Minőség, biztonság, szalon hangulat
Szöveges ítélet
2017 decembere - 10 év körüli családi kombit kerestünk, valósan kevés kilométerrel, benzines motorral (a környezettudatosság és fenntarthatóság jegyében, és mivel évi 15000 km-t megyünk), hosszú távra. Ez a típus véletlenül került a képbe, 1 hónap keresgélés után, mikor a "kombi" opciót kiikszeltem a hahu keresőjében. A családban már volt S80-as, a 2.4-es öthengeressel, amivel szintén mindenki elégedett volt. Egyébként a belső égésű motorok ideje lejár lassan, a gyerekeimnek szeretnék élhetőbb világot.
Külső: méltóságteljes, a facelift ellenére is kissé öreguras, de időtállóan szép forma. Klasszikus sedan. 4,8 méter, nagy és annak is érződik, viszont egész könnyű vele manőverezni, csak megszokás kérdése. Az ajtók súlyosak, az egész autó masszívnak hat. A fényszórómosó kis lámpatörlője vicces.
Beltér: svéd letisztultság, de már retro hangulat (HU-650-es kazettát is befogadó hifi), minden egyértelmű és kézre áll, a minőség mindenen érezhető. Nem zörög és nem mállik semmi, mintha új lenne - ennyit tesz a 13 évnyi fűtött mélygarázs. Hely elől és hátul is bőven van (188 cm magas vagyok, mögöttem is). A félbőr ülések (megvásárlás után egyből kapták a Lederzentrum kétfázisú bőrápolóját) nagyon kényelmesek, az elektromos-memóriás ülés kiváló. Az ülésfűtés diszkréten fűt, nem pirítja szét olyan romantikusan a hátsóm, mint pl. egy Mégane 2-ben. A csomagtartó közel 500 liter, jól pakolható, egy babakocsi és csomagok bőven elférnek, a többire meg ott lesz a síbox, ha esetleg kellene.
Menettulajdonságok: a kormánykerék nagy és húsos, én szeretem. A fordulóköre arányaiban ez utóbbival megegyezik. A futómű kisimítja az úthibákat, de kanyarban kissé dől. Leginkább egy hajóhoz hasonlítanám a mozgását kanyargós, vagy göröngyös úton. Országúton és autópályán kényelmes (2005-ös 525d hosszú úton alap ülésekkel kényelmetlenebb). Az utastér zajszigetelése nagyon jó, 145 km/h-nál is csendes, simán beszélgetünk, nem kell ordibálni. A motor hangaj szép, 5 henger, van benne zeneiség. A 180 lóerő elég az autó mozgatásához, bár egyesben gyengének érződik. Az előző autómhoz képest (Mégane 2 RS) nyilván lomha, minden attól függ, miből ülünk át bele és mik az igényeink a vásárláskor. Ez az autó is pontosan azt nyújtja, amit vártam. Kevés inger jön be a külvilágból vezetés közben. Városban a parkolás a méretei miatt nehezebb, de megszokható - parkolóradar jó, hogy van.
Fogyasztás: országúton (90-110) és autópályán (135), szabályosan haladva 7,3-8,5 liter. Vegyesen 9 körül. Városban 10-12,5 liter (nem dugó/dugó).
A volvo - és alapvetően a habitusom is ilyen - szabálykövetésre ösztönöz (indexhasználat, udvariasság, régi, jó konzervatív értékek). Egyszerűen jó előzékenynek lenni. Ebben az autóban pláne feltűnik a sok fölöslegesen pattogós, neurotikus autótulaj - itthon feltűnően az ominózus hárombetűs prémiummárka képviselői vezetnek így leginkább, tisztelet a kivételeknek. Én a biztonságosan dinamikus közlekedésre szavazok, hosszú távon mindenki jobban jár.
