Svéd pici szívem
Szöveges ítélet
Fél éve van meg.Először mikor néztük barátommal, és eldőlt hogy megveszem paráztam hogy 250 ló Úr Isten! De most már összeszoktunk sőt, ha rámjön az inger ez is kevés. Azon agyalok chipp, vagy vegyek egy R-est.
Eddig 2-3 szor kenettem meg úgy rendesen,ennyi kilóméterrel még simán hozza a gyári gyorsulási értékeket. A féktárcsák már kopottak, jön a nagyszervíz, de 240-ről egy kemény fékezést követően elhomájosult a látásom a lassulás miatt és ez még nem full fék volt! A DSTC az nagyon hasznos enélkül szerintem nem érdemes autót venni. 200-nál kikapcsolt menetstabilizátorral (dstc) el lehet engedni a kormányt, nem húz semere semm (fontos a jó guminyomás), ugyan ez a hejzet fékezésnél is. A fogyasztás az nagyon jó, télen is lehet vele 10 liter alat autózni városban, autópályán egyenes szakasz 90kmh 5.ik-ben a szám.gép szerint 6liter a pillanatnyi. Olaszországba járok vele Ausztrián keresztül, az autópályán 130-170 között hegyel-völgyel, kacskaringós szerpentinnel 8liter. Az autó műszakilag nagyon rendbenn van, maszív, nem zörög (csak ha bömböltetem a hifit egy két műanyag esetleg néha berezonál) 180-nál érzi az ember hogy halad addig olyan sétakocsikázás. A csomagtatró álítólag kategóriában kicsi,nem tudom, 2db hangfal 110cm magas keresztbe plusz 3 db utazótáska meg egyébb kacatok befértek,igaz a nyílás kicsit szűk, de az ujj Lancerenn még kisseb. Nagyon kényelmes ülések elöl hátul, ülésfűtés szintén kötelező, ami hiányzik a gázpedál mellet nincs lábtér (pihentető) igy csak felhúzott térdel lehet ülni ha tempomattal megy az ember, valamint a könyöktámasz lehetne kicsit előrébb magasabb (lehet egyéni probléma), meg esetleg több nagyobb tárolórekesz, bár nekem elég.Ajánlom minden Volvo iránt érdeklődő figyelmébe http://www.volvoclub.org.uk/ címet, lehet letölteni sok típushoz katalógusadatokat stb.
Hibalista
- Mikor vettem a felső motortartó bak gumija volt szakadt,
- aszem 16k-ért munkadijjal együtt, cserélték az egészet
- Tavaszal volt nagyszervíz 143000kmnél, 300000ft.
- ebbe cseréltek motorolajat, (shell, 6000ft/ liter) öszes szűrőt,laposszíly,vezérműszíly, görgők, gyertyák 2 hátsó stabpálca, első aláfordulásgátlók, meg néhány apróságot.
- anyagköltség kb 230eft, munkadij kb70eft ( nem tudom idefűzni a számlákat).Ja, kaptam kedvezményt mert 5 évnél idősebb igy lett a fent említett öszeg.
- Az alkatrész árakról egy kicsit: gyári volvo hátsó féktárcsa+betét szakszervízbenn 85eft, neten megrendelve ugyanez 60eft, utángyártott Svéd gyártmányú (ezt raktam fel barátommal) 27eft. Majd megírom hogy szuperál egyébként a márka aszem Techscan.
- szóval akinek van jó szakember ismerőse az ilyen dolgokon tud spórolni, de én azt mondom a motort mindíg szervizbenn nézessétek meg.
- Más, egy hoszab autópályás menet 500km után rakottan sietősre vettem a dolgot, és a 130-140 helyett 180-210zel menten mikor is kb fél óra csapatás után egyszer csak kigyulladt a sárga felkiáltó jel hogy motorrendszer szervíz szükséges, ilyet eddi 2x játszott el, de olyankor nagyon meghuzattam 1-ben(kicsit bele a pirosba), az érdekes az hogy miután a motor kb felére viszahül, a következö indításkor már nincs ez a hibaüzenet. Ha hazaérek rádugatom computerre, ismerős azt mondta lehet hogy a katalizátor ég ki -még nem volt cserélve- majd írok még
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár Ivanics
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Barátom, Veszprém megye
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 133000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | WVJetta, Trabant, | Következő autója? | fiatalabb T5/R ujj S60 T5/R |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
