2.5 turbó benzin 5hengeres hang, mi kellhet még?
Szöveges ítélet
Választás: majdnem 2 évig kerestem erős tágas kéziváltós benzines autót, és véletlenül bukkantam rá az S80 2.5T benzinesre. Előtte próbáltam Lexus IS200, Accord 2.4, Audi S4, Mercedes E300, Mercedes C250 et és még egy Clio Rs-t is. Sajnos egyik állapota sem volt meggyőző a próba körök után, szóval nagyon nehéz ebben az országban erős benzines kéziváltós kocsit venni. Véletlenül jött szóba a Volvo. Olvastam erről a 2.5Turbó motorról amit a focus RS-be is tesznek, és kipróbalás után az 5 hengeres hang és teljesítmény lenyűgözött. Megvettem és azóta is boldogan használom. Sajnos csak kb 5-8000km megyek vele évente, és így keveset üllhetek benne, de minden perce öröm. Nem érdekel a fogyasztása, de egyébként 11,5 körül alakul. Hosszú úton 9liter. Cserébe viszont 200le. Kétgyerekes apukaként a biztosáng is szempont. A próbált autókból a C250 Merci tetszett a legjobban, a hatsókerék hajtás miatt, de sajnos kéziváltós és rozsdamentes nincs a magyar piacon. Ez a Volvo már túl sokat nem fog veszíteni az árából, és normális benzines autó több már sajnos nem lesz. Csak ajánlani tudom. Az 5 hengeres motorhangot hallani kell és beleszeretni. Az ülései 2sec alatt magamra állítottam és 400km után is úgy szállok ki mint aki most indult. Extrái: fűthető-szellőztethető memóriás bőr ülések, automata ablakok, tetőablak, bixenon, és rengeteg kis finomság: pl: hátramenetbe kapcsolva tükör egy gombnyomásra állítja magát a padkához,
hátsó ajtóba is van palacktartó.
Hibáról nem tudok, talan a rögzítő-fék ami szokást igényel, mert egy 4. pedálal aktiválod, és nem egy karral. Dombon való elindulás még most is néha zavarba hoz, pedig már használom egy ideje.
2024 frissítés 5 év használat után: Semmi nem változott az auto megítélésével kapcsolatban. Még mindig imádom. Most már 209000km van benne ami mindig nem túl sok. Pár apróság jött elő az évek alatt. Anyós oldali ajtó bezárása nem történik meg mindig az első csak a második bezárásra, nem foglalkoztam eddig vele, lehet egy kis kontaktspray megoldaná. Hátsó futóműben lengőkar csere, továbbá szokásos olajcsere szűrőkkel együtt. Sajnos azt tpasztalom, hogy van egy kis olaj fogyasztás. Nem tudom ez mennyire üzemszerű, de a gyári 0W30-asból kb 1,2liter megy bele pluszban 10-12e km alatt, ezért áttértem a 5w30-asra de ezzel sem szűnt meg csak kb 7-8dl-re korlátozódott. Ezügyben nem találtam túl sok dolgot a neten, hogy ez mennyire normális, viszont szívesen orvosolnám, ha ez nem üzemszerű. Még egy apróság eszembe jutott, hogy a hátsó lökhárítóba integrált park radarok már 3 db beesett a 4-ből mert megadta magát a gyári ragasztás, de ezt ingyen kb darabonként 20 perc munkával megoldottam, és megfelelő ragasztóval, pucolás után újra ragasztottam és nincs gond. Azért valahol meg kell mutatkoznia a kornak.
Hibalista
- Semmi, kötelező folyadék és szűrő cserék. Vásárláskor vezérlés csere, árra már nem emlékszek de nem drágább mint bármi másra. 190e km-nél Hátsó futómű (lengőkar +ez az) kb 160.000HUF szereléssel együtt.
Ide hordtam szervizbe
Saját szerelő Neszmély
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A4 quattro | Következő autója? | Mercedes C250 vagy C300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |