Sportos és kényelmes
Szöveges ítélet
Az a 3. volvom. 1998 óta. Az előző is egy s60-as volt, írtam is róla (http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=51029). Ja, van egy XC90-es is, az is működik :) Szeretem az autókat, nagy volt a kísértés, hogy kipróbáljak egy más típust is (MB CLS, Porsche Cayman, Lexus...), de végül mégis ezt vettem. Eddig nem bántam meg. Az új S80 szóba sem jött: majd 30 év múlva, esetleg :)
Apropos: Porsche es Lexus. Nos, a Lexus kereskedésben olyan minősíthetetlenül tirpákok voltak (mindig), hogy a kocsitól függetlenül szóba sem jött, hogy tőlük vásároljak. (+Oda hordjam szervízbe???) A Porsche a tesztvezetés ötletemre felháborodott: Micsoda? Egy 22m+ autót még ki akarok próbálni? Hiszen az ára magáért beszél, ez csak szuper lehet. Na ja. Aztán kértem még információt tőlük: azóta is készül :) Könnyel lemondtam arról, hogy otthagyjak egy fillért is náluk.
De visszatérve a Volvóra.
Nos, motor: D5, 185 LE, jól megy, erős, dinamikus, persze nem egy porsche, de én nem is úgy vezetek. Kicsit hangos. Ez különösen az XC90-essel összevetve tűnik ki, amiben ugyanez a motor van. Most már jól fogyaszt, átlag 7 alatt, pedig nem kímélem, de az első 30eKm-ben nem voltam tőle elájulva. Igaz, 7.5 fölé akkor sem ment.
Kényelem: bármennyit lehet vele menni, kiszállás és derékfájás nélkül. A két első ülés hibátlan. A hátsó üléseknél szűk a hely - hát nem egy családi autó. De én lényegében magam használom, arra tökéletes. Fűtés/hűtés tökéletes, -10 fokban indulva 5-10km után meleg a víz, az ülés, és az egész autó.
Ami az előző autómban nem volt: tetőablak. Nos, ez üröm az örömben, gyakorlatilag használhatatlan. Ha kinyitom, a kocsit megkerülő levegő szívó hatására valahonnal olyan kipufogó jellegű büdös gáz jön be az utastérbe, hogy meg lehet fulladni. Más kocsit is kipróbáltam, azoknál is ez volt, úgyhogy ez úgy tűnik, típushiba. Az előző kocsimnál az ablakok résre eresztésénél volt ez. Szerintem áramlástechnikai gond van vele.
A HIFI-je szerintem ósdi. Tetettem bele egy iPod kapcsolatot, hogy egy rakat zenét tudjak magammal vinni. Komikus, hogy egy 8 GB-os Nano-ra feltett számokat mindössze 10(!) "CD"-re tudja osztani... elférne rajta 100 is. Így most van olyan anyagom (alkönyvtár/"CD"), amiben 200 szám van :). Persze a kijelző 99-ig megy, onnan ismét az 1-es jön, ami egyébként a 101. szám. Nagyon puruttya megoldás egy ilyen kocsiban, főleg elektronikában, ami filléres cucc.
Apróság: rosszul polarizált a műszerek LCD-je. Polárszűrős szemüvegben csak félrebillentett fejjel lehet látni, szerencsére csak a HIFI paneljét, ami nem kritikus. De vicces... Nem gondoltak rá.
Összességében szeretem, továbbra is. Nincs vele semmi gond, nem is lehetne.
Érdekesség: 1 év és 15eKm után megkérdeztem a kereskedést, mennyiért venné be a kocsit. (12 a listaára). Ha jól emlékszem 5-6m (!) között mondtak valamit. "Ennyiért vennék egy ilyet" mondtam nekik, de éppen nem volt eladó :)
Azt nem tudom, hogy miért veszíti így az értékét....
Ha elovastad, és hasznos volt, küldj egy email-t, hogy tudjam, nem hiába írtam :) Kösz. bammda@gmail.com
Hibalista
- tükör csavar kilazult, zörgött, meghúzták
-
- 15eKm utan elkoptatott ket hatso gumit a rossz futomu beallitas, a szerviz szerint a futomu OK volt... (most gondolkodom, mi legyen)
Ide hordtam szervizbe
volvo galéria, váci út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S60, C70 | Következő autója? | ki tudja? SAAB-ot biztosan nem :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
