A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » V60 (2010)

V60 D5 PHEV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Agglegények legracionálisabb választása

Szöveges ítélet

Toyota Priusból szerettünk volna egy hasonlóan jófogyasztású, de dinamikusabb, prémiumabb és tágasabb autóba átülni. PHEV-et szerettünk volna mert volt lehetőség tölteni otthon(bár az utcán) és munkahelyen is. Lehetőségként volt még Prius 3 PHEV(nem megy), Outlander PHEV(nem megy és még csúnya is). Megmondom őszintén ha meg lettek volna hozzá a források, akkor Passat GTE-t vettünk volna. Már az első pár autó megnézése után tisztázódott, hogy a Volvo csomagtere erősen kompromisszumos. Mi pedig alapvetően ugye azért kerestünk új autót, hogy tágasabb legyen-Erre veszek egy autót aminek kisebb a csomagtere mint a Priusnak?!

Nos, igen. Megfogott minket az autó, Prius után elhihetitek milyen élmény volt, hogy megnyomom a távirányitót és ennek az autónak az indexei villannak fel? Igen, távirányitót kellett nyomkodni, nem tudta a kulcsnélküli bejutást/inditást. Meg az adaptiv tempomatot se, meg semmilyen vezetőitámogató rendszer. Bár azok nem is kellenek. A keyless az viszont hiányzott végig, persze aztán anélkül vettem autót megint. De ne szaladjunk ennyivel előre.

Megvettünk egy karban tartott, sötétszürke példányt egy csoporttagtól. Mogyoróbarna ülések, számunkra szükséges extrákkal (Oncall, premium zene, ülésfűtések, előfűtés). Zavart, hogy nincs vonóhorog, bár kiderült, hogy sosem kellett volna, illetve a keyless. Ezekkel végül nem kezdtünk semmit, maradt igy, viszont egy harmadik tényező amivel problémánk volt arra kerestünk megoldást: Lefóliáztattuk emerald zöldre. Elég megosztó döntés volt, dehát a mienk nem másnak kell tetszen :D
Elkezdtük hajtani, nagyon tetszett minden. Fejegységen meglátszik, hogy 12 éves technika, de teszi a dolgát, telefont meg lehetett csatlakoztatni zenéhez, ez volt a legfontosabb. Ha meg odaléptél neki akkor gyűrte az aszfaltot. Elég sok embert megutaztattam pl Volvo talin is launch controllal, hát egyértelműen az volt a visszajelzés, hogy "nem hittem volna, hogy ez igy megy". Szerettük, töltöttük reggel, töltöttük este. Sokal jártunk vele városban, az összfogyira azt irta 0.5-1l, jó élmény volt. Persze a valóság ennél sokkal árnyaltabb volt, ahogy azt utólag kiszámoltam.

Onnan indultunk, hogy szeretnénk egy tölthető hibridet. A prius megbukott kényelemben és pályán, ezért lett a Volvo. Az hozta a várt kényelmet, dinamikát, pályára a dizelt, városba az elektromos pakkot. Még úgyis bevállaltuk, hogy tudtuk, az utcán kell töltenünk az autót. D

De vajon megérte e? Rövid válasz: Nem.

Hosszú válasz(egy másik blogról): Talán, mégis.

