Asztak@rva :)
Szöveges ítélet
Ez a második VOLVO-m, az előzőt 2002-ben vettem, és pontosan 5évig használtam, közben nemkevés hajam hullott ki, de ezt most hagyjuk, a lényeg hogy ennek ellenére képes volt a márkánál maradni. Igaz a mostani és az előző (V40) közt óriási szakadék van minden tekintetben. Nagy, kényelmes, csendes igazi hajó, bár ezt leírva elméselni nem lehet, aki teheti próbáljon ki egyet, hamar bele lehet szeretni.
Mivel az autót mindössze 1,5hónapja vettem, nemakarok elhamarkodott megbízhatósági ítéletet tenni, bár ezt sajnos nagyon sokan elkövetik itt a népítelet.hu-n. Rengeteg olyat látok ahol pár 100 vagy 1000Km-t futott autókról írnak ódákat hogy ilyen jó olyan jó, nem zörög, és képzeljék még csak el sem romlott semmi!!! :)
Nevetséges... Igaz a 1,5hónap alatt több mint 8000Km-t beletettem, vannak akik ennyit mennek egy év alatt, nekem
is hibamentes volt a 8000Km meg lehet hogy nekik is... csak én 1,5hónapra mondom hogy hibamentes, ők meg 1 évre :)
Nem mind1! :)
Amiről sokkal inkább írnék az maga az autóvásárlás, a korábbi autómmal rengeteg bajom volt és rettentően haragudtam is rá, pedig mai fejjel azt mondom lehet, hogy inkább a nepperekre kellett volna akik eladták nekem. Akkor fiatalabb fejjel első komolyabb autóvásárlásom előtt nem voltak különösebb szempontok, beültem kipróbáltam, 200lovas volt a verda... nem volt visszaút, nem érdekelt hogy az órában 85eKm állt, közbe meg az ülésekben lehetett vagy kétszáz! a kormányról már nem is beszélve... aztán jöttek a gondok, és én azt mondtam hogy ennyi Km egy VOLVO-ban nem sok, miaz hogy szar??? Hát nem az autó volt szar, hanem a futott km volt sok (meg aztán ki tudja,
hogy hogy hajtották). És ránézésre mi következik ebből, hogy bizony kevés Km-nél már szar a VOLVO, de ha beleolvasunk
mondjuk a suzuki/opel/peugeot stb ítéletbe, akkor azt láthatjuk hogy 100-140eKm közt nincs sok probléma (jó bizonyos
típusoknál ez nem feltétlen igaz). No miért is van ez? Mert a drágább autókat, pl Volvo/Audi/Bmw/Merci 2002-ben
javarészt (mondjuk most is) külföldről hozták be a nepperek, és arcátlán módon akár 3-400eKm-ről pergették vissza
100eKm környékére az órákat, majd utána a gyanútlan vásárló szentségelhetett mikor 130-140eKm környékén a fél autó halott,
szenzorok és egyéb alkatrészek hadait kell cserélni.
Ellenben az olcsóbb alsó kategóriás autókat a nép javarészt megvette újként itthon, azaz azokban 110eKm-nél valóban 110eKm szerepelt. A kettő ugye nem ugyanaz, és így az "olvasott" kép kissé hamis.
Így aztán a mostani vásárlásom előtt igen tüzetesen végignéztem a kínálatot, kb a 60. autó volt ez az S80 amire végül rámondtam
az áment. Eleinte nem csak VOLVO-t néztünk, szóba került 5ös BMW-től kezdve még Jaguar S és X-type is, de végül ezekről hamar lemondtam és visszatértem az "első a biztonság"-hoz. A Volvo rendszere nagyon jó, az alvázszám alapján a VAH készségesen kiadja az információt a kérdéses kocsiról. Ebből megtudhatjuk a tényleges gyártás idejét/helyét a felszereltségi szintet, illetve ha voltak garanciális javítások, akkor azok is rögzítésre kerülnek a rendszerben és ezen adatok bármely ország bármely hivatalos VOLVO márkakereskedéséből olvasásra hozzáférhetőek! Így aztán ami szóba került annak felírtam az alvázszámát, volt ahol kérdezés és a telephely tudta nélkül, hiszen az új tipusokban ott hever a szélvédő alatt jól láthatóan a számsor.
Sajnos 90%-ban kiábrándító, felháborító eredményeket kaptam vissza :(
Több olyan kereskedővel találkoztam, ahol valamiért oszták importnak hazudták (ez nemtudom miért jó, nem tartom az osztrák autót jobbnak a többinél) a kocsikat, miközben ezek egytől-egyig olasz behozatalok voltak! Pl. Szfváron kb a Baumax-al szemben van egy kereskedés a családi házak közt két telken, állt ott egy 2005-ös V50 60eKm-el, leírtam az alvázszámát, majd utánakérdeztem...
Kiderült, hogy 1éves korában volt rajt vmi garanciális javítás 118eKm-nél, azaz a tendenciát figyelembe véve lehetett benne vagy 200ezer... mindez visszanyomva 60ra. Néhány ismerősöm felhívta utána a kereskedőt, az autó után kérdezősködve, jött a szöveg, hogy garantált Km (ja, amúgy hamis szervizkönyv is volt hozzá) majd amikor mondták neki, hogy de már jártunk ott és leinformáltuk, akkor csak idegesen annyit mondott, hogy minek telefonálunk akkor ide, majd eladják másnak...
Volt viszont olyan S60 D5 is amit 2005/10. havinak hírdettek 90500Km-el és momentum felszereltséggel.
