No.1.
Szöveges ítélet
Az életben vannak véletlenek, s vannak véletlenek amelyek jól sülnek el.
Akartam venni egy E320 CDI-t. Megnéztem vagy 10-12 autót, miután az egyik barátom a kereskedésében rámutatott erre. Agitált próbáljam ki. Kicsit nehezen ment, mert éppen SAAB-om volt, ami nem volt éppen a megbízhatóság mintapéldánya. Próba ide-oda, kölcsönbe pár napra és megmaradt. Mondhatom, ez az autóm az amit eddig a legjobban szerettem, pedig a 17. a sorban. Dízelhez képest erős, nyomatékos (persze a 250 LE-s AERO után kicsit "visszalépés"), a futóműve maga a tökély. Van egy spéci szerelő barátom, őt idézve: "ennyire logikusan és tökéletesen felépített futóművet ritkán látni".
Bevittem Ivanicshoz azért egy átvizsgálásra, és találtak is hibát rajta: 1 azaz egy db első szilentet. Furán néztek rám amikor ki akartam velük cseréltetni a vezérműszíjat (nálam ez mindig alap volt vásárlás után), majd közölték hogy 320 000 km-nél kicseréljük.... Erre kérdem én, miért menni fog a bringa addig? Válasz: rendes szervizt kapjon az autó és 500 000 km után elkezdhetünk gondolkodni a hogyan továbbról. (Eddigi élete igazoltan szervizelt.)
Kényelem: hihetetlen. Amszterdam, egy seggel - no problem.
Róma, egyhuzamban - mintha fotelben ültem volna x órát.
Valamelyik nap kiugrottam Pozsonyba az asszony Vectrájával (3.0 V6 CDTI), hazafelé félútnál már azt sem tudtam hogy fészkelődjek hogy kényelmes legyen...
Összegezve: azért lett csak 9-es az értékelés, mert a fordulókör egy picit zavar, viszont a 13 hangszórós Dolby ProLogic hangrendszer odabasz!
2013.01.01.
Átléptem a 302.000 km-t. Szokásos szervizek 10-12000 kilométerenként, apróbb futóműjavítások (a magyar utak...) és más semmi. ja a fogyasztás. Vagy nyugodtabb lettem, vagy a sok tempomat használat miatt de 6,5 fölé már erőszakkal se tudom verni. Amikor pedig időm van és tempomat 100-110 a sok telefonálás alatt, akkor 4 körüli a fogyasztás a computer szerint.
Ott tartok hogy tavasszal az asszony is kap egyet a nyomorult V6-os Vectra helyett.
A márkáról pedig egy kis szösszenet:
"A Volvo az egyetlen európai prémium márka, amely öt díjnyertes modellel büszkélkedhet a 2011-es IIHS jelentésben. Az XC60 volt továbbá az egyetlen olyan crossover szabadidő-autó, amely IIHS Top Safety Pick díjat és 5 csillagos amerikai NCAP besorolást kapott. A 2010-es teszten az XC60 minden egyes töréstesztre, így a frontális törésteszten a vezető és az utas védelmére, valamint mindkét oldalsó tesztre is 5 csillagos besorolást kapott. "
Hibalista
- 1 szilent - - azóta szilentek, féktárcsa, intercooler cső.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 192000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 2,3 TURBO AERO | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