Az pedig, hogy mennyire érte meg a pénzt: az autó minden téren felesleges luxuscikk, ami az idő nagy részében áll kihasználatlanul, és csak nyeli a pénzt, ha kiszámoljuk. Szóval sohasem éri meg. Viszont nekem a hobbim is az autótartás és jó, hogy van. A közösségi autózásnak (MOL Limo, GreenGo) szurkolok nagyon, hogy kevesebb kihasználatlan autó legyen.
2018.07. - Bíró Fényező, Cegléd - teljes alváz- és üregvédelmet kapott, plusz rendesen lepolírozták - 100.000 HUF. Profi munka. Persze másnap egy fa alatt álltam, egy varjúféle úgy összeszarta szegény autót, hogy öröm volt vakarni.
Most viszem multimédia beépítésre - halogattam, de hosszú távra tervezek, így jobbnak látom. Megérni így sem éri meg.
2018.08. - Autó Multimédia Centrum - típusspecifikus multimédia beépítése megtörtént (Bluetooth, GPS, DVD, USB, tolatókamera, stb.) - 200.000 HUF. Kormányvezérlés sajnos nem volt megtartható. 12 hó gari, meglátjuk milyen hosszú távon.
2018.09. - 10 éves nyári gumik cserélve, most 143000 km, semmi extra, megy a hajó.
149000 km, semmi komoly gond nem volt vele, csak a kopó/fogyó alkatrészek. A fenntartása évi 300-500 ezer Ft, ha mindent rendben akar tartani az ember. Ezt mindenki vegye figyelembe, mielőtt megveszi. Amúgy a legkényelmesebb autó, amiben ültem - új, bérelt GLC Mercedessel mentünk 4 napot, 1600 km-t (komfortuleses, combtamasszal), az ülés a volvohoz képest fapad.
Hibalista
- Az előző tulaj azt mondta, márkaszervizben (Ivanics) 13 éves vezérlést még nem tartották csereérettnek (129000 kilométernél). Így természetesen vezérlést kellett cserélni és akkor már váltóolajat, összesen 160.000 ft. Plusz a szíjakra szivárgott az olaj, vvt agyat cseréltek emiatt. - - Vásárlás óta az anyósoldalon csak forró levegőt fúj a klíma, a vezetőoldalon szabályozható. Ezt sem tudták megoldani a szervizben - ott kell hagynom majd egy időre. Azt mondták, nem a szoftverrel és nem a gázzal van a gond. Nekem még lenne pár ötletem. - - 2018.02. - a szerviz óta nem működik egyik ülésfűtés sem. Visszavittem, azt mondták, ott kell hagyjam egy napra, mert nem találták meg 30 perc alatt a hibát. - A CD-lejátszó csak "CD error" című számot játsza 2 napja, megéve az egyik kedvenc jazz CD-met. Remélem orvosolható lesz a hiba. - UPDATE - 3 nap alatt megjavították az ülésfűtést, egy ülés alatti kis csatlakozókkal csatlakozó műanyag boxot kellett kicserélni, ami 10000 forintos tétel (kiszerelni annál macerásabb). A CD-lejátszó magától megjavult. - 7000 km alatt 2 liter olajat evett meg. Nem füstöl, szépen jár, nem folyik az olaj sehol. Felhívtam Novoth Tibort, meglátjuk. Morotorgenerált nagyon nem szeretnék. - - 2018.04. - olaj és szűrők cseréje Novoth Tiboréknál. Átnézték, kompressziót mértek, fényszórómosó gumilapátokat cseréltek és minden jó az autón. 109.000 Forint. Vastagabb olaj volt benne a gyári ajánlásnál - Volvo márkaszervizben töltötték bele. - Előzőleg írtam, hogy a klíma a jobb oldali légbeömlőkön csak meleget fújt. Közben 2 alkalommal emlékeztettem az Udvari Automobilt a bontott klímapanel rendelésére - szerintük az kellett volna bele, 50.000 HUF-ért - de 2 hónap alatt nem sikerült visszaszólniuk, pedig ígérték. Közben Novoth Tiborék megoldották, valószínűleg szoftveres volt a gond. Szóval szerencsém volt. - 2018.07. - a tanksapka fedele nem záródik be, mikor