A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S60 (2000-2009)

S60 D5 Momentum 185LE 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Sportos dízelmozdony

Szöveges ítélet

Wilikémet, kb. 20 000 km vezetés után, egyszerűen csak a "tökéletes gépjárműként" emlegetem. Áprilisban vettem, nagyjából 4 hónap szívós keresgélés után (de ez inkább a saját bénaságomat bizonyítja), Budapesti márkakereskedésből, 2 évesen, 37 000 km-ben. Azelőtt összesen 3 tesztvezetésen voltam, 3 különböző diesel S60-ast próbáltam ki, Wilikém a második volt a sorban. Már az első körben észveszejtően tetszett. Ez pont úgy megy, mint egy mozdony! - mondtam. Nem mintha vezettem volna mozdonyt valaha életemben, csak éppen a menetdinamikáját semmi máshoz nem tudtam hasonlítani. 185LE/400Nm: Ettől a motortól más is "lehidalt" már, a terület nálam sokkal avatottabb és nagyobb tudású ismerői közül is egy-kettő (ld. Totalcar írások). A 164LE-s változat is meggyőző volt, de a 136kW-os motort első pillanattól imádni lehet.

Ez a motor olyan, mintha nem is diesel volna: magas fordulaton is szép a hangja, rugalmasan felpörög 5000-re és abszolút meggyőzően erős. Rafinált szerkezet és teljesen imádnivaló.

Legelőször, amikor beültem, úgy éreztem, hogy a belső tér mintha rám lenne szabva, mert olyan precízen körülölel. Oldalt pedig bentről még jó féltenyérnyi ajtó látszik az ablak alsó szélénél, annyira vastagok az ajtók. A jellegzetes vállas forma nagyon tetszik. Az ülések irdatlanul masszívak és nagyon komfortosak. Meggyőző reklámfilmben láttam a korbácsütés-hatás és gerincoszlop sérülés kivédésére szolgáló, sokkelnyelő ülés automatikát. A „félbőr” kárpitozás sokkal jobb, mint a komplett bőrös, mert nem ragad/fagy oda az ember az üléshez. Igaz, hogy ha melegben szállok be, akkor keményen izzasztja a hátam, de ez legyen a legnagyobb gond.

A kezelőszervek kifogástalanul vannak elhelyezve, hamar megszoktam a kezelésüket. A váltó simán, olajozottan és precízen mozgatható, az áttételek arányai megfelelőek. A kormánymű kezdetben izmosabbnak tűnt az átlagnál, de vélhetőleg ez is csak amolyan elpuhulási szindróma miatt volt részemről. Hamarosan megszerettem azt is, hogy nincs „túlszervózva”. A magyarul beszélő fedélzeti információs rendszer még barátságosabbá tette az autót, nem mintha amúgy nem lett volna teljesen zökkenőmentes az első találkozásunk. A műszerfal egyszerűen és gyorsan áttekinthető. Kezdetben nem nagyon tudtam mihez kezdeni a (fedélzeti mobiltelefon helyén lévő) elég szűk nyílással, amit beledobáltam azt többnyire csak elég nehezen tudtam kipiszkálni, de aztán megszoktam, hogy inkább ne rakjak bele semmit. A két első ülés között lévő tároló rekesz elegáns, ezüstös fémredőnnyel zárható, a benne lévő dupla pohártartó betétet gyorsan kiirtottam. Így kb. 3-szor annyi hely van benne a kulcsok, apró, rágó, füles és különböző egyéb hiábavalóságok tárolására, és a káoszra ugyanúgy rá lehet húzni az elegáns kis fémredőnyt. Mindmáig nem voltam képes megérteni, hogy a fejtámlák miért nem állíthatóak, de fel is hagytam a találgatással. Ez is olyan, mint a borotváló automata: igaz, hogy mindenkinek más a fejformája. Legalábbis kezdetben, az első használatig.

