Puma
Szöveges ítélet
Mostanra nagyjából megszoktuk egymást, kezdek felnőni hozzá :-) Volt alkalmam kipróbálni most már szinte mindenféle szituációban -10-től +25 fokig, száraz úttól a jégkásás hóig... egyelőre remekül vizsgázott, különösen téli körülmények között, ahogy az egy - legalább nevében - skandináv autótól el is várható. A négykerékhajtás kihúzott földúton a sárból, és kitolt az elmért kanyarból, szóval nagyon jó dolog.
A motort, azt hiszem, elég helyen bemutatták már, maradjunk annyiban, hogy a 300 ló és a 400 Nm nyomaték mindenre elég, hülyeségekre is:-) A hülyeségek persze a szép idő eljöttével egyre súlyosabbnak tűnnek a számok alapján (húzós sebességgel vett kanyarok), valójában - mivel most már jobban kezelem a "tekknikát" - egyre kevésbé veszélyesek.
Azt írták a tesztek, hogy tolja az orrát, illetve, hogy nem kanyarodik jól, túl nagy a fordulóköre. Részben osztom ezt a véleményt: az utóbbi tényadatokkal is alátámasztható, de megszokható, míg az előbbi csak extrém használat mellett igaz. Az autó a mendemondák ellenére remek kanyarvadász:-)
A megbízhatóságra, költségekre stb. még nincsenek egzakt adataim (kivéve az éves szervizt, aminek ára, mint említettem, átlagos), ezért a "várható" pontszámokkal indítok, aztán meg majd meglátjuk, remélem, csak emelkedni fognak...
A szerviz javaslatára belekerült egy nyestriasztó is (amúgy is gondolkodtam rajta, mert a rohadt dögök elrágtak a Mondeon egy lambdaszonda-vezetéket, a Volvoban meg a tűzfalon a szigetelést). Egyelőre nem tudom megállapítani, hogy teszi-e a dolgát, remélem, erre nem is kerül sor, hiszen úgyis csak az derül ki, ha nem... a macskákra mindenesetre nem hat, ugyanúgy szunyálnak az autó alatt (megrendszabályozásuk miatt a gépháztetőt már hanyagolják :-) ).
Hibalista
- Még semmi, de nézd a kilométereket is:-) Évente kb. 40 ezer kilométert megyek, úgyhogy folyamatosan bővítem majd az ítéletet - remélem, éppen ez a rovat lesz a kivétel. Amúgy nem működtek a fényszórómosók és -törlők, de ez még a kereskedő költségére lett javítva.
-
- 2007.02.09.: Megtörtént a fenti javítás, kis szépséghibával, mert a baloldali spricniből nem jön a lötty, így figyelnem kell, nehogy szárazat töröljön. Éves szerviz is megtörtént, melynek "eredményeképpen" (felhívták a figyelmemet, hogy kéne, szóval nem ők rontották el) szervóolaj-tartályt kell majd cserélni, akkor ezt a mulasztásukat pótolhatják. Az éves szerviz ára átlagosnak mondható, ami drága volt, az a levegőszűrő és a pollenszűrő. Persze rohadt nagy mindkettő, de nem ennyire:-) Árak: 83 ezer Ft az éves szerviz (ebből 15e a pollen- és szagszűrő, és majd 30e az olaj - utóbbi van olcsóbban is -, a többi kisebb tétel nem vészes.
-
- 02.26. Szervótartály kicserélve (11e Ft munkadíjjal, nemoccsó), a fenti hiányosság orvosolva. Öröm, bódottá´ :-)
-
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó - Zay u.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 9537 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Mondeo V6 | Következő autója? | Pár évig ezen remélhetőleg nem kell gondolkodnom. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
