Volvoci a piszok, avagy hogy ne vegyél S60-ast
Szöveges ítélet
Régóta vágyam volt, hogy vegyek egy S60-as Volvot, így mikor a cég kivette a hátsóm alól a szolgálati gépjárművet azonnal belevetettem magam a keresésbe. Az összeget 1,6 millióban maximáltam, így csak a korai darabok jöhettek szóba és csak benzines. Igyekeztem olyat keresni, ami kívül-belül jó állapotban van, a motor erős, a többire meg a következő évek alatt csak meglesz a megoldás. Ennyiből ugyanis csak nagyjából szart lehet venni, amit az ember idővel szépen megcsináltat, de most úgy gondolom, hogy közel sem voltam azzal tisztában mire kell odafigyelni- lásd hibalista. Megvolt a pénz, első látásra szerelem és annak vakító köde, na meg az idétlen spórolás azzal, hogy nem szakszervizben nézettem át ... megkímélt volna pár napot az életemből, ha ésszel állok hozzá...lehet nem én voltam az egyetlen aki ilyen hibába esett? :-)
Rövid keresgélés után sikerült találnom egy majdnem fullos 2.4 T verziót, a próbakörnél szépen ment, csendes volt és pár használati karctól eltekintve rendben volt az autó. A nemszakszerviz azt mondta, hogy egyben van az autó, a hátulja kopog kicsit, de vágjak bele...
Azt ezt követő hónapokban végig járóképes volt az autó, megcsináltattam rajta, amiket a hibalistában felsoroltam és szépen összeállt a gép. Hosszú évekre terveztem és mivel a vételár egészen baráti volt - nem hiába - alig :-) költöttem többet rá, mint amit az elején terveztem.
Belső tér:
A legkényelmesebb első ülés amiben valaha is ültem! A belső anyagok nagyon jók és nagyon ellenállnak a használatnak, ezért nehéz igazán megmondani az autó valós futásteljesítményét. A klíma működése tökéletes, egyszer kell beállítani a kívánt hőfokot és auto állásban hagyni, nem fújja le az ember fejét. A gyári hifi csodásan szól, ha valakinek számít a jó hangzás, akkor csak ezzel szabad megvenni. Picit talán fura a műszerfal végtelen szürkesége, de számomra nem okozott esztétikai zavart. Minden jól elérhető és kézre áll. A váltó mögötti tárolórekesz ajtaja lógott és kemény műanyag fedele karcos volt, ez sajnos mindegyik hasonló évjáratúban ilyen szar, biztosan nem maradt idő rendesen megtervezni. 10 éves kora ellenére egy gyanús percegéstől eltekintve nem volt semmilyen nyöszörgés, vagy "idegen" zaj a belsejében.
Motor:
5 hengeres turbós csoda...nem egy versenyautó, de a ~ 200LE elég a dinamikus vezetéshez és fullra terhelt autóval is elegendő az ereje. A fogyasztása az autó és a motor teljesítményéhez képest kiváló (7/13/9 l/100km (országút/város/autópálya. Picit pörgetve a motort nagyon egyedi mechanikus hörgő hangja van, ha hosszú távon is ezt a hangot hallgatjuk pl. egy szerpentinen kanyarogva, akkor viszont szépen eszeget 16-18 l!!! :-)
Olajat abszolút nem fogyasztott, amikor a fojtószelep már jó volt, akkor álom...
Futómű:
A felsorolt cseréken kívül semmi extra, nagyon stabil, jó futóműve van - egyetlen hibája, hogy keresztbordákon egy személlyel terhelve viszont könnyen elpattog.
Elektronika:
Nem értek hozzá, de bonyolultnak tűnik és igazán csak a borsos árakon működő szakszervizben tudnak vele foglalkozni. Minden egyes különálló modult tartalmazó egység cseréjekor hozzá kell programozni az autó "agyához" - pl. tükrök cseréje, riasztó csere, üléscsere, lejátszó cseréje, fojtószelep!. Ezért az elektromos dolgokat !MINDET! ki kell próbálni vásárlás előtt! Összekendácsolt, utólagos kütyükkel telerakott autókat kerülni kell...
Vezetési élmény:
Röviden, közepes...nem kanyarvadász, de a motor miatt élvezetes vele hegyi utakon is menni. A kormány hangolása egyértelműen autópályára készült, lassabb tempónál túl könnyű és semmilyen visszajelzést nem ad az útról. Az autó kényelme és jellege nyugodt és hosszú távú autózásnál jön elő...500-600 km után is relatíve frissen érkeztem - jó hangzású hifi, kényelmes ülés, szuper klíma, csendes belső tér...
