Egy álom beteljesülése, minden szempontból!
Szöveges ítélet
Imádtam. Imádom. Nem is fogom, akarom eladni. A fiam most 8 éves, a lányaim 7 és 4. Majd megtanulnak rajta vezetni. Tizedét sem kapnám annak, mint amit nekem ér.
Korábban évekig jártam vele Bp-London-Bp-et 28-32 óra alatt, közte 2-3 órás megbeszélésekkel (repüléssel volt egy csöpp negatív élmény) Volt 10 óra alatti utam vele, meg volt egytankos is - 4,6-os átlaggal.
Az első évben folyamatosan a computert bámultam, nem hittem a szemenek, hogy egy autópályás tankolás után - Tempomat 120-on - a műszer 3-3,5 literes fogyasztást írt, meg 2000 km-t a tank ürességéig. Nem csak a számítógépe a valós fogyasztása is zseni. Egy tankkal (80 liter) még 1000 km alatt nem mentem.
Teljesítmény. Életem első dizele, soha korábban nem gondoltam volna, hogy dízelbe ülök - elötte Volvo 850 R-em volt - és nem éreztem érdemi visszalépésnek. Jó-jó, eleinte 4500-as fordulatnál, még tóltam volna a szemét, de erről hamar le lehet szokni. 5-ös sebességben viszont 80-tól 200-ig ugyanúgy gyorsul. A benzinesben később kell fekapcsolni, de előbb kell visszakapcsolni. 100 feletti tempónál gyakorlatilag nem volt különbség a teljesítményben.
Kényelem. Budapestról elindultam este 6-kor, majd Frankfurt után kiürült a tank, ezért kiszálltam éjfél küröl és eszembe se jutott kinyújtózkodni. Otthon is van bőrfotelem, de az nem kényelmes, a kocsié igen, de még mennyire.
Első élmény. Új autó, életem első új autója. Beülök egy másik Volvoból és azt várom, hogy órákig fogok játszadozni a kütyükkel, gombokkal, hogy mindent megismerjek. De nem kell, ránézek és minden a helyén van. Nincs mit felfedezni, mert 2 perc alatt minden lehetőség kiderül. Akkor csalódás, azóta óriási erény.
Méretek. Elől ketten a párommal, hátul 3 gyerek, 2 éve sátorozás Digóniában (Olaszország) 3 hétig. Babakocsi, sátor és minden tartozéka, ruha, kölyköknek élelmiszer, otthoni tej... a csomagtartóban. Se tetődoboz, se egyéb. Minden az ötszáz mittudomén hány literben. Bődületesen mély és széles.
Soha nem fogom eladni, imádom.
Ismerőseim az első két évben szkeptikusak voltak, meg akarták várni, mígy kiforr a D5, majd azóta 7-en vettek a tanácsomra D5-öst. S60, 3 S80, 2 V70, XC90. Néhányuknál a nevem keretben a falon, azóta is hallgatnak a tanácsaimra. "Fordvolvot NE vegyél. Húzd ki ezzel, míg a drága svédek vissza nem szerzik életük főművét."
Hibalista
- Beépített - gatyi Ericsson - telefon
- Svédkályha hűtője
- Sebességváltó (220000-nél), 1,8t lakókocsi húzás 110-el után
-
Ide hordtam szervizbe
Ivanincs az első 3 évben
Remek munkafelvevővel, aki "vigyázott" a kocsira
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szabó Robi, korábban Volvo szakszervíz alkalmazottja, most saját műhelye van. Jó szaki. Érti, ismeri, szereti a Volvo-t. Biztos mást is meg tudna javítani, de csak Volvo-k állnak nála.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 230000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 850 R | Következő autója? | Második VOLVO |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
