Volvo, a tökéletes jármű embereknek!
Szöveges ítélet
Nagyon klassz,kényelmes,tágas,biztonságot áraszt.Megnyugtat ha vezetem és nem csak engem, hanem az utast is.Eddig mindenkinek tetszett aki látta és kipróbálta.Ezer km-t észre sem veszek benne.Ergonómiai remekmű, csodás a gyári HI-FI.
Néha,ha átülök más,kisebb autóba,legszívesebben hisztiznék mint a gyerek akinek elvették a kedvenc játékát.
Hallottam már olyat hogy 99-es,hú de pocsék széria,csak azt ne...
Ez engem nem hat meg,én nagyon szeretem,és másodszorra is megvenném.Messze átlagon felüli állapotban van( ez főleg az előző tulaj érdeme),gyakran kapok rá dícsérő szavakat.Igaz,én is nagyon vigyázok rá,a feleségem szerint néha túlzásba is viszem.
Nem egy sportkocsi de nekem elég (163 Le),estleg a 180 lovas verzió jobb lenne.Fogyasztása 9-11 l.
Autópályán 140-160,országúton 80-110 km/h.
Két dologra kell szerintem odafigyelni,hidegen tilos pörgetni és nem szabad rögtön leállítani ha meg lett hajtva, a turbo miatt.
Gondolkoztam a dízelen,de 25 ezres éves futásteljesítménynél,min 5 év alatt térül meg a kb plussz 1 milliós vételár.Ez tuti így van,kiszámoltam....
Most lehetne azt írni,hogy milyen előnytelen városban,pl nehéz parkolni,ilyesmi...ez duma,aki nem tud parkolni járjon gyalog!Sokszor én is megteszem,de nem ezért..:-)))
Egy 15 ezres standard szervíz(ennek ez a ciklusa) kb 100 eft.
Ha a saját példámat nézem erre még rájon évente plussz 200/300 eft extra dolgokra.Ez nem kevés,de.......
Ismerőseim az opeljeikre és a francia ipari hulladékjaikra költenek 60-70 ezer forintot szervizenként,1-2 évesen megy tönkre az ami a volvoban 6-10 év után és hát lássuk be,fényévekre vannak a volvótól.
Másrészről,ha újat veszel akkor is kifizeted ezt a pénzt bőven éves szinten,csak nem alkatrészre,hanem egyben,előre,amit úgy hívnak: vétálar.
Egy ilyen kaliberű autónak ez az ára.
Még 1-2 évig használom,aztán fiatalítani szeretnék.
10 millióról indul az új ára,szerintem felesleges pénzkidobás,én 2.8 ért vettem és a használati értéke nekem pont annyi, mint újkorában volt.
Amíg tehetem nagy Volvo,ha nem, akkor Ford!
Köszönöm a figyelmet,kérem kapcsolja ki!
2008-09
Továbbra is nagyon szeretem!!!
folyt.kov.
2009-04
Még mindíg szeretem,az idén biztos hogy marad.
Hibalista
- Ezek a standard 15 ekm szervizeken felüli extra meghibásodások ill. cserék :
-
- 117 ekm-nél légtömegmérő (garanciális csere vásárlás után nem sokkal,kb 50 eft lehet az ára)
-
- 120 ekm-nél 5 db gyújtótrafó csere (kettőnek repedt volt a háza, de még nem okozott galibát,mind az ötöt cseréltettem)25 eft/db/,ezeket a Belme cserélte Debrecenben.Hozzáteszem,lelet hogy éveket ment volna még hibátlanul,de én az ilyet nem szeretem.
- Bal hátso ajtó központi zár mechanizmus elektromos hiba miatt(made in France) csere, Ivanics ingyen cserélte a trafók miatt.
- kb 40 eft lett volna.
-
- 2006-11
- 4 db Toyo téli gumiabroncs 215/55 R16 45 eft/db
-
- 135 ekm -nél bal első kerékagycsapágy, 60 eft( a jobbos az előző gazdinál kb 110 ekm-nél).
-
- Eljött a 150 ekm-es szervíz ideje,standard dolgok,4 féktárcsa és fékbétet garnitúra csere,előírt vezérműszíj,segédszíj és 4 görgő csere.Összesen 270 eft,ez húzós volt!
-
-
- 156 ekm-nél STC,ABS lámpa kigyulladt,controller elment az örök vadászmezőkre. 230 eft lett volna a gyári csere,de találtam egy céget a neten,akik ezt, és sok más elektronikus egységet javítanak teljesen korrekten,garival és az új ár töredékéért. Postaköltséggel együtt kb 75 eft-be fájt,hibátlanul működök!Highly recommended kategória,nem csak Volvohoz! www.bba-reman.com
-
- 165 ekm-nél semmi extra,szúrők,olaj,stb
-
- 170 ekm körül kicseréltettem a motortérben a tűzfal szigetelését,mert untam hogy a szétporladó szigetelőanyag álandóan beszennyez mindent a motortérben.Valami rágcsálóféle megrágta,ezután folyamatosan bomlott tovább. 100 eft volt az ára,szét kellett kötni mindent a motor és a karosszéria között.A főfékhenger ezután nem engedte el a féknyomást,cserélni kellett.Anyagárban tették,40 eft.
-
- 180 ekm-es szervíznél az előírakon túl volt egy alvázvédelem javítás (beszakadt egy fedél alattam,felült és meghúztam az alját,szerencsére csak az alvázvédelem sérült és az egyik első ködlámpa repedt meg) ködlámpa csere. Összesen 160 eft-ot fizettem,teljes külső-belső kozmetikával együtt.
-
- 193 ekm-nél 4 éves akksi lehalt, csere (Banner 27 eft),generátor felújítás (töltés el) 35 eft, tréler 25 eft.Nyári gumi fel,nemsoká újakat kell venni mert a szezont nem fogja kibírni...(ADAC teszt és ár alapján valszeg GoodYear Optigrip 93V).
-
- Folyt.köv.
-
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics Bp,teljesen rendben van,korrektek és odafigyelnek a dolgokra,full support(itt vettem), 7 éves autóra adtak fél év teljes garit!!!
Ide hordom az időszakos szervizekre.
Volvo Belme Debrecen,úgyszintén rendben van.Mivel Debreceni vagyok, a prompt problémákkal általában hozzájuk fordulok. Nagyon tisztességes társaság!!!
Azt gondolom,hogy talán az összes hivatalos Volvo szervíz ok,sok egyéb márkaszerviz elmehet a sunyiba mellettük!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 117000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | XC70 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
