A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S90 (2016)

S90 T4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szerethető kényelem, kompromisszumokkal

Szöveges ítélet

Soha ennyi idő nem kellett korábban ahhoz, hogy összeszokjak újdonságai miatt egy autóval! Volt rá időm: egy héttel átvétele után egy négyezer kilométeres görög családi nyaralásra indultunk.
Átvételét megelőzően nagyon részletesen tanulmányoztam a - neten letölthető - felhasználói kézikönyvét, és egyéb információs csatornákon is rákerestem az újdonságokra. Nélkülözhetetlen, rengeteg ilyet kellett megismerni!
Ismeretlen volt számomra a VOC (Volvo On Call) szolgáltatás, a hangfelismerés használata, az okostelefon integráció, és a Pilot Assist rendszer is.
A VOC szolgáltatás lenyűgözött! Telefonon és almás okosórán keresztül is internetes kapcsolatban vagyok folyamatosan az autóval, nyithatom, indíthatom, a kontaktjaimból közvetlenül úticélokat küldhetek az autó navigációs rendszerére, és a műszaki távfelügyelet is rendkívül megnyugtató. A görög forróságban különösen meggyőző volt számomra a szolgáltatás jelentősége, amikor egy-egy indulás előtt, időzítve bekapcsolt a hűtés, így kellemesen klímájú autóba szállhattam be. (A VOC olyan átfogó szolgáltatás, amely terjedelménél fogva önálló írást követelne…)
A hangfelismerés már problémásabb volt. A gyárilag magyar nyelvre állított rendszer - természetesen - nem ismerte a hangfelismerést. Így hát, kompromisszumos megoldásként változtatni kellett a rendszer nyelvi beállításokon, azóta angol nyelven élvezhetem ezt a kényelmi funkciót - annak árán, hogy a teljes rendszer nyelve angol. Nem tudom itt nem szóvá tenni az új Volvókat sokak által ért kritikát, miszerint a kijelző rendszerét bonyolult használni. Nem igaz! Valóban, először egy fél napot rá kell szánni a Volvo testreszabására, ezt követően azonban a hangvezérlés a napi használat során szinte teljességgel helyettesíti a kijelző leglényegesebb funkcióinak a nyomkodását. Szenzációs megoldás! (Aki nem beszél angolul, érdemes rászánni az időt a hangutasítások megtanulására!)
A következő, egyben legkellemetlenebb csalódást okozó kompromisszum az okostelefon integráció volt, számomra. Kezdem azzal, hogy a Volvo saját navigációja gyönyörű és magas grafikai élményt nyújt, a Volvo telefon rendszere tökéletes, média szolgáltatásai is jól kezelhetőek. Ezzel szemben az okostelefon integráció mindezektől mind minőségben, mind használhatóságban fényévekkel elmarad, És nem is ez a legfőbb baja: ha kiválasztottam, utána csak a teljes beállítási rendszer törlésével juthattam vissza a Volvo saját, kitűnő rendszeréhez. Az okostelefon integrációról azt hittem, hogy valóban a telefon tükrözése - én naív! - azonban azon pusztán néhány applikáció jeleníthető meg, az is a gyári rendszertől silányabb színvonalon.
Ezzel szemben a Pilot Assist elvarázsolt!!! Tény, hogy idő kell a gördülékeny használatához. Mit is tud? Egyesíti az adaptív (sebességkövető) tempomatot a sávontartással. Utóbbi, egy csoda! Mindössze annak az elsajátatítását igényli, hogy a vezető fogja is, meg nem is a kormányt. Ugyanis, amennyiben erősen fogja, átveszi az irányítást, és ez kellemetlen ellenkormányzáshoz vezet, ha viszont nem érzékeli az autó a kormányon lévő kezet, kb tíz másodperc után jelez, majd kikapcsolja az irányítást. Ha viszont kiismeri az ember - a görög úton volt rá időm - csodálatos kényelmi szolgáltatásban lesz része! Ha az út mindkét széle fel van festve, gyakorlatilag az autó átveszi a kormányzást a két felfestett sáv között.
Az újdonságok után az általánosságok. Mindenekelőtt, szuper kényelem!!! A Volvo méltóságteljes eleganciát sugároz első látásra is, de az S90 hosszú úton sem okoz a kényelem terén csalódást. Csendes, szinte csak a légkondi működése hallható. Benzines (T4) autó lévén persze, ez elvárható. A modell 190 lovas, ez a legkisebb - jelenleg - kapható változat. Persze, sportos vezetés nem várható el tőle, de a két tonnát normál közlekedési stílus mellett az elvárásomnak megfelelően mozgatta. Mivel a Pilot Assist egyébként is csak az autópálya sebességig, mintegy 135 km/h-ig működik, nem éreztem hiányát az erősebb motornak. Előzésnél, erősebb gázadásra “ugrott”. Természetesen - ugye, nem magyar utakon - a sokkal magasabb sebesség sem okoz gondot, 230-ban korlátozták.
A fogyasztása városban a tömegének, az autómata váltónak, a folyamatos erős klímázásnak megfelelően: magas, nagyon magas! Az eddigi, összesen ötezer kilométernek mintegy tizedét tettem meg városban, és a 12 litert gond nélkül bezabálta. Autópályán viszont 4000 km átlagában 7,5 volt a fogyasztása, ami teljesen korrekt. Debreceni utam (mintegy 100 km) során érdekességképpen kipróbáltam az országúti (90 Km/h körüli) sebességnél a fogyasztást, picivel hét alatt mutatott a műszer!
Végül, az internet. Nos, enélkül megy ugyan a Volvo, de az internet lehetőségeit bűn kihagyni. Elsődleges, hogy mire átveszi az ember az új Volvóját, készüljön fel egy Volvo ID regisztrálásával! (Ennek, és az ezzel kapcsolatos VOC előnyei, mint említettem, külön írást érdemelnének.) Többféleképpen kapcsolódhat az autó az internethez, én a csomagtérben kialakított modemet használom, telefonom duonet kártyájával. A letölthető Volvo alkalmazásoknak köszönhetően zenei igényeimet maximálisan kielégítik a netes rádiók.
A modemes internetet az autó hotspotjaként is tudom használni. Egyébként, USB kapcsolaton keresztül MP3 zenét is hallgathatok. Én erre egy, a mindennapos telefonom klónjaként használt hibás kijelzős telefont fogtam be, mely a hotspoton keresztül kapcsolódva a modemre az Apple Music elérését is lehetővé teszi.
A Volvo S90 külsejének megítélése eltérő. Ha nekem nem tetszett volna, nem veszem meg. Tetszett, megvettem, szeretem!
Amennyiben a hangfelismerés és a telefon integráció miatt felmerülő kompromisszumokon túlteszi magát az ember, valóban egy nagyon szerethető autó varázsolja új dimenzióba az utazás élményét a Volvo S90-ben!

Hibalista

- Semmi nem romlott el

Ide hordtam szervizbe

VELA Nyíregyháza

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? XC60 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S90 2016 (2016)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)