A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S80 (1998-2006)

S80 S80 T6 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Diszkréten gyönyörű, méltóságteljesen bitang

Szöveges ítélet

Az autó forgalmijában az szerepel, hogy "világos szürke". A valóságban pedig egyszerűen csak gyönyörű: napfényes időben egzotikus színkavalkáddal csillog. "Ezüstholdfény-gyöngyházmetál" az, nem "szürke", amihez ékes világítást ad az átlagosnál jóval fényesebb alufelni.

Az autóból valami méltóságteljes nyugalom és harmónia árad. Nem az a szépség, amit "bombázónak" hívnak, nem feltűnő, hanem az az ékszer, az a szépség amit elsőre az ember szinte észre sem vesz, csak érzi, hogy valami vonza. Aztán szépen lassan beleszeret és nem tud betelni vele...

A belső tér maximális kényelmet nyújt. Finom bőr és fém tökéletes, harmónikus párosítása. Tényleg 100km-eket lehet benne úgy utazni, hogy észre sem veszi az ember. A tér óriási. A BNV-s autokiállításon sok más - köztük nagy családi autónak kikiáltott - autóba beülve egyszerűen klausztrófibát érez, aki ehhez hozzászokott. (Az új Grand Espace 7 személyes autóm csak 6 mm-rel hosszabb...)

A légkondi nagy teljesítményű. 16 fokra csavarva a szabályozót a 39 fokos kánikulában is meg lehet benne fagyni.

A premium sound system (is) igazi élmény. Kristálytiszta és olyan hangok is elemi erővel hatnak, amelyek a hétköznapi hifiken egyszerűen nem jönnek át, nem is hallhatóak.

A csomagtartó óriási. Az esernyőt legbelül tartom. Azért már be kell mászni. A csomagtartó nyílása azonban szűk. Házimozi rendszer nagy doboza már kifog rajta.

A lelkét tekintve a T6 elnevezés egy - mondjuk úgy - nem sokványos motort takar. 6 henger, 2800cm3, két turbó, 272 LE (200 kW), 380 Nm egy négy (4!!!) sebességes autómata váltóval, amely 0-tól 300Km/h-ig tudná elvben hajtani az autót a fordulatszám korlátot figyelembe véve (250 Km/h-nál természetesen lefojtva). Ha sportosra "neveljük" az öntanuló váltót, akkor kb 90-nél vált kettesbe! És az is érdekes érzés, amikor 140-nél egy padlógáznál visszavált hármasba...

A szokatlanul kevés sebességváltást az teszi lehetővé, hogy a motornak már kis fordulatszámon is elég ereje van ahhoz, hogy a többi autó által diktált városi forgalomban métóságteljesen, minden erőlködés nélkül lehessen vele autókázni és bármilyen kis autót tiszteletre lehessen nevelni a zöldre váltó lámpáknál. Nem hinném, ha más mondaná, de ez a méltóságteljes közlekedés valahogy leneveli az embert a padlógáz használatáról. Ahogy egyik kollégám szokta mondani: a Volvó nem megy, hanem vonul.

Azért a padlógázról se feledkezzünk el. Sajnos nem lehet elmenni amellett a tény mellett, hogy padlógáznál a T6-os meglehetősen "furán" viselkedik. Finoman szólva távolról sem közvetlen a reagálása a gázadásra! Az autómata váltó szokásos visszakapcsolása, a turbók felpörgetése, a nagyon érezhető turbólyuk miatt nagyon nagy a válaszideje. Nagy teljesítmény ide vagy oda, aki dinamikus sportautóra vágyik, annak biztosan nem ez való.

Nézzük mi történik, ha valaki 40-nél nyom egy laza padlógázt:
- először úgy néz ki, hogy nem történik semmi...
- aztán az autó visszavált egy sebességet...
- aztán visszavált még egy sebességet...
- aztán felpörög a motor...
- aztán felpörög az egyik turbó...
- aztán felpörög a másik turbó...
- aztán egy nagy, mély levegőt vesz a motor...
- aztán...
- aztán...
- aztán kifújja a levegőt...
- majd egyszerűen kitépi az ember kezéből a kormányt és eszelős száguldásba kezd és húz és húz és húz!!!

(Az elsőkerék meghajtás elég erősen facsarja a kormányt, bizony erősen kapaszkodni kell.)

A padlógáz hatására - a fenti 2 másodperces késleltetés után, de akkor aztán nagyon - őrülten gyorsul az autó és csak megy és megy. Olyan 130-140 körül aztán - amikor más autók már a kifulladás jeleit mutatják - itt felpörögnek a turbók és valami olyan érzés fogja el az embert, mintha egy óriás hátulról ráfujna az autóra és mintha csak egy könnyű pihe lenne egyszerűen tovább száll. Aztán olyan 160-180-nál jön majd csak a négyes fokozat.

Az Érdi lejtő benchmarkja (lejtő elején 130-cal kezdve) valahol 220 fölött van (mindig valami őrült képes bejönni 120-szal a belső sávba, és elállni az utat, eh.). Természetesen a 220-at az autó nem lefelé a lejtőn hanem felfelé tudja! (Ki trafizna felfelé ;-)

------------------------------------------------------------------

Nagyon jó autó. A vezetési élmény valóban élmény.

------------------------------------------------------------------

És most lássuk az érme másik oldalát:

Fogyasztását este, ködös időben (max 80 km/h), hosszú úton sem tudtam a hivatalos átlagfogyasztás, azaz a 11 liter alá vinni. Városban átlag 15-16-ot fogyaszt. Dinamikus vezetésnél 18-20 liter is simán összejön.

A használt S80-ok ára drasztikusan zuhan. Ez jó hír a használt autó vásárlóknak, rossz azoknak akik nem feltétlenül szeretnék az új vételár 2/3-át elbukni 3-4 év alatt.

Az árzuhanás oka a várható horribilis szervízköltségekben rejtőzik. Az erősen felturbózott és sokszor túlhajszolt T6-os motor hajlamos az orrán-száján ontani az olajat (hengerfej tömítés csere, olajpumpa, szervó-olaj szívárgás, volt minden - de többkörös szervízelés után most már lekopogom nincs olajszivárgás).

A négysebességes automata váltó - a Volvó által bevallottan - alultervezett. 150 000 Km után komplett váltócserével célszerű kalkulálni (millás tétel)! Ezt az én esetemben egy komplett kormánymű csere is megfejelte - hiába első szériás az autó.

Egyébként az autó olyan szempontból megbízható, hogy rendszeres szervízelés mellett soha sem hagyott magamra.

Vagyis aki használt T6-os S80-at akar vásárolni - főleg, ha korai változatról van szól - a vételárhoz számoljon hozzá, és tegyen félre akár milliós nagyságrendű szervízpénzt is. De az igazság az, hogy utána számolva még így is megéri az árát. Csak javasolni tudom.

Hibalista

- - lambda szenzor (70e)
- - hengerfej tömítés
- - olajpumpa
- - kormánymű (300e)
- - index (kiesett egy nagyobb fékezésnél)
- - kisebb apróságok a rendszeres szervízelésnél

Ide hordtam szervizbe

Duna interservie

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 96000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? Mondeo 1.6 öt ajtós Következő autója? Renault Espace Grand Priviledge 2.0T
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S80 1998 (1998 - 2006)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)