A nagy motivátor
Szöveges ítélet
Aki nem szereti a szirupos ömlengést, lapozzon. De ha volt tárgy (mondom: tárgy), amiért szívesen felkeltem kora reggel, és elindultam munkába, akkor ez az. Volt már – objektíven nézve – jobb autóm, de egyiket sem szerettem annyira mint ezt.
Olyan pont megfelelően jó mindenben: elég nagy, elég kicsi, elég fürge, elég csendes, elég takarékos, elég szép, elég visszafogott. Két dologban több: a kényelme páratlan, az ergonómiája pedig köröket ver a mezőnyre. És hogy el ne felejtsem: mindeddig kifogástalanul megbízható volt, magyarul: semmi baja, persze a neheze még odébb van.
Hogy egy kicsit panaszkodjak is:
A csomagtartó ajtóban csak a jobb oldalon van kialakítva kapaszkodó a záráshoz. Baloldalról, vagy balkezesek ne pakoljanak.
Ha már csomagtartó: a (külön rendelhető) szökségpótkerék utólag beépíteett rekesze rengeteg helyet elvesz az amúgy is csak átlagos csomagtérből. Jó, tudom, az ember előre tudja, mit választ, de ezt a pótkerékrekeszes mutatványt valamiért nem verik nagydobra sem a katalógusban, sem a kereskedésekben. Azt sem értem, miért nem tudta a Volvo lennebb süllyeszteni a pótkerék helyét, úgy mint a többi huszonvalahány autómárka.
A kormányon levő görgetővel egybeépített OK gombtól mindig beparázok, hogy okézás közben véleltlenül még egyet léptetni fogok. Egyébként eddig még soha nem fordult elő.
A parkolóradar minden indításnál bekapcsol, az ECO+ pedig ki.
Még mindig nem jöttem rá, hogy mit mér a kilométeróra mellett levő ECO-mérő. Ha lassan megyek, kis értéket mutat, ha gyorsan, nagyot. Ugyanazt a sebességmérő is tudja.
Összegezve: ez egy olyan autó, amiért már saját pénzt is adnék. És ez nagy szó. Az utódja, amit az új munkahelyem mellé, az elődömtől örököltem, és amit kies hazánkban általában többre tartanak, bibliai szóhasználattal élve még arra sem méltó, hogy a saruja szíját megkösse.
Hibalista
- Beázott, és kiégett az egyik nappali menetfény-lámpa. Állítólag megsérült, vagy megfeszült, bár ez nem látszott rajta.
Ide hordtam szervizbe
Ivanits Budafok. Nem olcsók, nem zsenik, de rendben vannak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Subaru Outback | Következő autója? | VW Passat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
