A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S80 (2006)

S80 D3 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Józan utazós nagypapamobil

Szöveges ítélet

Első komolyabb autóm, előtte Suzuki Swiftem volt. Azt addig használtam, amíg már menthetetlen állapotba került. Aztán az élet úgy hozta, hogy sokat kellett utaznom, emiatt gondoltam, hogy valami biztonságos, kényelmes autót kellene venni. Citroën C5-öket nézegettem (be van nálam csípődve a francia autó.. a plüss ülések, a hidrós rugózás..). Végül a Swift előbb kihullott alólam, minthogy vettem volna másik autót, így egy kollégámtól kölcsön kaptam egy S40-es Volvót T5 motorral. Az ülés kényelme miatt egyből beleszerettem a márkába, a biztonság itt pedig nem volt kérdés. Végül egy ismerősöm meghirdette az S80-asát, mondom akkor itt a remek alkalom, ismert előéletű autó, ha valami jó vétel, akkor ez az.

Beltér: Imádom. Többször is elkapott a gondolat, hogy le kéne cserélni az autót, mert ráérek nagypapa autóval közlekedni öregen is, kéne valami sportosabb, de ettől a beltértől nem tudok szabadulni. A vajbőrt igazából könnyen tisztán lehet tartani, egyáltalán nincs vele macera. Az indigókék farmereimet kidobtam, azok fogták össze mindig, de azt is ki lehetett belőle szedni. Csak untam a takarítást. Amióta azok nincsenek, semmi macerám nincs a beltérrel. Évszakonként egyszer lekezelem bőrápolóval és kész. Egyetlen kritika: a Volvo bőrülése csúnyán öregszik, kicsit kezd már látszódni a vezetőülésen a kor. Az executive bőrülése sokkal-sokkal jobb minőségű. Ha ki tudsz fogni egy olyat. Az indexkapcsoló kicsit furcsa, túl könnyen lehet kapcsolni, ezért ha indexelsz egy irányba, és kézzel óvatlanul visszabillented, vagy gyors kormánymozdulat mellett kapcsol ki magától, akkor könnyen átbillen a másik oldalra.

Motor: Leggyengébb, 2 literes, 5 hengeres dízel. A hangját nagyon szeretem, lent nagyon jól húz, viszont felül nagyon hamar elfogy. Emiatt érdekes vezetési stílusra késztet az autó: ha előzni szeretnél, nem szabad padlógázt nyomni, mert akkor visszavált az autó, ameddig tud, és akkor alig megy. Ilyen 1/2 - 3/4 gázzal csak épp annyit vált vissza, hogy utána nyomatékból jól megy. Ismerősöm egy hasonló motort chippeltette, hogy fent is húzzon, de azt nem tudták megoldani, csak alulra tudtak plusz nyomatékot adni. Ami viszont oda nem kell. Szóval marad így.

Fogyasztás: szerintem nagyon kedvező. Tempomattal sebességhatáron közlekedve bőven 6 liter alatt el lehet járni vele. Dugóban araszolva romlik nagyon gyorsan az átlag. Normálisan közlekedve inkább 6,5-7 liter. Én dinamikusan vezetve, autópályán haladós tempóval, városban dugóban araszolásokkal, intenzív gyorsításokkal 7,4 literes átlagot tartok a Spritmonitor szerint, mióta megvan az autó. Ami nem rossz, tekintve, a méretét, súlyát, az automata váltót, és a közlekedési dinámikámat. Mondjuk ehhez hozzájön, hogy rövidtávokat csak nagyon ritkán megyek a kocsival.

Futómű: a rossz utakon is meglepően jól rugózik, soha nem ütött még fel úgy, hogy fájjon. Autópályán utazva tűnik fel viszont, hogy hova is tervezték ezt az autót. A hajós ringása ott nyer értelmet igazán. Kanyargós úton igazából elboldogul, megcsinálja, de élvezet nem sok van benne. Visszajelzése amúgy egész jó, érezni, hogy hol van a határ, meg még nem lepett soha. Egy dolog szörnyű: a fordulóköre. Orral szűk utcában (vagy mondjuk mélygarázsban) merőlegesen lehetetlen parkolni. Hamar rászoktatta a feleségemet is, hogy tolatva érdemes ezzel bármit is csinálni, viszont ott legalább segít: a hatalmas elefántfül tükreiből könnyen kilátni, gombnyomásra lebillen az adott oldal, parkolóradar elöl-hátul nélkülözhetetlen.
Kicsit fölöslegesen széles kerekei vannak szerintem, emiatt a hosszanti úthibákon, nyomvályúkon tekergeti a kormányt a kezedből. Continental SportContact 5 gumikat használok rajta, ami egész jól tapad, viszont nagyon gyorsan kopik.

Megbízhatóság: eddig mindössze 2 hibája volt: klímakompresszor meghalt, valamint a kor volvóinak típushibája utolérte; beázott a szélvédő ragasztásánál. Első hiba azért megbocsájtható, kompresszorcsere ennyi km után belefér. Második hiba meg szerintem elég banális. Javítása egyszerű, kiveszik a szélvédőt, majd visszarakják. Utóbbi pár hónapban úgy éreztem, mintha kezdene elöregedni az autó. Tekeredett, egyre hangosabb volt. A szélvédő újraragasztása ezeket megoldotta. Most ismét olyan, mint fiatalon. Sokkal csendesebb lett, és érezhetően merevebb az egész autó.

Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve, amíg lehet, megtartom, legfeljebb mellé jön egy játszós autó. Aki ilyeneket néz, ne habozzon. Viszonylag sok autót vezettem már, úgy érzem, van összehasonlítási alapom. Családi utazósnak számomra nincsen jobb.

Hibalista

- Klímakompresszor 200e km-nél - 150e Ft - Szélvédő ki-be 230e km-nél 22e Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 177000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.0 Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S80 2006 (2006)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)