Eminenciás Uram
Szöveges ítélet
S80 D5 Premium
2-2,5 hónapja vettem, mostanában havi 7-8e km-t megyek, kvázi benne élek.
MB C220CDI-vel és az új BMW 530D-vel versenyzett, S80 D5 nyert. Kb. 300-350e km-ig szeretném megtartani, ami ezzel a motorral főleg nem jelent különösebb kockázatot. Számos, ennél már akár többet is futott D5-ről tudok, amiknek kutya bajuk, csak kötelező szervizekre járnak és ma is aktívan használják őket.
Elegáns, visszafogott, feltűnésmentes autó, tágas és kényelmes, halk utastérrel.
A motor és a váltó kifogástalan. Kissé talán lehetnének kisebb erővel működtethetőek a pedálok.
A kátyúkat nem szereti a futómű, de ki lehet bírni. A csomagtartó tágas, de a végéig nehezen érek be, nehézkes oda pakolni. Előny a csomagtérben lévő, gyárilag beépített csomagrögzítő szerkezet.
A gyári telefon nagy segítség, bár SMS-t nem enged vezetés közben megnézni, aminek nem örülök.
Télen az átlagfogyasztása 5,8-6 l volt, 215/55R16 gumikkal. A nyári 225/50R17-el 6,2-6,5. Ezek vegyes fogyasztások. Vidéki utak 6 alatt, autópáya és Budapest inkább 7-7,5. Érzetre a téli gumikkal jobban húzott és a nyomvályúkkal sem volt különösebb gond. A 225/20R17 már kevésbé ballonos, nyomvályúkban mászkál, nagy sebességnél és előzésnél különösen figyelni kell rá, balesetveszélyes. Igaz, a megengedett sebességeknél semmi gond ezzel sem.
A gyári (HU801) hifi lehetne kiegyenlítettebb és részletezőbb, bár messze az átlag felett van így is.
Az ergonómia tökéletes, a Volvo-tól sokan tanulhatnának. Egyszerűen minden kézre esik, semmi felesleges egérmozi.
Az első dolgom volt beépíttetni egy LT-400 lézeres sebességmérő előrejelzőt/blokkolót (www.almacomp.hu), ami már sok pénzt spórolt nekem :) Jelez ugyanis, akár 2km-ről ha mérnek a rendőrök, az ő készüléküket pedig blokkolja, azóta nem tudtak megmérni.
A klímából valóban svéd hideg jön :)
Hibalista
- 122 000 km - jobb első ülés alatt kábelköteget cseréltek, légzsákhibát jelzett. (Murphy: Begurult egy ásványvizes palack, ahogy jött-ment ott menet közben, szerencsétlenül bejátszotta valahogy a kábelköteget az üléssín és az ülés közé, már csalk egyet állítani kellett az ülésen és meg is sérült a kábel :)
- Ivanicsnál 9 800 Ft + ÁFA körül volt, alkatrésszel és ebben benne volt két felni kupak (a felni közepén, ami van, Volvo jellel), mert azt valakinek sikerül kioperálni vmikor. Ennyit a "horror" árakról...
-
- 143 000 km - egyik henger nem megy, adagoló megadta magát. Kosz, tiszta magyar kutak (csak kúton tankolok). Pedig rendesen cseréve van az üzemanyag szűrő, de itthon ez is kevés. Kb. 50 000 Ft lenne, de még Touring Assistant garanciális az autó.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics, Székesfehérvár
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Keszi Autójavító Kft.
Baj, Patak utca 7.
(70) 299 7101
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Laguna II Initialie, full | Következő autója? | új S80 D5, esetleg XC90 D5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
