4 kerekű szanatórium
Szöveges ítélet
Az autót 1 hónapja vettem és bő 7000km-t vezettem, így a megbízhatóságról még nem sokat tudok írni.
Először kezdem a rosszal abból nem sok van:
Az autó futóműve nagyon kemény kimondottan rázós. A 235/45 R17 kerekek nem szeretik a nyomvályút. Ehhez képest az autó nagy súlya azért érződik a kanyarokban.
Engem zavar a hőfokjelző hiánya, semmibe nem került volna valahol feltüntetni.
A világítás kapcsolót kitakarja a kormány a visszajelzőjével együtt. Inkább soha nem kapcsolom ki …
A fordulókör még az autó méretéhez képest is nagy.
A csomagtér nem túl mély.
És a jók:
Nagyon kényelmes, 8-10 óra vezetés után is. Minden kézre áll, minden úgy működik ahogy kell. A Bluetooth kihangosítóval még pályán sem veszik észre, hogy autóban ülök, az audió rendszer tökéletesen szól, az esőérzékelős ablaktörlő nem össze vissza töröl. Bármeddig elmegyek vele, öröm vele a vezetés.
A belső nagyon eltalált, nem is puritán és nem is giccses mint pl. az új Fordok. Igazán prémium minőségű, ami fémnek látszik az fém ami bőrnek látszik az bőr.
A motorja elképesztő, ez a 2.4-es 215 lovas motor (gyári adat szerint) kevesebbet eszik országúton mint a PSA eredetű 1.6-os (egyébként szintén kiváló) aggregát ugyan ebben az autóban. Az meg ahogy megy az döbbenet.
Nagyon masszív a gép, még rossz úton sem nyiszog/zörög semmi. A törésteszten még a szélvédő sem repedt meg. Megnyugtató dolgok ezek, különösen mikor a család is velem van.
Ez az első dízel autó aminek kimondottan szépnek találom a hangját.
Egyébként igen csendes az autó, egyedül gyorsításnál erős a motorhang de az inkább élvezet.
A csomagtér variálhatósága minden igényemet kielégíti. 3 részben dönthető az ülés (2 gyerekülés mellett is be lehet tenni hosszú tárgyat), van raktérelválasztó kihúzható háló, ami furcsa módon akkor is használható ha előre van döntve az üléstámla, szenzációs.
Bár ez az első automata autóm, úgy gondolom ez a váltó tudja a dolgát, lerúgott gázzal érzésre 2-3 fokozatot is visszapakol, de ha nem sietek akkor 1500–2000 alatt elváltogat.
Tolató kamerát soha nem vettem volna (de mivel használtan vettem, benne volt), viszont így hogy benne van rá kellett jönnöm, hogy ez nagyon-nagyon hálás dolog. A kormány állásától függően még azt is kiszámolja, hogy milyen íven fordul a kerék és hol lesz az autó széle.
Az autó szép, ami meglepő egy Volvótól. Igazából ez az első Volvo ami tetszik, de ez nagyon.
Ha ezt az ítéletet olvasod talán ilyen autót szeretnél venni. Ha megteheted ne habozz :-). Nem annyira hivalkodó mint egy BMW de legalább olyan jó. D5-ös motorral nemigen lehet kapni itthon. Az enyém is Németországból származik. Próba vezettem D3-ast is (az most már D4-es) és azt sem mondanám gyengének, de mivel pályán közel ugyanannyit fogyaszt mint a D5 én ezt választottam. Az az élmény amit nyújt engem bőven kárpótol a magasabb ár miatt. Én elsősorban utazó autónak használom pályán és országúton megyek vele leginkább és erre nem ismerek jobb választást. Családi autó is szokott lenni, illetve sok csomagot is szokott szállítani. Erre biztos jobb egy Mondeo (majdnem azt vettem), de az más világ. Városban lehet inkább D3-al vagy kis benzinessel venném de a D2 motorral nekem biztos nem kellene. Fogyasztásról még annyit hogy pályán 130 tempomattal 200 km-en 6.3-at fogyasztott. A nagy átlagom 7.5. Abban azért van örömautózás is.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ivanics. Profiknak tűnnek, de nem olcsók.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | V60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
