Felemás érzelem - S80 2.5 D (TDI)
Szöveges ítélet
Az autó alapvetően két nagy részre bontható: ami Audi/Volkswagen benne és ami francia. Van benne még pár változatosság, úgy mint spanyol gumicsövek, svájci index, monacoi el.ablakszerkezet, amerikai GM automata váltó - ez utóbbira igazán nem lehet panasz, intelligens, precíz és teszi a dolgát. Ami Audi/VW az autóban az csodák csodájára valami szent céltól vezérlve sohasem romlott el, szerncsére a motor is az, ezért azzal sem volt gond, indul, húz, alig fogyaszt, az olajat sem eszi. Még a GM váltójával sem volt soha baj. Na de most jön ami frnacia, az autó kb. 40%-a: amit el lehet képzelni az szétesik, amit nem, az is hamarosan szét fog esni. Szóval az autó vegyes érzelmeket kelt, a német része nagyon jól sikerült, a francia nagyon rosszra, ami meg a vegyest illeti hát az is elég vegyes, de inkább a franciához közelít. Ezenkívül egyszer kellett cserélni benne a lengőkar-gömbfejeket, stab.pálcákat és egy toronycsapágyat is szilentgumival együtt. Ezek igazából kopó alkatrészek, sok helyen még a gyári volt benne, tíz év alatt ezek elhasználódása normális dolog. Az alkatrész árak attól függően olcsók vagy drágák, hogy utángyártottat vagy gyárit vesz bele az ember. Van, amiből én csak gyárit kaptam, ez a toronycsapágy és a beleülő gumibak, ennek a kettőnek egy oldalra az ára 23 e Ft volt 42% kedvezménnyel... el lehet képzelni a teljes árat. Olajcserék (motor + váltó), valamint teljes vezérlés cserét is elvégeztünk rajta. A vezérlés jó minőségű utángyártott alkatrészekkel (szíj, feszítő, vízpumpa) kedvezménnyel került a készlet 22 e Ft-ba, ez véleményem szerint nem olyan sok.
Az autónak nagyon jó a futóműve (ha egyben van), kanyarokban igen stabil a gyári toronymerevítőnek, valamint a 225/50 R17-es kerekeknek köszönhetően. A szervó talán egy kicsit túlságosan is rásegít, bár ez legyen a legnagyobb baj. Aránylag dízel létére meg ahhoz képest hogy 1680 kg. jól is gyorsul, utazósebességet tekintve autópályán tartható vele a 160 is, érezhető a nyomaték és a 140 LE, bár ez még csak az 5 henger 10 szelep kombináció. Az egyel újabb 5 henger 20 szelep magasnyomású testvére nagyságrendekkel jobban gyorsul, teljesítménye is 163 LE, de literekkel többet is eszik. De térjünk vissza erre az autóra: 160km/h-nál nagyjából 9 literrel kell számolni, városban normál használat mellett 7-7,5 l/100 km, országúton 80-90-es tempónál (magam sem gondoltam volna) 4,6 l/100 km, nem éri el az 5litert sem! Ez szerintem nagyon dícséretes, de persze ilyen használat mellett a turbo még nem nyit ki, a motor 1500-1600-at forog. Összességében nagyon jó autó lenne, ha kb. a fele nem lenne francia és nem esne szét. Ezért inkább aki ezt nem bírja elviselni, vegyen inkább Audit vagy VW-t, azokban megtalálható az S80 minden pozitívuma és még az is, hogy az autó másik fele sem esik szét.
Hibalista
- utastér műanyag alkatrészek szétesnek, el. ablakok (szerkezet) elöl, könyöklőbőr feslik, váltóbőr is (pedig automata), A-B oszlop kárpitja elengedte a ragasztást nyáron melegben, idexlámpa kiesett pályázáskor, kesztyűtartó szerkezet szétesett, pakolórekesz rolója elszakadt.
Ide hordtam szervizbe
haverom műhelyében szereltük
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 230 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 86 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A8 4.2 quattro | Következő autója? | Audi vagy VW még nem tudom, valami hasonló kategóriát |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