az autó nyitva van, csak lebeg a szélben. Bezárt állapotban bezár. A vezetőoldali ablak lehúzáskor enyhe sikító hangot ad, már vásárlás óta. Nem zavar még eléggé. - A kötelező szerviz óta (2800 km) kb. 8 deci olajat evett meg, ez normális, állítólag. - Üzemanyagbetőltő fedél libegett, youtube videón tökéletes DIY útmutató van, egy kis műanyag rögzítőt kellett cserélni--> eBay, "fuel door hynge" azt hiszem 7600 huf postaköltséggel, plusz vennem kellett fém kiütőt a praktikerben. Most mint az új. - 2018 szeptember - olajevés 2l/ 8000 km. - 2018 oktobere - hátsó szilentek, stabilizátor, kormányösszekőtő, futóműállítás, klímafeltöltés, stb. 110000 forint. - Nyári és téligumi garnitúra 360000 Ft. A minőség és a biztonság az első. - 2019 február - olaj, szűrő, gyertyák cseréje, plusz légtömegmérő (42000 Ft) csere, veszteségméréssel (veszteség nincs, olajfogyasztas stabilan 1l/3500 km). Összesen 140000 Ft. - Sziréna modult, fenyszoromosó fúvókát cseréltettem markaszervizben 120000 ft-ert, teljes atvizsgalassal. Semmit nem tudtak mondani az olajfogyasztasrol, mert szerintük sem folyik sehol, nem füstöl, stb. Szelepszar szimeringezest mondták kompressziomeres nélkül, horror összegért es nem biztos, hogy ez az olajfogyasztas oka. Novoth Tibort megkérdeztem, szerinte előtte sem volt indokolt megbontani a motort, most sem az és figyeljem, nő-e az olajfogyasztas, illetve autópályán, vagy városban több? Szelepszar szimering/ dugattyugyűrű csere, de csak ha megnő. Ez így jó. Az autó mindebből a legjobbat kapja, szóval meglátjuk. - 2019.03. - egyik reggel a valto nehezen vette az 1-est es a R-et. Mar sejtettem, hogy kuplung+/- kettostomegu lendkerek. A legkozelebbi idopontot a Pryma szervizbe adtak, ahol 2 heten belul megcsinaltak 568.000 forintert (100 munkadij, a tobbi alkatresz). Elindultam az autoval, a belterben propellerhang, 3-4-5 fokozatban gazelvetelkor csattanas... Vissza a szervizbe. Megcsinaljak, csak 1 plusz nap es egy plusz kör. Kiderult, hogy nem tettek vissza rendesen a szigetelest es valamit a kuplungon is csinaltak, amit nem akartak az orromra kotni - a kerdesemre, hogy a kuplunggal mi Volt, a valasz annyi volt: nem volt vele baj, de szabin van a kollega, aki csinalta. Erdekes, de ekkor mar csak annyit kerdeztem, jo-e? Mondta, igen. - A hatso fotengely szimering maguktol nem jutott eszukbe, mert hiaba oreg, nem szivarog. Erdekes es nem logikus. Nem ereztem oszintenek (siman megmondhattak volna, ha hibaztak, de meg elnezest sem kertek). Az alkatreszarak pedig olyanok, mintha a polcrol vennem le en magam. Szoval Novoth Tibor meg mindig a legkorrektebb - 6x olyan hosszu a varolista is. :) De ezt megertem.
Ide hordtam szervizbe
Novoth Autó - kár, hogy nincs 11 pont. Őszinte, korrekt, minőségi.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Udvari Automobil - a gyári lyukra a hátsó dobon azt mondták, cserélendő, mert kifogást... Még mindig a bontott klímapanelt szerzik be nekem - ennek már vagy 8 hónapja. Közben a klíma egy szoftverfrissítéssel megjavult, nem náluk.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 129555 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mégane 2 RS | Következő autója? | Valami környezetbarát (leaf, stb.), mellé egy Abarth 500 hétvégére |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
