Dinamikus komfort
Szöveges ítélet
Az első saját konfigurálású céges autóm, alább az érdekesség kedvéért felsorolom, milyen referencia autókkal volt hosszabb távon dolgom:
Előző autók:
-BMW 520xd (2016-os évjárat)
-VW Passat (2019-es évjárat)
-Jaguar XE (2019-es évjárat)
-VW Passat (2012-es évjárat)
Tesztautó sajnos nem állt rendelkezésre 2019 augusztusában, annyira új volt a széria. Általában ódzkozom attól, hogy a modellciklus elejéről (pláne tesztelés nélkül) válasszak autót, ilyenkor bukkanhatnak fel olyan problémák, amelyek -rossz esetben- visszahívási akciót is indukálhatnak, jobb esetben egyszerű kiforratlanságok. Mivel azonos platformra épül, mint sok más modell (pl.: S90, V90, XC60), úgy éreztem, megéri a kockázatot, mivel a forma gyönyörű, a dinamika az S90 modell T4-es motorváltozatával is meggyőző volt, a belső tér, az ergonómia pedig közel azonos az S90-nel.
Negatívumok:
Az autót az USA-ban szerelik, egy új üzemben, ez -gyanítom a zöldmezős beruházások kezdeti modelljeire igencsak jellemző- sajnos meglátszik (vagy inkább hallatszik) az utastérben, különösen rosszabb utakon. A motorzaj alig hallható, ezért minden apró zörej "felértékelődik", amit a kabinban hallasz. Rossz utakon, ha a hi-fi nem szól (egyébként külön említést érdemel, az alapáras változat is úgy szól, mint egy álom), a műszerfal, a belső visszapillantó tükröt tartó konzol, a kárpitok, az ülések felől apróbb zörejek hallhatóak. Biztos vagyok benne, hogy az új összeszerelő üzem az oka, vagy esetleg egy "péntek délutáni" autó az enyém, mindenesetre Volvoban még nem hallottam ehhez hasonlót.
Nedves úton jól jönne az összkerékhajtás, de simán megszokható a hiánya. A gyári Pirelli Cinturato gumik hitványak, érdemes lecserélni őket prémium kategóriás abroncsra (bár ezt is annak hirdetik). ContiSportContant gumikkal ég és föld a különbség.
A futóművet valószínűleg állítani kell, 120-130 km/h sebességnél a bal hátsó kerék felől enyhe rezonanciát érzek. Nem vészes, az első kötelező szervizig (30.000 km-nél) kibírom így.
Pozitívumok:
Nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni, az "állat" módjára történő közlekedést, bár képes rá, nem támogatja az autó és őszintén nem is kívánja az ember. Utazásra találták ki, ami a lehető legnagyobb kényelemben és nyugalomban történik. Comfort módban sincs olyan eset, amikor kevésnek érzem a motor erejét, bármilyen előzés, necces helyzet megoldható volt vele. Dynamic módban a váltó apró késlekedése szinte teljesen eltűnik, bár ilyenkor fékezés esetén a visszaváltásoknál kicsit rángat a technika.
Az asszisztensek remekül működnek, a keresztirányúforgalom-figyelő nem egyszer könnyítette már meg egy beláthatatlan bejáróról történő kitolatást.
A vészfékasszisztens is szuper, egyszer reagált túl egy kicsit egy helyzetet, mindenesetre megnyugtató a jelenléte, különösen annak tükrében, hogy a klímát a középső érintőpanelről kell vezérelni, ami bizony komoly másodperceken keresztül tartó nem-odafigyelést jelent. Védelmére legyen mondva, az automatika nagyon jó, egy-két alkalommal kellett eddig mindössze állítanom rajta, akkor is csak a szinkronizálást (az asszony fázós :))
Az üléseknél kényelmesebben még nem ültem. A szellőztetés nyáron egy áldás, az előző autókból nyaranta mindig foltos háttal szálltam ki, itt nincs ilyen gond, még 40 fok körül sem. A memória jól működik, millió módon lehet állítani az üléseket. Ebben nem lesz olyan ember, aki nem találja meg a kényelmes pozíciót.
A viszonylag nagy tengelytávnak köszönhetően a hátsó lábtérre eddig senki sem panaszkodott, ott is nagyon kényelmesen lehet utazni.
Az alapáras hi-fi remekül szól, ennél szebbet autóban még nem hallottam. Kíváncsi lennék, mit tud a B&W hi-fi 1 millióért.
Lehet, hogy ez valakinek negatívum, de nem vonzza úgy a tekinteteket az utcán, mint pl. a Jaguar XE. Azt sokan megbámulták, szinte tátott szájjal, mutogattak és hasonlók. Félreértés ne essék, a Volvót is megnézik, de nincsenek rosszalló tekintetek, csak elismerő pillantások. Amikor a BMW-t hajtottam, nem eggyel találkoztam. :)
Volvo On Call: a legjobb találmány! A távolról történő indítás funkciót nap mint nap használom, nyáron és télen egyaránt. Télen szépen leszedi a jég nagy részét a szélvédőről (nincs garázs), mire megiszom a kávémat, nyáron kellemesen temperált autóba lehet beszállni.
Fogyasztás: országúton 6-6,5 literrel el lehet vele járni különösebb kínok nélkül, autópályán, szabályokat betartva 7-7,5 liter, Németországban, szabályok nélkül 10-10,5 liter. Városban, hidegen, dugóban simán megissza a 12-t, kevésbé zsúfolt városban 10 körül. Szerintem ez egy 250 lóerős benzines autótól egyáltalán nem rossz, a nagy átlag 9 liter.
UPDATE 56.000 km-nél:
Az első fékek csattognak, amikor kátyúba hajtok, a szerviz nem tud mit kezdeni a dologgal, mondván, gyári hiba, ez ilyen... Lehúzott ablaknál úgy csattog a fék, hogy IFÁ-n nem hallottam hasonlót... Ezt leszámítva nincs gond az autóval, de ez közel elviselhetetlen.
Hibalista
- -Ablaktörlő lapát 0 km-es korától kezdve kb. 3 cm-es csíkot húzott (garanciában megoldották) - -Vezető oldali B oszlop kisebb úthibákon történő áthajtáskor csúnya hangot hallatott (kárpitillesztési probléma, garanciában megoldották)
Ide hordtam szervizbe
Volvo Galéria Budapest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 520xd | Következő autója? | Mazda 6 (soros 6 hengeres, 2022-es széria) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