"Én igy vettem az autót, a lakás előtt és mögött is van az utcán mobiliti töltő, mindig van rajtuk hely, 100ft/kWh áron tudok ott tölteni.
Február 18 és március 11 között 780 kilométert tettem meg az autóval.
Ezalatt 36.67 liter gázolajat égettem el, és 114.07 kW energiát használtam el.
A kW töltések ára 9.747 ft, ami jelenlegi állami áron 20.3 liter dizelnek felel meg.
A gázolajat hatósági árral 480 forintét vásároltam, azaz 17.596 Ft-ért.
Az áramfogyasztást átváltott 20.3 liter üzemanyag 2.6 literes fogyasztásnak felel meg, 100 kilométerre levetitve 780 kilométeren.
36.67 liter gázolaj pedig 4.7 literes fogyasztásnak felel meg, 100 kilométerre levitve 780 kilométeren.
A fedélzeti számitógép 3.1 literes fogyasztást ir, ergo az 1.6 literes deficit az olajkályha működésével magyarázható.
Vagyis a fogyasztás úgy tevődik össze, hogy
2.6 "liter áram"
3.1 liter gázolaj haladásra
1.6 liter gázolaj előfűtésre
=7.3 literes fogyasztás, azaz 27.343 ft a 780 kilométerre.
Ez alapján kimondhatjuk, hogy sem benzines sem dizel autónál nem kedvezőbb az autót városban fenntartani, ha csak az utcán töltöd, szigorúan fogyasztás szempontjából. Ugyanez az autó otthoni töltéssel nyáron, amikor nem kell előfűteni 5l alatt eljár persze. És nyilván ebbe még benne van az illetékmentesség, az ingyenes parkolás, a "zöld" gondolkodás.

Ettől mi még töltöttük bőszen. Ezzel együtt szerettük az autót. Aztán bekövetkezett 2022.03.03, egy esemény ami utólag felismerve, örökre megváltoztatta az autóval a kapcsolatunkat, sosem volt már a régi. Sosem tudtunk már úgy ránézni, ahogy előtte.

Megszületett a kislányom. Örömteli nap volt a számunkra, le se lehetett olvasztani a mosolyt az arcunkról. Anya a hátsóülésre, a kocsiba gyerekülés, hátra babakocsi került. Mózeskosárral! Apa meg vakarja a fejét. Megoldjuk. Mindent megoldunk. Mózes kosár nem kell sokáig!! De apa, mi lesz ha jön a következő? Css.. De anyának kényelmetlen hátul. Sebaj, egyterűn és buszon kivolt minden kényelmetlen lenne. De sötét hátul és kevés a hely... Hátőőő...

Igyse tudtuk eladni, hónapokig gyűrtük magunk előtt. Főleg, hogy épült a házunk, ahol garázsban állhatna és ingyen tölthetném... Keserédes dolog, hogy pont annak a háznak az épitése miatt kellett végül eladnunk, ahol ingyen tudtam volna tölteni, garázsban.

Az autóban ami kiemelkedően kimagasoló azaz ülés, az anyaghasználat. 230e kilométerrel sem kopott, sem gyűrött, cserébe iszonyatosan kényelmes, kanyarban is jól tart. A menetteljesitménye több mint elég. Rajtelektronikával az 5.9-es gyorsulás nem tréfa. Ha 225-el akarsz veretni, azt is lehet. De a 180as utazót is nevetve tartja, és úgyis elvan 10l alatt. Pedig 2 tonna a behemót.A xenon jól világit, követi a kanyart, ha olyat veszel ki is takarja a szembejövőnek a refit. Nem volt számunkra kérdés, pályázunk. A premium hifi jól szól, a telefonnal is könnyen párosodik. Egy minőségi, premium autó. Gyönyörű, kivül-belül. Megbizhatóságáról nehéz itéletet mondanom, csak 1 évig volt nálunk. Az alatt 20-25e kilométer, egy jobboldali kormányösszekötő gömbfej volt cserés, azt meg párban cseréljünk, szal 2x gömbfejet kellett cserélnem, olyan 50e ft volt mindenestül.

Tavaly ilyenkor 4.5-5m körül kaptál egy ilyen példányt, most ez ugyanez 5.7-6.3m.

De PHEV-ek közül még mindig ez az egyik legjobb. Agglegényeknek legracionálisabb választás.

Hibalista

- -Kormányösszekötő gömbfej - -Szélvédőmosó

Ide hordtam szervizbe

Vservice

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2013
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 205449
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Prius Következő autója? RX400H
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo V60 2010 (2011)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)