A belső kényelem és ráció viszont indulás után, menet közben szépen kihalványul, mert a vezetési élményhez képest semminek nincs, és nem is lehet jelentősége. Induláskor érezni véltem a 16 mázsás önsúlyt. Kezdetben egy kicsit túlsúlyosnak is tűnt, de ez az érzés pár másodperc alatt eltűnt és helyében egy nagyon magabiztos "mozdony"-feeling maradt. Főleg amikor 3-asból, 50-es tempónál meredek emelkedőn előzésbe kezdtem. Precízen kormányozható, a felfüggesztés ideálisan összedolgozik a ráható erőkkel, a motor pedig csak vonja maga után a jármű, a vezető és az utasok röpke súlyát, vidáman, acélosan, ahogy nem is remélné az ember. Tökéletesen teljes meglepetés, amikor a gép a gyorsulás örömmámorával jutalmazza a benne ülőket és teszi ezt olyan készségesen, nesztelen, hogy már-már az „eddig-hol-voltál?!”-szerű bosszankodásba torkollik az egész. Egyszerű az út az ember-gép barátsághoz, ha ilyen géppel van dolga az embernek.
A kezelési útmutatóban olvastam, hogy a D5 alacsony fordulatszámon is kellemesen üzemel, főleg ha a takarékosságra hajtunk. Ki is próbáltam a "mindig a lehető legmagasabb fokozatban" stílust és nem csalódtam. Az Árpád hídon délutáni dugóban berakom hármasba és ott is marad, így gurulunk szépen lassan át a hídon. Nincs fékezgetés, kapcsolgatás, csak egy kis kuplungolás néha-néha. Na jó, sajnos a forgalom ritmusa gyakran túlságosan lassú ehhez a mutatványhoz, de ugyanaz kettesben is hihetetlenül kényelmes. Gyakorlatilag majdnem alapjáraton közlekedik az emberfia a városban. Minden esetre megszoktam, hogy max. 2000 fordulatnál felváltok és csak akkor huzatom ki, ha nagyon nem férek már a bőrömbe és kell egy kis adrenalin a rendszerbe.

Relatíve sokat utazom külföldre autóval, hozzá vagyok szokva a hosszú utakhoz. Amióta Wilivel járok, egy egészen új fejezet kezdődött számomra a "távolsági autózás" témában. Az utazási komfortérzetről, a fantasztikus úttartásról, motorteljesítményről, a nulla zajról már sokan áradoztak előttem. Tanusíthatom, hogy minden szó igaz. A Volvo viszont nem az Audis, Mercedes-es "vajpuha" stílusban hozza mindezt, hanem valahogy összefogottabban, tömörebben. A különbség nem mérhető és nem jut jobb hasonlat eszembe, mint egy bajuszos-sörhasú- pirospozsgás-bajor-az-Oktoberfesten, ellenben egy szíjas-inas-svéd-sífutó-a-csillogó-januári-szűzhóban. Ami persze elég nagy túlzás, de az elfogultságomnak komoly emocionális alapja van.

A leghosszabb utam 1500km volt egy nap alatt és nem emlékszem, hogy különösebben nagy megrázkódtatást jelentett volna. Ezt a távot oda-vissza kétszer is megtettem, a visszaúton kb. 6 órát megállás nélkül szakadó esőben, ebből 3 órát jöttem éjszaka, kamionstopp utáni tumultusban. Úgy 2 percenként 1 előzés volt, amikor 5-6 másodpercig semmit nem láttam a kamion kerekei alól nagy robajjal a szélvédőre zúduló víztől. A legjobb az volt, hogy mindeközben mindhárom utasom édesen szundikált. Kell ennél finomabb Volvós kényelem?

A Németországi autópályákon egy olyan előnye is élvezhető az autónak, hogy a gyorsulása 140-ről 180-ra teljesen fenomenális, a tempomatot stabilan 160-ra állítva pedig kevésbé zsúfolt pályán maga a teljes kikapcsolódás számomra. Ha sikerül hosszú távon stabilan tartani a 160-at, akkor 6,9-7 körüli fogyasztást lehet elérni. Persze kell hozzá nem kis adag önfegyelem, ill. a megfelelően nyugodt lelkiállapot.

Itthon minden szempontból a 135-140km/h az ideális sebesség és ennél a tempónál már mentem 1100km-t közel egy (64,5 liter) tank üzemanyaggal.

2008. október 2.-án kipróbáltam a Megyeri hidat. A Volvós munkába- és hazajárás innentől kezdve totális élvezet.

Hibalista

- A kötelező 60 ekm-es szervíz okt. 10.-én megtörtént. Az előírásokon felül csak a hátsó fékbetéteket és az ablaktörlő lapátokat cseréltük. Az első fékbetétek állítólag még kb. 10 ekm-t fognak kibírni, tehát a 80 ekm-es kötelező előtt még vissza kell mennem egyszer.

Ide hordtam szervizbe

Volvo Ivanics Budapest.
Költségek:
60 ekm-es kötelező (125eFt) + hátsó fékbetétek (25eFt) + ablaktörlő lapátok (15eFt) = 165 eFt.

Visszaosztva a 4 hónap alatt megtett 20 ekm-re = 8,25 Ft/km.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 37000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 525i Következő autója? Volvo S80
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S60 2000 (2000)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)