, és nem is negatívum.
- Parkolást, szűk helyen manőverezést nehéz kivitelezni, mert a kilátás korlátozott, illetve nehezen érezni az autó külső méreteit. Vezettem nagyobb autót is (pl. Skoda Superb), ahol könnyű volt a parkolás, de ezzel bizony rászorulok az elektronika segítségére. Még mindig bizonytalanul érzem az autó határait.
- Sérülékenység: gondolom ez majd minden mai autóra igaz. Ugyan az autóknak a legszélsőségesebb viszonyok között kell üzemelniük (forróság, poros/kavicsos út, sár, hó és jég, -25 fok, jég/eső, szűk parkolók, stb.), mégis úgy vannak tervezve/kialakítva, hogy a legkisebb madártoll is megkarcolja a fényezett lökhárítókat, tükröket, megsértse az alufelnit, stb. Hát ebben a Volvo sem különbözik. Pl. az alu hatású betétek elöl/hátul/oldalt nagyon sérülékenyek, már jó pár karc látható rajtuk...
Összességében:
Az autóval meg vagyok elégedve, jól megy, jó vezetni, kényelmes és nekem tetszik is :-)
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |