Ha egyszer beleülsz, már csak ebből akarsz kiszállni
Szöveges ítélet
Céges lízinges autóként kaptam. Lízingelésre a Volvo kiváló, mert sokkal magasabb maradványértéken számolják, mint a tömegautókat (Ford, Opel, stb.), ezért majdnem annyiba kerül csak a lízingdíja, mint azoknak.
Az autó felszereltsége: D3, Momentum csomaggal, Téli + csomag (xenon+ülésfűtés), világos bézs belsővel.
Kihajtottuk a lízingcégnél, hogy ne Budapesten, hanem a Volvo Alpoknál, Szombathelyen vegyék meg, az közelebb volt :-). Az Alpokról csak jót tudok mondani, tényleg vevőorientáltan javasolják a felszereltséget, kompetensek. Szervízben is.
Az autót sokat használtam vidék-Budapest viszonylatban, ezért is a sok kilométer. De volt többször Németországban, Olaszországban és Erdélyben is. Mindig, mindenütt megbízhatóan, funkcióját jól teljesítve dolgozott.
Előnyei:
- irtózatos nyomaték - és ezt ki is lehet jól használni. Ahol igazán kiéltem magam, az Erdélyben a Sepsiszentgyörgy - Kisbacon környék. Éjjel, nulla forgalomnál állatian megy hegyen-völgyön-kanyarban :-)
- kényelem - mindenkor tudja a fölényes magabiztonsággal elintézett utazás élményét. Igazán 100-120-as tempónál van elemében, igazi utazó limuzin (kombi). Csendes, erőtartalékok bőven, kényelmes, kényezetető.
- dizájn - kívül belül megnyugtató ránézni, megfogni, kezelni.
- funkció - apróságokban is prémium. Mióta volt B-Klasse-m, tudom, hogy a prémium a lemez alatt rejtőzik igazán. Amit a Mercedes tudott, azt a Volvo is tudja: villámygyors és hatékony klíma, ülésfűtés, kezelőszervek működése. Beleértve a "kattanásokat" is. Vagy a távirányító: irtó messziről, szerintem 50 méterről is bőven nyit-zár.
- motor - az a hang, amikor padlógáznál felbúg...utolérhetetlen a 4 hengeresek számára.
- szerethető - érzelmeket kelt, behízelgő. Előző Octavia-m is hiba nélkül működött, de annyira nem nőtt hozzám, hogy hihetetlen. Ellenben a V60...
Hátrányok:
- apróságok. Például az esőérzékelős ablaktörlő elég nagy késéssel követi a változásokat.
- motorkarakterisztika: én nem turbólyuknak nevezném, szerintem az elektronika programozása miatt van, hogy a gázpedál lenyomására egy fáziskéséssel reagál a motor alacsony fordulaton. Hozzá lehet szokni, de ennél van jobb.
- a csomagtartó mérete ugye - igaz, nekem nem volt rá szükségem, csak nyaraláskor...
Fogyasztás: 6000 km-től írtam Excelbe minden tankolást. 6000 és 146000 km között 9599 litert tankoltam, ez 6,86-os átlagfogyasztás. Az érdekes, hogy a klíma erősen befolyásolja a fogyasztását: nyáron 7 körül, ősztől tavaszig 6,5 körül alakult a fogyasztása.
Gumik
Szeretek tempósan haladni, kanyarban és körforgalomban is. A V60 kifejezetten barátságosan, kímélően bánt a gumikkal, 25-30 000 km-t símán elmentek.
Megbízhatósága egy apróságtól eltekintve (egy szenzorhiba 3000 km-nél) kiváló, csak a műszerfalon kijelzett szervizintervallumkor járt szervizben. DE!
Szervizelés
Cégünk lízingcéget váltott az autó 1 éves korában. Mivel a Volvo Alpoknak nem volt szerződése az új céggel, és nem akartam 100 km-re hordani az autót Volvo szervizbe, ezért a helyi Ford-ba irányított a lízingcég. Na ekkor egyrészt sokat tanultam a lízingcégek és márkaszervizek kapcsolatáról, másrészt megtanultam, hogy lízingelt autót csak akkor szabad használtan venni, ha márkaszervizben volt szervizelve. Aki nem tudná, olyan rizikók vannak, hogy ha pl. nem gyári, hanem más márka szűrőjét teszik be (pl. üzemanyagszűrőnek), az pár tízezer után kijöhet pl. egy üzemanyagpumpa hiba. Ne ekkor lehet próbálkozni a garanciális ügyintézéssel. Ez egy lízingcégnek még talán elmegy, mert van súlya. De magánemberként már nehezebb dió. Hangsúlyozom, ezt mondták nekem, nálam nem volt, de átgondolni érdemes...
Ami viszont tény és az én autómnál is volt (csak későn hívták fel rá a figyelmem): 2 évig nem járt márkaszervizben és hiába csinálják meg az olaj- meg szűrőcseréket, a Ford nem kap értesítést a visszahívási vagy "csendes" szervizakciókról. Ezért azokat sem csinálják meg természetesen...
Összefoglaló
Az első autó, amitől nehéz szívvel váltam meg. De meg kellett, mert jött a kötelező csere.
De kárpótlásul ugyanezt választottam, csak az már "ráncfelvarrt"...Erről is írni fogok.
Hibalista
- kb. 3000 km-nél nincs teljesítmény; tréleles út a szervízbe (Assistance); hiba nincs (=nem mondják), állítólag szenzorhiba lehetett.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Alpok
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ford Strauss
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 146000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia TDI, 140 LE | Következő autója? | V60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
