Száguldó csatahajó
Szöveges ítélet
Külcsín, és belbecs:
A formája az els? pillanattól megfogott. Ennek az autónak utak királyai közt a helye.
Belül tágas, kényelmes. Már szinte fekszik az ember a b?rülésben. A kormány jó fogású, közvetlen.
Anyag az van benne, nem hiába, mert majdnem 1700 kilós. Az ajtók becsukásánál is csak tompa puffanás.
A csomagtartó hatalmas. Bár nem vagyok egy kicsi ember, még nekem is majdnem teljesen bele kellett másznom, hogy elérjem a hátsó ülés hátát. Az autó mérete egyébként is b?dületes. 5 méter körül van. Amikor beálltam vele a parkolóba, teljesen els? kerékig a padkához, még mindig kilógott egy kicsit a hátulja...
Amore motore:
Elötte nem használtam ilyen nagy teljesítmény? autót, kicsit furcsa volt megszokni. 2,8 literes hathengeres biturbó motor van benne ami 272LE-s (200KW) (ennél, ha jól tudom csak az S60R er?sebb, mert az 300 paci). Osszunk szorozzunk és máris kijön, hogy ez kb. olyan mintha az új Suzuki Swiftbe egy 170 pacis motort raknánk... Naugye? :D
A gyorsulása csak azért nem félelmetes mert nagy a kaszni, és nem lehet annyira érezni benne. A sebességet sem érezni benne. Kanyarokban is szépen tapad nagy sebességnél. Turbólyuk van, meg automata váltó is van. Ezekért kár. Ha mondjuk 70-nél nyom egy laza padlót az ember, kicsit gondolkozik a gép, majd visszapakol az automata és hatalmas rántással (szakácsok figyelem) nekkiramodik, úgy, hogy az ember karja majd´ kitörik t?b?l. Ezt 140-nél is eljátssza. Amikor zöldre váltott a lámpa nem mertem 1 centinél jobban lenyomni a gázpedált, mert már indult volna meg az autó. Szerencsére a fékek is bitang jóra sikeredtek. Az egyetlen dolog ami nem tetszett az a szekvenciális váltó milyensége. Ha Steptronicba raktam, el?re toló mozdulattal váltottam fel, és a visszaváltáshoz hátrafelé kellett húzni a váltókart. Colin McRae biztos nem vesz Volvo-t, hiszen ki látott már ilyet. Ennél már csak a Chrysler féle oldalra tologatós Autostick(?) a rosszabb.
Végszó:
Szerettem az autót, mert szép volt, tekintélyt parancsolt (senki nem próbált meg legyorsulni, látván a T6 feliratot), és kényelmes volt hosszútávra is. Az üzemeltetése viszont sokba került, drága volt a szervizelése, az értékcsökkenése pedig hatalmas. De azért szerettem.
Hibalista
- Oldalsó helyzetjelz? kiesett.
- Jobb hátsó ajtó zárja elromlott.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics. Drága, de nem rossz.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | Mercedes |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
