A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S80 (2006)

S80 2.0 D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kemény svéd acél tank francia motorral

Szöveges ítélet

Több előző autóm is volt az elmúlt 2-3 évben (2002-es szappantartó Audi A6 dízel, 2006-os zoom-zoom Mazda 6, 2ezres benzines). Míg az előzőt imádtam, úgy a másodikat ki nem álhattam. Alapvetően jobban szeretem a hangos-zajos dízel meghajtást főleg a vezetési élmény és a nagyobb nyomaték miatt, de persze a jól összerakott benzineseket is kedvelem. Hangsúlyozom a jól összerakott, mint pl a japán benzinek.
Előző két autóm ezen két fent leírt kritériumnak tökéletesen megfelelt, sajnos egyéb gondok okozták a kényszer cseréket, mely problémák a típusok ismerőinek egyértelmű lehet. Kijelenthetem, hogy muszájból cserélgettem így az autóimat mígnem a használtautón szembe nem jött volna velem egy használt Volvo S80-as hirdetés.
Egy ideje már Volvoban gondolkodtam, de hogy melyik típus az még kérdéses volt. Jelenlegi új szerzeményem egy 2008-as 2 ezres dízeles sötét kék S80-as Momentum kiadás. Első látásra beleszerettem, ugyanis az autó gyönyörű. Ez az igazi szedán autó. Amúgy is szerintem az autó formája a szedán. Senkit sem akarok megbántani, de a vagonszerű kombikkal, meg a nevetséges kis hatchbackelt macthboxokkal ki lehetne kergetni a világból. Na de az S80-as. Nagy de áramvonalas, sportosnak a legkevésbé sem mondható, de erőt sugárzó. A beltere is nagyon eltalált klasszikus és kellően szolid (a kormány túl klasszikus - egyedül ez nem tetszik). A világos szürke kifinomult bőr tökéletesen passzol az igényes fekete belsőhöz. Persze szubjektív, de szerintem gyönyörű autó.
Motorikus szempontból nagyon aggódtam eleinte ettől a PSA-Ford szerelemgyerek dízeltől, de a legtöbb helyen csak pozitívumokat olvastam a megbízhatóságáról és olcsó fenntartásáról. Majd meglátjuk, hogy ez mennyire van így.
Fontos tudni, hogy az autó előző gazdája 2013-ban hozta be a kocsit Belgiumból 110-en akárhány km után, azóta 100k km-ert tett bele (le ellenőrizve, valós). A szakszervízben cseréltek benne komplett vezérlést (szíjas), a sátán teremtményét a kettőstömegűt kuplung szettel és kipucolták a DPF-et (csak pucolás). Emellett minden létező olajat, folyadékot, szűrőt, tömítőt, szelepet lecseréltek ami az előírásokban szerepelt. Elmondható, hogy vigyáztak az autóra és ehhez mérten megfelelően szervízelték.
Na miután elhoztam egy hónap használatot követően átvizsgálásra félve néztük át az autót a szakival, hogy hol is van a csapda. Egy hónap alatt én semmi, tényleg semmi problémát nem vettem észre rajta (dugóban kicsit melegszik a fék az intenzív használat miatt és nyikorog, sípól de ez normál). Egy óra vizsgálgatás után sem találtunk semmi hibát a kocsin. Megnéztük kívül, belül, alül, felül egyszóval mindenhol. Tökéletes gyári (cserélt) fékrendszer, még a gyári felfüggesztés - lengéscsillapító, legőkarok, szilentek, rugók - (210e km után!), nagyon minimális olajfolyás alul, de a hengerfejeknél és az intercoolernél is csont száraz és nulla rozsda az alsó lemezeken, vagy a küszöbnél, sárhányónál. A kipufogó rendszeren van felületi rohadás, de ez a magas hőmérséklettől és amúgy is Volvo betegség, semmi komoly. Motorikusan is tökéletes, nem kormol, nem zabálja az olajat, sehol nem füstöl és a teljesítménye is valószínüleg a gyári 136 ló környékén. Egyedül a klíma hűtőnél van kicsit szét köpködve az olaj, mely a szóban forgó alkatrész hibája, így ez cserés lesz, de ezt a szezont még bőven kihúzza, amúgy nagyon jól hűt ebben az embertelen forróságban.
Egy 11 éves autóról beszélünk!!! Persze sokat számít, hogy megfelelően szervízelték és nem hajtották, györörték. Nyilván vegyük figyelembe, hogy az autó alig egy hónapja van nálam és pár ezer km-ert tettem csak bele. Várjuk ki a végét, de borítékolható, hogy sokáig nálam lesz, ugyanis akkor sem fogok megválni tőle, ha hírtelen romlik el rajta minden szar. Kényelmes, szép, nagy és biztonságos. Szerintem ez az amire mindenkinek szüksége van.
Külön kiemelném a Volvora jellemző magas fokú biztonsági felszereltséget. Az autó valódi acélból készült. Óriási ütköző terek minden oldalon, elől az orr résznél, míg hátúl a csomagtartó alsó részén. Az ajtók olyan vastagok mint egy Suzuki Swift. Látszik, hogy annyi anyag van benne amennyi kell és minden a helyén van. Felbecsülhetetlen.

Fél év múlva, vagy az első komolyabb meghibásodást követően update.

Hibalista

- Mivel most kezdtem használni ezért eddig semmi nem romlott el, de fél év múlva update.

Ide hordtam szervizbe

A Volvo Ivanicsból kivált egyéni vállalkozó Volvo mester. Nagyon pro, lelkiismeretes szakember, ehhez mért tarifával.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Hatos Mazda Következő autója? valami Volvo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S80 2006 (2006)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)