A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S60 (2000-2009)

S60 2,4D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sven, hozd a Volvót!

Szöveges ítélet

Motor: Az 5 hengeres dízelről nem fogok hosszan áradozni, sokan megtették előttem. Ebben a kocsiban a fojtott verzió van, de ennek ellenére a mai napig élmény vele lejtőn felfele odalépni :) Vízszintesen nem annyira szembetűnő az ereje, kivéve amikor egy se-kép-se-hang kombi Avensist -behúzott elektromos kézifékkel- (nem tudtuk kioldani) odébb kellett húzni 200m-t. A fojtott motor miatt a fogyasztás 17 éven át zseniális volt (tisztán országúton 4l, autópályán 5,5l, városban 6,5).

Motorfelújítás: 300e km-ig tökéletes volt minden, aztán egyszer 5 felnőtt + csomagok + tetőbox + forró nyár + túlhajtottam... (ehhez kötöm, de lehet hogy semmi köze nem volt). A lényeg, hogy az első tünet az volt, hogy nem bírta ki a két olajcsere közti időt, pici olajat rá kellett tölteni. Következő évben kicsit többet kellett rátölteni. Aztán szép lassan oda jutottam, hogy mindig tartottam motorolajat a csomagtartóban, majd 350e-nél tarthatatlanná vált a helyzet - a sok megevett olaj már a részecskeszűrőt is túlterhelte. Túl sokáig vártam, ki kellett tisztíttatni azt is. A lehúzógyűrűk trükkösek: az adatbázisok szerint megfelelő gyűrűk egyike sem ment rá a hengerre, kiderült, hogy csak a gyári (nagyon drága és nehezen beszerezhető) lenne jó, így végül a hengerfejen picit igazítottak, hogy rámenjen a gyűrű. Az eredmény tökéletes lett: teljesítmény, fogyasztás, olajszint stb. mintha új lenne.
Visszatekintve vsz. elkerülhető lett volna az egész, ha nem csak a gyári ajánlás szerint évente 1x/30e-km-nél cseréltetek olajat, hanem gyakrabban.

Karosszéria: a 17 évből az első 7-et garázsban, aztán 10-et utcán töltött, normál ápolás mellett (néha kézi mosó, néha gépi mosó, semmi extra) sehol sincs egy apró rozsda sem.

Futómű: Utazó autónak lett tervezve, autóúton és autópályán eszméletlen kényelmes - szinte úszik a nagy tengelytávnak és a lágy futóműnek köszönhetően. Az első tengelyt viszont nem lehet eléggé alátekerni, így városban a nagy fordulókör hátrány. Mivel nehéz az autó és rosszak az utak itthon, hamar elkopik ami el tud kopni, érzésre relatíve gyakran kellett futóművön kopó alkatrészeket cserélni. (sajnos nem vezettem pontosan milyen gyakran). Apróság, de a kéziféknek van egy kis holtjátéka a kezdetektől (S60ra jellemző), meg kellett szokni.

Belső tér: elől tág limuzin, hátul szűkös limuzin, de nem akarsz kiszállni, mindenhol elképesztő kényelmesek az ülések. Nem fogom ezt a pontot ragozni, mert a Volvo ülésekről sok autós újságíró áradozott már - hozzáteszem joggal. A manuális váltó bőrborítása ugyan a helyén van, de látszik rajta a használat, ahogy a vezető oldali ülésen is. A többi ülés mintha gyári új lenne, pedig krémszínű bőr+szövet (sose kértek ápolást). A világos belső egyébként szerintem nagyon szép a sötét autóban.

Egyéb:
Kiderült hogy ezekben a dízelekben elő van készítve az állófűtés. Jelképes összegért aktiválták a szoftvert, így lehet időzíteni és manuálisan bekapcsolni. Sajnos a kályhát egyből cserélni is kellett (kb. 280e km volt akkor a kocsiban) ez már többe került, viszont nagyon megérte - zseniális télen! 7-8 perce bekapcsolom mielőtt indulnék és vidáman röffen be a dízel a mínuszokban is! 12 perc alatt pedig már az utasteret is melegíti és nem kell jeget kaparni az ablakról.

Valószínűleg rövidesen el kell adnunk, pedig nagyon hozzánőtt a szívünkhöz.

Hibalista

- Kisebb motorfelújítás kellett 350e km körül, elkoptak a lehúzógyűrűk. - Kopóalkatrészeken kívül érdemi nem volt.

Ide hordtam szervizbe

Volvo GalériaSokáig hordtuk ide, nyilván értik a dolgukat, de az árazás az márkaszervíz.300e km után már nem érte meg oda vinni.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Bee-CarSejben Attila csinálta a motorfelújítást, akkor sokat vártam, mert nagyon elfoglalt és nehezen lett megfelelő alkatrész (leírásban részletezem miért). Megérte. Voltam azóta futómű kopóalkatrész cserén is, normális áron dolgozik, rendes, megbízható és amit megcsinált az nagyon rendben van azóta is.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 17 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 390000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? S90
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S60 2000 (2000)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)