A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » v40 (2012)

v40 D3 Kinetic 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Skandináv lángok*

Szöveges ítélet

Hogy miért lett Volvo? Azért mert a sok Astra, Focus és Octavia nagyon unalmas. Azért mert, bár prémium akar lenni ha nagy lesz, a hozzáértők tudják nem az és a laikusok szemét sem szúrja úgy mint a német prémium hármas hasonló méretű autói. Azért mert jó a megítélése, mert biztonságos, nem agresszív, mégis tisztelet övezi.

Kezdjük a külsejénél hiszen azzal szembesültem először. Ez az autó már nem a letisztult Skandináv kockaság, bár nekem az nagyon tetszik, ettől sem undorodom. Azért bevallom kicsit sok benne a barokkos elem, de a giccs határán innen. Figyelembe véve az alapokat amire építkezniük kellett, Ford Focus, ami nem egy szemet gyönyörködtető látvány, kihozták belőle a legjobbat a formatervezők. A kicsit bamba lámpákat és lefittyenő orrot szép hűtőmaszkkal és szélesre húzódó nappali menetjelző lámpákkal teszik helyre. A hosszú és lógó orrnak, ami csak oldalról tűnik fel, kicsit hátulról nézve már ügyesen rejti mivel csúcsos, a gyalogos biztonsági előírások az okozói. A motor nagyon közel van a tűzfalhoz, rengeteg térrel előtte. Az elődeitől örökölt kicsit a vállasságból és tagadhatatlanul a P1800/480 evolúcióra mutató hátsó ajtó és a diszkrét lemeznyomás a tetővonal hátsó traktusában. Ahogy már sokan megírták előttem a V jelző otrombán félrevezető lehet, köze nincs a megszokott Vagon kialakításhoz. Valószínű hogy a forráshiányban szenvedő gyártó két legyet szeretett volna egy csapásra ezért egybeolvasztották a korábbi S40/V40 modelleket. Valójában ez egy teljesen új 5 ajtós kompakt autó, abból sem a tágas fajta, de erről később. Összességében lapos, alacsony autó, manapság oly divatosan dinamikus, ugrásra kész valamilyen vadállat, szemnek kellemes forma. Nekem főleg a hátsó része tetszik, rendesen befejezték.

Belső térbe először beülve elég rideg volt. tudni kell hogy ez egy alap kivitel, semmilyen hozzáadott kényelmi vagy szemet gyönyörködtető extrával nincs ellátva. Minden fekete, de az legalább egységes, szép és jó anyagokból. Érzésre is az Astra/Focus/Octavia és az A/A3/1 osztályok közé sorolnám. Nem annyira kidolgozott mint a prémiumok, de nincs fényévekre a feltörekvőktől sem. ergonómia nagyon rendben van, látszik hogy rend van a svéd fejekben és a társadalomban. Semmi francia játékosság, olaszos bujaság, japános kuszaság. Kijelzők egységes grafikával és betűkészlettel, minden kezelőszerv a helyén van és egyértelműen működik. Persze nincs belőle sok, nem lett megszórva manapság elvárt kütyükkel és elektronikával. Úgy fogad mint egy régi barát akit évek óta nem láttál, de mégis hamar egymásra hangolódtok. Társadalmi hasonlattal élve olyan mint az Y generáció, nem számít digitális bevándorlónak, mégis elmarad a Z generációtól. X generációsként én ezt nem bánom, benne van a minimum amire szükségem van. Az Volvo ülésekről már sokat olvastam, valóban jók, nem városi legenda, akár 8-10 óra vezetés után sem vagyok összetörve mint egy K-1 harcos. Nincs se hűtés, se fűtés, se szervo motor, de jól állítható, mindenhol pont megfelelően támaszt. Szerencsére bőr kárpit sincs, viszont a szürkés-fekete szöveten igénytelensége ellenére minden meglátszik. Ez az anyag köszön vissza az ajtóborításról is, ami kevés kilométer után sem szép látvány, ellenben könnyen tisztítható. Hiányzik viszont az automata klíma, ugyan elektromosan vezérelhető de azt télen-nyáron folyton állítgatni kell, hogy komfortos legyen a hőmérséklet odabent. A megosztott zónákra nem gerjedek, ilyen űrméretű autóban nem látom sok értelmét. A „lebegő” középkonzol öncélú és térdropogtató, ám jópofa, én a mögötte elrejtett tárolót is használom. Multimédiás egység könnyedén megszokható, van sok lehetőség a bitek hangszóróba juttatására CD, USB, Bluetooth, Ipod. A CD lemez beadagoló nyílásának kialakítása nagyon gusztusos. Nem vagyok audiofil ezért nem tudom megítélni a hangzást, ezen a szinten szerintem elfogadható. A belső méret 4 átlag vagy az alatti felnőttnek kényelmes utazást biztosít akár hosszú távon is kevés csomaggal. Számok misztériumában nem akarok elveszni, de a szubjektív érzésem az, hogy elmarad a csomagtartó mérete ebben a kategóriában, Octavia kizárva a mérkőzésből dopping gyanújával. A méret még hagyján de a nyílás sem emberes, a kalaptartó pedig folyamatosan útban van a fejnek, sokszor látványos ennek a nyoma homlokomon. Áldozatok a forma oltárán, lehet hogy ez már a kínaiak hatása, a svédeket eddig a praktikus népként ismertük. Ugyancsak kínai kezecskék nyoma lehet a belső hangulatvilágítás, mely egy változtatható színű LED-ből áll ami a váltókart világítja meg, csakhogy tetszik vagy nem kikapcsolhatatlan. A lábtér megvilágítása viszont kellemes ebben a sötét bunkerben, az viszont kikapcsolható. Apropó bunker, az ablakok hátrafelé szűkülő lőrések, de ez nem zavar, tudtam hogy nem egy Picasso. A méreteit ennek és a tolatóradar/kamera hiányának ellenére meg lehet szokni, mégis jobb lett volna beikszelni az extralistán. Ugyancsak hiányzik a sebességtartó automatika, sovány vigasz a sebességhatároló. Nem tudom hogy kis geg volt-e a fejlesztők részéről vagy így volt költséghatékony, de a vakgombok nagy része is nyomkodható, hasonló érzésűek mint a valódi funkcióval ellátottak. A prémiumság hiánya a néhol éles, néhol kicsit csálén álló gombokon is észrevehető, de az összképet nem sokban zavarja.

