Szerethető, kényelmes óriás
Szöveges ítélet
Három éve vettem meg, de még most is sokan megjegyzik: de gyönyörű autó! Valóban az, számomra különösen, de én nyilván elfogult vagyok.
A megvásárlását követő három hétben 7.000 km ment bele (görög nyaralás, német üzleti út) és így volt időnk megszokni és megszeretni egymást. Óriási fejlődésen ment keresztül a Volvo az előző, négy évvel korábban vásárolt XC60 óta. Újdonságok tömkelege! Meg kellett szoknom a sávbantartást - amit azóta is imádok benne. Ehhez kapcsolódott az adaptív tempomat - a kettő együtt szenzációs, különösen hosszú utakon. Az újdonságok közül rögtön megszerettem az automata fényszórót, nagy kényelem, hogy nem kell éjszaka kapcsolgatni.
Hatalmas élmény volt a Volvo On Call szolgáltatás: az íróasztalomnál megtervezett utat simán átküldtem az (internet modemmel felszerelt) autóba számítógépemről, a mobilomról bárhol tájékozódhattam az autóm állapotáról. Telefonról tudtam a hideg reggeleken a lakásból indítani az autót, nyitni-zárni, és egyáltalán kommunikálni vele. Az internetnek egyébként is hatalmas szerepe van ennél a modern autónál, az előbbi VOC-on túlmenően kitűnően működik a Car-Play rendszere, kényelmes, nagyon szeretem! A SIRI-t használva így az autó hangutasításain túl is szinte mindent szóbeli utasítással irányítok, feledtetve a sokak által nem szeretett táblagépes matatást a klímán, médián és térképeken. És ehhez minimális angol nyelvtudás kell, csupán!
Az autó utasainak a kényelmét szolgálja a hotspotként internetet nyújtó beépített kártya modem - bár, nem volt könnyű megtalálni és beüzemelni!
A fogyasztás városban magas, 12 liter, autópályán 8 alatt, 90-100 körül 7 km/h.
Negatívumok: érthetetlen ennél a kategóriánál az 55 literes üzemanyag tank! A csomagtartója bár relatíve nagy, de szűk, nehézkes pakolni bele. A belső hangulatfény bár állítható színű, mégis megmosolyogtató, mintha nem is lenne.
Ami viszont nagyon tetszett: a kényelem! A leghosszabb út “egy fenékkel”, szinte megállás nélkül, 1800 km volt, de korántsem olyan fáradtan szálltam ki belőle, mint bármely előző autómból.
Kiemelem, hogy a három év során semmi meghibásodást nem tapasztaltam, a szervizt csak a kötelező karbantartásokból ismeri az autó.
Ezt a hatalmas limuzint nagyon lehet szeretni, melyhez persze hozzájárul a rengeteg extra felszereltség is! Bár T4-es modell, a hazai utakon tökéletesen elegendő, de azért a Polestar gyári tuning érdemleges teljesítmény emelkedést eredményezett…
Amit nagyon sajnálok: az elmúlt 14 hónapban a COVID miatt, betartva a karantén szabályokat - alig mentem az autóval. Hiányzott.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Volvo Márkaszervíz Nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 38900 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38900 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Volvo XC60 | Következő autója? | Volvo XC60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
