Egyszerűen imádom
Szöveges ítélet
2003-ban vettem használtan az autót, amelynek előző gazdája olasz lehetett, mivel a fedélzeti számítógép olaszul irogatja problémáit. Az autó szerelem volt első látásra, mivel már régóta fájt a fogam egy ilyen szörnyetegre. Nagyon férfias, óriási, biztonságos, kényelmes és ami a legfontosabb, hogy visszafogottan elegáns, azaz nincs az Audi A8-ra és a BMW 7-es sorozata körül érezhető maffiózó érzés az S80 körül.
Amikor vettem az autót a futóműve katasztrófális állapotban volt, így kénytelen voltam elvinni egy szilenteshez. Ez a tétel 100e forintomba került és kételkedtem megbízhatóságában, de azóta egyiket sem kellett cserélni (4 éve!). Erre nem sokkal rá következett egy lambda szonda csere. Ekkor azt hittem, hogy jajj, jól pórul jártam ezzel az autóval, hiszen elötte Toyotám és Hondám volt, amikre szinte semmit sem kellett költeni ( igazat hozzátéve azokat annyi kilóméterrel adtam el, amennyivel anno ezt vettem). Ez a véleményem alaposan megváltozott, mert idővel bizonyította, hogy bár igaz, hogy nem a legproblémamenetesebb autó a Földön, viszont nagyon lehet imádni.
Felszereltségét tekintve majdnem full extrás, így megtalálható benne a Bose zene, az RTI navigáció (amit nagy sajnálattal a mai napig is csak külföldön tudok használni, pedig nagyon klassz), a telefon stb. Mindennapi használat során az ember ezekhez a kényelmi extrákhoz hozzászokik és csak azután tudja újra értékelni, miután más hétköznapi autóban utazott néhány kilométert. Túlzás nélkül állíthatom, hogy óriási a különbség.
Az autó úgy siklik az úton, mint hajó a vizen, igaz nem nagyon szereti a budapesti utakat, így olykor ezt-azt cserélni kell rajta (gömbfej, stabilizátor pálca), míg a fotel jellegű üléseiben simán el lehet aludni, annyira kényelmesek.
A kétliteres motor teljesítménye elegendő, erőlködés nélkül mozgatja a kasznit. Mivel én nem gyilkolom nagyon, így nálam 10-10,5 literes átlagfogyasztással beéri, zömében budapesti közlekedéssel, míg autópályán 140-160-as cruise-al 8-9 liter körül fogyaszt.
Összességében nagyon elégedett vagyok az autóval, azzal az érzéssel amit nyújt. Ültem már sok "jó" autóban (BMW, AUDI, MERCI stb.), de valahogy egyik sem tudott annyira megfogni mint ez az autó. 2008-ban tervezem cseréjét a gépnek és nagyon nagy valószínűséggel újra S80-ast fogok venni, hacsak az újdonság varázsa egy Lexus vagy egy Honda képében el nem csavarja a fejemet.
Csak ajánlani tudom azoknak az embereknek, akik egy biztonságos és elegáns autót szeretnének némi műszaki kompromiszummal.
Hibalista
- Lambda-szonda, folytó-szelep, telefon-billenytűzet háttérvilágítása, gömbfej, első lengéscsillapítók és állandó helyzetjelző izzó fogyasztás.
Ide hordtam szervizbe
Volvo-Interservice
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | civic | Következő autója? | Volvo S80, Lexus, Honda Legend, Saab 9.5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
