A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S80 (2006)

S80 D5 AWD Summum 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha egyszer elkezd húzni

Szöveges ítélet

Nos, így fél év után úgy gondoltam összegzem a tapasztalataimat, és persze másokét is, mert mindenkinek meg van róla a véleménye.

Lássuk a belteret:

Első körben szeretném leszögezni, hogy akárki akármit mond vagy ír, a Volvo továbbra sem egy prémium autó, csak egy biztonságos és jól összerakott autó. Anyaghasználatra itt ott azért kibújik a szög a zsákból, engem személy szerint a legjobban az reteszek zavarnak, amik rettentő olcsó műanyagok, rossz eldolgozással, tudom nem ezt nézi az ember, de eddig ilyennel nem ebben a kategóriában találkoztam.

A csomagtér esetében plusz pont, hogy nincsenek belógó zsanérok, mint a legtöbb németnél, de hátrány, hogy a csomagtér felső részéből lespórolták a kárpitot, illetve a nyitása is egyszerűbb, hiszen a csomagtartó nem ugrik fel, vagy emelkedik meg, csak szimplán oldja a reteszt, és kézzel kell felemelni. Ehhez kapcsolódóan örök mondásom, hogy "keresd az L alatt".

A lebegő középkonzol mérhetetlenül praktikus, hiszen rengeteg mindent be lehet rakni mögé, például a légfrissítőt is, és így nem látja senki, nem takar ki semmit se, csak megint az a fránya spórolós műanyag, aminek ha nekitámasztja az ember a lábát, sajnos bizony hangot ad.

A másik zavaró dolog a beltérben, hogy a deréktámasz állítója borzalmas helyre került, nem mintha olyan sűrűn kéne állítani, de az ember kétszer meggondolja, hogy tényleg akarja-e állítani.

Ezen kívül, mint minden Volvo-nak ennek is megvan az a betegsége, hogy a bőr gyorsan és csúnyán öregszik, ezzel nem azt akarom mondani, hogy egy BMW-ben vagy VAG-ban jobb a bőr, szimplán csak, hogy kevésbé látványosan öregszik.

Azonban akad pár jó pont is a beltérben. Szerintem kellően tágas mind elöl, mind hátul, illetve eddig senki nem panaszkodott mögöttem (188 cm), hogy szűk vagy kényelmetlen lenne.

A teljesen bézs beltér, barna műszerfallal nagyon otthonos, barátságos és kellemes környezet, tipikusan olyan amit az ember bármeddig elbámulna. Eddig mindenki oda meg vissza volt tőle, hogy mennyire gyönyörű. (csak ne lenne ennyire kényes)

Bónusz funkciók:

Az autóban akad pár olyan pont ami nekem természetes, de aki látja az mindenképp rá fog kérdezni, hogy az pontosan mi is az, illetve van olyan aminek a létében kételkednek.

Leggyakrabban az a "narancssárga fény" a tükörnél a kérdés, ami a BLIS holttérfigyelő, majd ezután szokott jönni a miért van egy 5-ös/S/NE stb a visszapillantó tükrön, amit van aki kitalál, van aki nem, de ez bizony egy digitális iránytű. Ezen a kontinensen nem egy gyakran használt és keresett kiegészítő, de már párszor igen hasznos volt.

Amit senki nem hisz el az a vezetékes telefon egy autóban, mondván az hihetetlenül 80-as évek, ilyenkor a 180 fokban felhajtható kartámaszba rejtett zsinóros autótelefon bemutatása mindig eloszlatja a kételyeket. A másik funkció az általam csak büntetőgombnak nevezett (extra) gomb, aminek eredeti funkciója, hogy gombnyomásra oldja a hátsó fejtámlákat amik a Mercedes/Saab stb-vel ellentétben nem hátrafelé esnek hanem előre az utas felé. Ami azért meglepő, mert minden ülésben van foglaltság érzékelő és az autó számolja, hogy mind az 5 öv be van-e kapcsolva, tehát a háttér adott, hogy a fejbevágás kiküszöbölhető legyen, de a gyár nem élt ezzel a megoldással.

Motor meg ami még jön:

A D5 motor ebben az évjáratban még 185 lovas volt, 400Nm nyomatékkal (katalógus szerint), ehhez kapcsolódik egy 6 sebességes kézi váltó, és az egész meg van bolondítva egy összkerékhajtással. S80-ból ez egy elég ritka összeállítás, de hát ízlések és pofonok.

Az elején meg voltam győződve, hogy a motor iszonyatosan hangos, mintha egy traktor lenne és egyenetlen az alapjárat, de közben mindenki elmagyarázta, hogy ilyen egy dízel ( na itt jön elő megint az a fránya prémium kérdés és a teljes szigetelés).

Alapvetően jó motor, városban teljesen elég 2000 alatti tartományban autózni, de sajnos országúton vagy pályán tisztességesen ki kell pörgetni, hogy váltásnál ne essen be 2000 alá, mert akkor oda az élmény. 2000 környékén/fölött végre magára talál a turbó és megindul tisztességesen, de amíg az ember vár erre addig teljesen élettelen.

Nos a fogyasztása is érdekesen alakul, a gép szerint 7,4, ami autópályán 130-nál (szigorúan betartva) hol magasabban hol alacsonyabban alakul. Ez tankolásnál inkább 7,8 szokott lenni, de itt közbejátszik, hogy a lábam rettentően meg tud örülni annak, ha a turbó végre készen áll.
Másik pólusa ennek, a hajnali órákban Budapesten 50-nel való folyamatos haladás (tempomattal) ami 3,4-es fogyasztás eredményez.

Ugyan sok negatívumot mondta el, de egy remek autó, ezt mi sem bizonyítja jobban mint a remek úttartása, a kanyarokat hihetetlenül pontosan be lehet vele venni.

Összességében autónak szép és jó, és eddig szinte mindenki úgy érezte, hogy ez neki is kellene és remek lenne. Azonban hozzáadva ehhez a "prémiumosított" árcédulát meg azt a tényt, hogy prémiumnak egyszerűen csapnivaló már érdekes képet fest.

Tehát aki autót keres annak ajánlom, aki prémiumot az vegyen BMW/Audi/Mercedes-t mert ezzel nem lesz boldog.

Hibalista

- Tulajdonképpen semmi sem romlott el, néha bejelez, hogy kiégett egy izzó, de utána gyorsan rájön, hogy mégse.

Ide hordtam szervizbe

Volvo Galéria és Szerviz - Budapest 1044 BudapestVáci út 50-58.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2008
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 530d Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S80 2006 (2006)

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)