Tartósteszt
Szöveges ítélet
Első 100.000 km :
A VW Passat pdtdi ( 170 Le) iszonyatai és megbízhatatlansága után választottam az S80-at.
A kétezres öthengeres elég nyomatékos ( 400 nm ) az autó méreteihez képest takarékosnak mondható, 90%-ban autópályán nagy távolságokra és nehéz lábakkal "igencsak gyorsan hajtva" használva átlag 8 literrel járok, országúton többet vezetve ez az érték könnyedén leesik 6,5 literre átlagban ( automata váltóval ).
A motor hangja az öt henger miatt egy kicsit szokatlan, de én nagyon szeretem.
A korábbi DSG-t megszokva tartottam a hagyományos automata váltótól, leszámítva azt a pár század másodperc elmaradást, ami a kapcsolási időben tapasztalható, a váltó remek, a váltások alig érezhetőek és normálisan hajtva már jóval alacsonyabb fordulatszámnál felkapcsol.
A váltó áttételezését jónak érzem, 170-es sebességnél 2700 körül forog, az utastér
nagyon csendes.
A futóművel szemben sincs negatív észrevételem, az autó "masszívan az úton van" és kiszámítható.
A beltér óriási és kényelmes, nem fárasztó az autóval "egylevegővel" átszelni még fél Európát sem, de a belső dizájn talán egy kicsit unalmas...
Összegezve az első 100.000 km-t :
Az autónak nem volt semmi hibája és egy gramm olajat sem evett a szervízben beletöltött mennyiségből.
Ezidő alatt a VW Passat kétszer volt tréleren és 30.000 km-ként minimum 2 liter long life
olajat megevett ami a márkaszervíz szerint normális, majd megrepedt a motorblokkja...
Eddig le a kalappal az S80 előtt, lássuk a következő 100.000 km-t.
Hibalista
- Semmi...
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat 2.0 pdtdi 170 le | Következő autója? | s80 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