NA ezt is megnézettem, kiderült, hogy a kocsit 2004/11. hónapban gyártották tehát erősen meg lett "fiatalítva" de ami még vicces volt hogy ugye 2005/10. havinak hírdették erre 2005/06. hónapban már volt benne valami 60eKm és 2005/12. hóban meg kerek 90ezer, ja és a ráírt momentum helyett sima kinetic volt, csak eredetileg kértek bele pár apró extrát, a kereskedő meg ráírta hogy akkor ez momentum.
Természetesen ez is külföldi behozatal volt. Ezek csak kiragadott példák, szinte komplett regényt tudnék írni most, 1 hónap keresgélés után legszivesebben felgyújtottam volna a kereskedések 95%-át.
Ezek komoly dolgok, komoly átverések, súlyos pénzekről van szó, én szigorúan letöltendő börtönnel büntetném az ilyen jellegű visszaéléseket!
Végül teljesen véletlenül (s80-at nem is keresve) találtam ezt a példányt. 2005/01 havi kiadás, eredetileg magyar értékesítés, nem külföldről behozott megfiatalított visszapörgetett szemét. Gyönyörű állapot, belül is teljesen kopás és karcmentes.
Extra helykínálat, csendes, a futómű a méretéhez képest tökéletes. Érezni, hogy ami körülöttünk van azt lehet "anyag"-nak hívni. 5ös BMW, E-Merci, ezekkel teszik egy lapra viszont mindegyiktől nagyobb, ha átülök az 5ösbe akkor kényelmetlenül érzem magam. Fontos volt, hogy az emberek ne utálják az autót, mert bizony pl. a BMW-nek nem a legjobb itthon a megítélése, meg aztán a merciknek is megvan a gyönyörű felhasználói tábora, akik fukszal a nyakukban mennek segélyért. Az Audi ezen a téren szinte egykutya a BMW-vel.
Természetesen tisztelet a kivételnek, és ettől még ezek az autók kiváló gépek.
Alapvetően diesel gyülölő vagyok, amiért erre esett a választás azt gyakorlatilag fent már leírtam, örültem, hogy találtam egy épkézláb modellt és akkor már nem érdekelt hogy milyen motorral van. A D5-nek a dieselek közt kimondottan szép hangja van ezt nem gondoltam volna, a teljesítménye elfogadható, egyedül a váltóra panaszkodom (manuálist vettem, nem kívánok milliókat költeni az automata javítására) az 5. fokozat rövid, 219Km/h a vége óra szerint (a valóság GPS-el 208) de itt már éppen beleér a fordulatszámmérő a pirosba, és teljesen olyan érzésem van mint ha le lenne szabályozva (1-2-3-4ban tovább forog) mert óra szerint 215nél még húz mint a veszett ló.
Szóval egy rendes autót benzin hajt, de sajnos be kell látni, hogy ha vki használja is a kocsiját akkor ez a gazdaságosabb, néztem pár D5-ös ítéletet, egyszerűen fogalmam sincs, hogy mit csinál pl az a tulajdonos akinek 11liter az átlag???!!! Én nem vagyok egy takarékoskodó ember a vezetés terén, úgy megyek ahogy tetszik, szeretem hajtani. Nos így is 7liter alatt van a fogyasztás (sőt gyakran 6 alatt!!!), de egyik hétvégén pusztán kirándulás céllal körbeautóztuk a Balatont, tényleg finoman, de országúton így is tartottam a 90-95Km/h-t tempomattal, 3,8liter!!! jött ki pedig velünk együtt kb 1,8tonnát cipelt a motor, ez bizony bámulatos. Kipróbáltam a másik végletet is, valóban idióta módon
elérhető a ~9-10literes fogyasztás, de ehhez már nagyon hülyének kell lenni, és még ha van is ilyen hülye (az gyanítom nem S80-at vesz) nem állandóan lesz hülye, azaz ezt ne vegyük az átlagfogyasztáshoz! A kétzónás klíma nagyon tetszik és nagyon hatékony is. A gyári audió rendszer leírhatatlan, 9 hangszóró gyárilag erősítővel ellátva brutális.
Vannak benne apró okosságok, pl a belső világítás fényérzékeny, tehát nappal nem kapcsolja fel csak szürkület után.
Az egyik legjobb extra az aktív utastérszűrés, azaz ha büdös autó megy előttünk, akkor ezt autómatikusan észreveszi és mi ebből semmit sem fogunk érezni!!!
Hibalista így 1,5hónap után még nincs. A 120ezres szervízre már én vittem, hát igen közel volt a 120eFt-hoz, és gyakorlatilag semmit sem csináltak, csak olaj/szűrők és kész. Sok népítéletet végigolvastam, de kérem ne írjuk már a kopóalkatrészek cseréjét a hibalistához, az nem hiba ha elkopik a fék, ennyi erővel azt is írhatnánk hogy "a dögbe időnként olajat kell cserélni, ezt az átvágást" :)
2007.08.04 ha változás áll be, majd folytatom :)
2008.04.30.
10. hónapja van meg a kocsi, 50eKm került bele. Használom :)
Az előző autómhoz képest nagyon más világ. Megyek-Megyek-Megyek - néha tankolok - Megyek-Megyek-Megyek :)
Az autó kiváló, furcsa hogy nem romlik el rajt semmi, ezt gyors le is kopogom :)
Pár hónapja kapott egy chip-et, most ~205Ló és 470Nm. Az autó viselkedésén nagyon sokat javított. Hihetetlen de 100-200Km/h közt még néhány papíron erősebb autót is "megeszik". Pl A6 3,0Tdi
Hibalista
- még semmi, korábbi életét is sikerült teljesen leinformálnom, az eladás óta szinte csak a kötelező szervizek történtek rajta, nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 118000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | V40 T4 | Következő autója? | Volvo S80R V8 Biturbo :) remélem lesz ilyen :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