Hajtás, csupán ez különbözteti meg a teljesen mezítlábas társaitól, melyekben a PSA dízel motorja van. Szerettem volna újra 5 hengeres dízelt birtokolni, ráadásul utolsó esélyesként hozzájutni egy új példányhoz. Sikerült, de ha egy hónapot kések a rendeléssel már az új 4 hengerest kaptam volna. Ennek a motornak mindenki oda volt a járásától és a szép hangjától. A járása valóban selymes, összehasonlítva mondjuk egy 4 hengeres dCI motorral, a hangja is jó főleg amikor pörög, de én többre számítottam. Ilyen ez a fránya előítélet, ha pozitív akkor sem jó. Valószínű, hogy a hengerűrtartalom miatt lehet, mivel egy 2,5-3l motornak erőteljesebb, kellemesebb a hangja. Ennek bizonyos fordulatszámon tud varrógép hangja lenni, pedig nem túl széles tartományban mozog a mutató. Az NVH mutatója dízelhez képest szerintem jó, én adnék neki egy 8-ast 10-es skálán. A ereje méretéhez viszonyítva bőven elegendő, főleg figyelembe véve a traffipax felfegyverkezését a belügynek. Elképzelem mennyire jó lehetne ez az autó ha már a súlycsökkentés szellemében tervezték volna, kicsit hájas a méretéhez képest, még ha nem is Opelesen. Valamint az automata váltó is felemészt valamennyit az élvezet faktorból, de ez kell a komfort miatt. Amúgy tisztességesen munka a 6 fokozatú hagyományos automata, persze zavarba lehet hozni, hétköznapi használatnál a gyorsasággal sincs gond. A váltásokat egész finoman végzi, a sport fokozatban engedi a motort pörögni, a kézi váltásnak pedig annyi értelme mint a Dunába vizet hordani.

Futóműről sem lehet sok újat írni, olvassátok el a Focus ítéleteket és teszteket. Remekül tapad, jók a visszajelzései, de orrtolós és kormányrángatós ha gyorsak akarunk lenni. Vannak olyan keresztbordák amiken csúnya hangon tud szólni a kasztni, és néha keménykedik is, lehet vele együtt élni. Itt megint azt érzem ha lefogyna kicsit ezzel a megerősített Focus futóművel milyen remek autó lenne. A kormány ad némi visszajelzést, de elég szintetikus.

Biztonság terén a Volvo részéről elvárt aktív és passzív eszközöket hadseregét sorakoztatja fel, megfelelően a korszaknak, mindez alapáron jár. Még a gyalogosok egészségére is megkülönböztető figyelmet fordítottak, szériában itt jelent meg először a szélvédőt kívülről betakaró légzsák. A biztosítótársaságok annyira nem örülhetnek ennek az újításnak, annál inkább örülhet aki szerencsétlen csillagállásnak köszönhetően landol a svéd motorháztetőn. Nem szeretné felsorakoztatni ide az összes légzsákot és biztonsági felszerelést. Aminek hálás lehetek az a vészfék asszisztens, gurulásos elbambulásnál mentett már meg a betétlap körmöléstől. Olykor persze tud bosszantóan is kotnyeleskedni, parkoláskor belógó ágakra riadtan reagálni.

Összességében egy jó minőségű autó ár/érték/presztízs arányban kicsit feljebb pozícionálva a kelleténél. Remek motor, elfogadható váltó és futómű, jól lakható belső tér, alacsony fogyasztás, magas biztonság. Apró bosszantó dolgok vállalhatóak, ezektől is bájosan svéd. Vagy amerikai? Na majd a következő színtiszta Thor-Mao Ce Tung lesz.

*nem kell megijedni nem lángol az autó, ebben nincs olaszok által szerelt német autóelektronika, a motorja sem annyira tüzes, hogy lángcsóvákat köpködjön a kipufogó, Hotroad babérokra törve. Az ihletet a címhez a fényszórók, melyek hagyományosak, által kirajzolt alakzatok adták. Amennyiben közel állok vele egy elég nagyméretű függőleges felülethez, lángnyelvek rajzolódnak ki rajta. Vajon véletlen műve vagy a tervezők kedvessége a Skandináv éjszakákat bevilágító lángnyelveket idéző fénycsóvák?

Hibalista

- Még semmi

Ide hordtam szervizbe

Volvo Galéria, Volvo Ivanics

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 148000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Megane Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo v40 2012 (2012)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)