Presztízs?? 10 évet öregít de jól áll
Szöveges ítélet
2007 szeptemberében vettem elég jutányos áron, az állapotát és a felszereltségét tekintve nagyon jó vétel volt, a navin kívűl szinte minden van benn. Az autó majdnem félévig állt egy kereskedésben, ezért azok a hibák amik előfordultak ennek tudható be. Egy Volvóval menni kell, ennyi. A belső dizájnját tekintve példamutató (bézs bőr,világos OAK színű kárpit).A kidolgozását tekintve azért az illesztések lehetnének jobbak és a kopogós műanyagok számát csökkenthették volna. A kormány sajnos a bal oldalon kissé kopott, a touch-up pennel próbáltam javítani, de lehámlott a festék. A vezetését tekintve autópályán tökéletes, országúton az enyhe billegés már hagyott némi kivánnivalót. Persze ez változtatható, vettem egy komplett Volvo (Sachs race) sportfutóművet.:))) A vezetési élmény összefoglalva: Enjoy ride...Komfortos és sportos egyszerre, semmi bizonytalaság. A 3 cm-es ültetés miatt a kormányművön valamit módosítatnom kell, mert teljesen kitekerve a 16"-os télikereket mintha elérne valamit. A 17"-os Arakis alufelniket nem is merem egyenlőre visszarakni. A feleségem szerint ez nem megy, hanem siklik. A parkolás kissé nehézkes, csak jósolni tudom hol a hátuljának a vége...rakattam bele Volvo Park Assist-ot, azóta nincs hely ahová ne tudnék beállni. A szakszervízek nagyon drágák, ezért ha csak nem célműszer kell nem fogom oda vinni. Amúgy az alkatrészeket, főleg angliából és a tengerentúlról olcsón be lehet szerezni, csak utána kell járni.
HIBALISTA:
Emission System Service Required-Hidegen egyenetlen alapjárat, Szervíz Lambda-szondát cserélt helyzet ugyanaz maradt, pedig csak légtömegmérőt kellett volna, amit 22.000-ért vettem gyáriba(na jó előtte vettem utángyártottat 10.000-ért, azzal 2 mp késésekkel reagált a gázpedálra). Persze találgatásokba nem kell a szomszédba menni senkinek, a folytószeleptől a vezérműszíj fogazásáig terjedt a tipplista.
ECM szoftverfrissítése a legújabb 2007.01.22 verzióra (Az ETM-et már frissítették és tisztították, mielőtt megvettem, sárga cimkés módosított folytószelep).
A motorja nagyon finom,már alacsony fordulatról jól húz.Annyira jól pörög és csak zümmög, hogy már többször jártam úgy vele, hogy 2.-ban leszabályzásig húzattam. Lassan 1 év után egy kicsit már gyengécskének találom. Városban 1-esből indulva lomha, aztán ha felépül a turbónyomás rendesen előretör.
Hibalista
- Jobb oldali stabpálca - Meyle-t(BOSCH) vettem, mivel
- nekem jobban bejött, mint a gyáriak - 4000
- Hátsó stab pálca 2x - 4000
- Olajcsere - 30.000
- Lambda szonda 2 db - 100.000
- Légtömegmérő -22.000 (nem szervízben)
- Volvo gyári leather care - 10.000
- Termosztát - 13.000
- ECM Szoftver frissités - 10.000
- Benzin szűrő csere - 17.000
- Upper Modul szoftver frissítés amerikai verzióra 10mp-ig csipog - 7.000
- Volvo Sachs Performance + Eibach sportfutómű - 82.000
- Sachs toronyszilent 2 db - 12.000
- Monroe dőlésszögállító csavar - 10.000
- Váltóolaj csere 3 x 1L - 11.000
- Újabb modellek Bicskakulcsa - 7300 a szár +2000 a kulcsmásolás + 7000 a programozás
- Volvo gyári napszemüveg tartó - 5000
- Volvo gyári hátsó napfényroló - 10.000
- Volvo gyári hátsó oldalsó roló - 11.000
- Volvo gyári műszerfal krómkeret, érdekes, hogy nem találták nálunk még a svéd rendszerben sem a cikkszámot
- Volvo gyári gyerekülés - 6000
- Volvo gyári gyerektükör - 5000
- ----------------------------------------
- Tervezett kiadások :
- ------------------
- Szoftverfrissítés :
- -------------------
- 6/21/2005 TCM and DEM Software - Ez lehet, hogy csal autómata váltósokhoz kell.
- 10/24/2003 SW, Headlamp Washer - SW Logic Change
- 9/22/2003 SW - BRAKE CONTROL MODULE SOFTWARE UPGRADE
- 9/22/2003 SUSPENSION CONTROL MODULE SOFTWARE UPGRADE - Ez meg lehet, hogy csak a four-c-s típusokba
- 9/22/2003 SW - BODY / INTERIOR ELECTRONIC MODULE SOFTWARE UPGRADE
- -----------------------------------------
- VOLVO LEATHER UPHOLSTERY TOUCH-UP PEN -
- Ezt amerikából kell megrendelnem, mert ezt sem találják a rendszerben
- ------------------------------------------
- Ülésfűtés - 60.000 (vagy aranyérműtét 30.000 hálapénz)
- -----------------------------------------
- FUTÓMŰ (Gyári utólagosan kiadott javítások)
- -----------------------------------------
- 9200552 1 db Toronyborítás 2100 Ft
- 9200551 1 db Toronyborítás 2100 Ft
- 30666314 2 db Felső Rugóülés gumi 9800 Ft
- 30666315 2 db Alsó rugóülés gumi 9800 Ft
- 8638585 2 db O-gyűrű 915 Ft
- 9157503 2 db Hátsó zajcsillapító - 3900 Ft
- 30645888 2 db hátsórugó szigetelő 2056 Ft
- 30748514 VOLVO VIBRATION DAMPNER BRAKE 13500 Ft
-
- Sajnos kitekerve eléri a dobot, illetve nem a rendes kormány-ütközésgátlóig lehet kitekerni a kormányt, emiatt pl. gyorsmosóra nem tudok egyívben bekanyarodni és zavar.
- Elsőkörben megpróbálkozok egy vékonyított Steering stop-ot beszerelteni. Az ültetés miatt lehet kidobom az Eibach rugókat és megy vissza a gyári.
- QBM Extreme swaybar - erősített kutyacsontok
- Powerflex pilyurethan felső motortartó
- Powerflex pilyurethan gyorsítás-szilent/alsó motortartó
-
Ide hordtam szervizbe
Ivanics - Nagy a forgalom, de legalább minden van
Mihók - sajnos drágább, mint az ivanics
Saját szerelő - mindenkinek kell, hogy legyen.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 69000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Opel Vectra B | Következő autója? | Valami full-full extrás aktív-futóműves |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
