Nekem való (30 éves nyakkendős)
Szöveges ítélet
Nos 15.000 km után gondoltam írok pár sort erről a típusról.. Valószínüleg soknak tűnhet a 195.000km amivel vásároltam, viszont ez valóban annyi ;-) és előző gazdája Bécs-Esztergom vonalon ingázta bele a km-eket, úgyhogy egy szép állapotú kívül-belül hibátlan eszköz került a birtokomba. A mai napig nem tudok betelni vele, annyira az EMBER köré lett tervezve. Egy délután alatt kitanulható az összes kütyü ami benne van és utána sem kell keresgélni, mert minden a HELYÉN van benne. Full extra felszereltségű...nézzetek utána, hogy ez mit takar. Szerényen jegyzem meg csak 3millió volt az ára és ezért az árért egyszerüen nincs jobb. Nézegettem egyebeket és ne haragudjatok VW, Audi, Mazda, stb tulajdonosok, hogy ezt mondom: Ez az IGAZI!
Előnyei:
1., Biztonságban érzik magukat benne a feleségem és a kislányom is(!) 8 légzsákos (reméljük sohasem tapasztaljuk meg mennyire védenek)
2., Nagyon csöndesen megy és a HIFI még az én zenész fülemnek is tökéletes (10 hangszórós dolby prologic)
3., Megy ;-) eddig nem próbáltam a végét...220-ig folyamatosan és dinamikusan gyorsul. Autópályán tipikus belsősávos autó és nem igazán villogott még le senki, ha valaki mégis siet valahová inkább megvárják, míg lehúzódok (miért van ez...? talán mert tudják, hogy a zömét állva hagynám..hm...)
5., Mióta megvan, nyugodtabban vezetek és azon kapom magam, hogy néha tötymörgök (biztosan idegesítő vagyok), néha meg ott hagyok mindenkit a lámpánál...Reggel amikor dolgozni megyek feldobja a hangulatom amint rápillantok és még mindig bizsergetően jó érzés beülni.
6., A levegő keringtetés és szűrés, valamint a kétoldali klíma nagyon profi (tisztább a levegő bent mint kint.)
7., Nagyon jól csillapítja az út egyenetlenségeit. A kényelem maximális.
8., A svédek tényleg mindenre gondolnak!(x)
Hátrányai:
1., A reggeli dugóban az automata nem mindig érti mit akarok (nem csoda, sokszor én sem..) ilyenkor hálát adok, hogy Geartronic és "manuálisba" kapcsolok. Ha teheted ilyen váltóval vedd!
2.,Fogyasztása magas...azt hittem, hogy tudom lejjebb vinni, de nem tudok 10,4 alá menni 50-50% BP-autópálya esetén sem. (Állítólag egy szavam sem lehet...)
3.,hm.....hm....asszem ennyi.
Gondoltam kiegészíteném az írottakat, mivel lettek új tapasztalatok:
Matyi (ezt a nevet kapta) most tart kereken 230.000km-nél és eddig a 14 hónap alatt 300.000Ft-ot költöttem szervízre, karbantartásra. Ez egy picit sok, de mindent összevetve ezekre számítottam és nem tartom drágán fenntarthatónak. Műszakin úgy átmenne ahogy most van, szóval nagyon vigyázunk rá, nem csalódtam benne. Ha odafigyelsz rá, sohasem hagy az útszélén.
Egyébként gépészként az a véleményem, hogy ez egy remekmű!
Valaki azt írta, (akinek hasonló 2,4T-je van)hogy az övé lassan reagál a lámpánál és kis autók legyorsulják...
Igaz, sport kocsim sohasem volt, de A8 4,2 quattro-t vezettem eleget és az kb. egál ezzel.
Nos az lenne a kérdésem hozzá, hogy milyen kis autókra célzott pontosan? Corvette, vagy Porsche? E kettő között dilemmázok..Válaszát előre is köszönöm.
Hibalista
- Váltó jeladó cseréje 15.000
- Turbó csere (használtra) 60.000
- hajtókar csapágysor (nem emlékszem pontosan 25-30eFt körül)
- Klíma gondja van (folyamatban..nem sürgős, mert hideg van)
- Izzó cserék..32.000km alatt kb 8-10 izzót cseréltem.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vectra 2.0i | Következő autója? | Phaeton V10 TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