Felszereltség:
- Elektromos+Memóriás vezető oldali ülés
- Bőr ülések
- Automata kétzónás klímarendszer
- Ülésfűtés (két első ülés)
- 12 hangszórós gyári hifi (HU 850)
- Kormányról vezérelhető rádió
- Első+hátsó ködlámpa
- Motorosan állítható fényszórók
- Motoros lámpamosó
- 10 légzsák
- Állítható kormány+ szervokormány
- Manuális sebességváltó
- Tempomat
- Fotokromatikus belső és külső tükrök
- Elektromosan behajtható, fűtött, elektromosan állítható külső tükrök
- Gyári immobilizer és riasztó (ultrahangos)
- Elektromosan lehajtható hátsó fejtámlák
- Kp.-i zár + távirányító (egyenként programozott tükör és ülésbeállítással)
- 4x elektromos ablak
- Külső világítás - távirányítóról indítható
- Board computer
- Első és hátsó szélvédő fűtés
- Osztva dönthető hátsó ülések
- Elektromos napfénytető
- Pohártartók, könyöklő, stb...stb.
Szumma:
Annak ellenére, hogy sok napom és pénzem elment rá mire összeállt az autó nagyon imádtam. Végül is az új árának (~ 10-11MFt) a töredékért egy igazán nagyszerű autót lehet birtokolni. Mire összeállt mégiscsak jött egy új cég és egy új szolgálati, a páromnak túl nagy volt és sajnos mennie kellett - az autónak:-)
Hibalista
- - Tempomat csak időnként volt hajlandó működni. A tempomat élesítése után egy pillanatra felvillant a kijelző, de ismételt lenyomásra már nem reagált. Újraindítást követően aztán ismét működött - néha. A szakszervizben végeztek egy fojtószelep tisztítást és valami beállítást 10 pénzért utána soha nem volt vele probléma. - - Vezérlés csere, generátorcsapágy, szervotartály az első átnézésre - 180 pénz. - - Első kerékcsapágyak búgtak. Csere párban 120 pénz. - - Turbó nyomócsöve lyukas volt, érződött a teljesítményen, hogy nincs meg a kellő nyomás. Csere gyárira 18 pénz. - - Hátsó stabilizátor rúd szilentje elöregedett és rossz úton dobolt. A fincsi az, hogy a szilentek rá vannak rögzítve a rúdra és csak műtéssel lehet lecserélni ezeket. Lehet kapni külön poliuretán szilenteket, aztán csak egy szerelő (nem cserélő) kell és 10pár pénzből megvan. A gyári stabrúd 65 pénz szereléssel. Annyira nem zavart, még nem volt teljesen gáz, nem cseréltettem. - -Fojtószelep tönkrement. Főleg melegebb időben és elsősorban autópályán nagyobb gyorsításnál a kijelzőn megjelent a Performance Reduced felirat és az erő és rugalmasság elszállt. A hiba általában leállítás után időlegesen megszűnt. Utánanéztem a dolognak - miután a szakszerviz megkínált egy 200pénzes cserelehetőséggel- hogy ez az alkatrész sajnos gyári hibás, a 2005 előtt gyártott összes S60-ban szar Magnetti fojtószelep van, ami konstrukciós hiba miatt megfárad. A fly-by-wire megoldás miatt nem olcsó a cucc, de Németországban volt olyan cég, amely szállítással együtt cserélte a hibás elektronikai egységet, majd szoftverrel feltöltve visszaküldte ~350 EUR-pénzből. Az USA-ban volt erre hivatalos visszahívás, a szakszervizben még nem is hallottak erről...muhahaha. Keress rá a VEXED VOLVO címszóra és hey presto...http://www.vexedvolvo.org/ - - Memóriás, elektromos bőrülésből elszállt a memóriamodul. Bontóból 9 pénz, a szakszerviz 25 pénzért programozta össze az autó CAN BUS rendszerével. - - Riasztó megkukult. Ez is típushiba, a jobb első kerékjárati ívben van az Alarm modul szirénája, ebben van egy elem, ami kifolyik szétmarja a NYÁK-ot és utána nem szól a cucc, viszont zavarja a csoda CANBUS-t és mindenféle vicces hibákat csinál - nem zárja be a tetőablakot, stb. A cseréjéhez le kell fúrni a sárvédő doblemezét, majd le kell fúrni magát az egységet is..ja persze keréklevétel és stb. - - Az előző tulaj megpusszantotta az elejét. Vásárláskor nem vettem észre, gondot nem okozott, a szakszerviz mondta, hogy a bölcsőt hegesztették, cserét javasoltak 350pénzért. Nem kértem. - - Menet közben a vízhőfok visszaesett. Soha, senki nem tudta megmondani, hogy mitől volt. - -Csomagtér központizár motor nyitott állapotban ragadt. Csere bontottra 5 pénzből. - - Valami átkozott percegés időnként kanyarodás közben a műszerfalból. Nem sikerült rájönni a hibára. - - A jobb hátsó ajtó egyszer csak megszűnt belülről nyílni...volt ebben némi előzmény, azaz zárt központi zár és x darab sör által kiváltott inger agressziót vált ki. Belső ajtópanel leszed, kiugrott kábelstucni visszarak helyére - 10 perc és egy csavarhúzó. - - Hátsó helyzetjelző egyszer égett ki, sokan erre panaszkodnak, nálam 1 db jó minőségű izzóba került.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics - korrekt, gyors, barátságos, drága
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Magánszerelő - ezt a típust csak szakszervizre szabad bízni
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra, Vectra | Következő autója? | 147 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
