Ludwick
Szöveges ítélet
Gyerekkorom egyik ikonikus autojat sikerult megvennem, egy szamomra igazi misztikus sved acelt!
A probauton beleszerettem az 5 hengeres motorhangba: az automata valto nagyszeruen kezeli normalis vezetesi korulmenyek kozott. Az ulese meg kenyelmesebb, mint a SAAB-e, a felszereltsege kivalo, a DIM kijelzo meg az izzocserere is figyelmeztet.
A biztonsag-erzet 100%-os, elol es oldalt az utkozo zonak brutalisan nagyok: mint egy trezor. Lehet, hogy gyerekes, de imadom a hatso lampak formajat - bar mara kisse elavult lett, raadasul a kombiet koppintjak is (pl. Kia Ceed kombi).
Az elso honapokban lecsereltuk az osszes szurot, motorolajat, fekfolyadekot, gyujto-gyertyakat es huto-folyadekot. Nyaron majd jon az automata-valto kioblitese es feltoltese friss olajjal. A japan valto meghalaja a gondoskodast: a speci VOLVO/Toyota olaj csereje kotelezo kb. 60E km-kent.
Remekul bevalt az elmult 6 honapban, mindossze a kormanyt csereltem borboritasura a jobb komfort erdekeben. A hatso ulesekbe ulesfutest szereltem (reggelente sulijarat a porontyokkkal) es egy DRL-modullal megoldottam a nappali menetfeny vilagitast: 30% fenyerovel mukodteti a halogen fenyszoro-izzokat.
Amit nehez megszokni: 193 cm magas vagyok, es a labaimat ugy kell behjtogatnom a kormany ala beuleskor, raadasul csak egy gyerek fer el ogottem. A csomagtarto merete eppen megfelelo, de sajnos nem egy Skoda Octavia kategoria.
Kicsereltem az osszes izzot, melegen ajanlom az OSRAM NightBreaker halogeneket: szenzacios!
Egyszoval: a 14 eves 325E km-t futott S60-as korrekt allapotban van.
---
2016. május: hibamantes 1 év után is, azonban hajlamos meleg motorral csak a 2. rápróbálásra beindulni. Gyenge akksi okozhatja a hibát, de az akku új és a töltés OK. Szakértő szerint az indítómotor ellenállása nagy, annak vezetéke a vezérműtengely-jeladó mellé van rögzítve és a túl nagy áramfelvétel megzavarja a jeladót, ami letiltja az elektronikát; korai S60-as széria betegség, együtt lehet élni vele.
Hibalista
- Feltengely-gumiharangot kellet cserelni (kihasadt), a tukorbe epitett kulso homerseklet jelado csatlakozojanak erintkezesi hibaja volt (utasoldali elso ajtoban talalhato), utasoldali labter-vilagitas nem volt bekotve, a motorterben szigetelni kellett a vezetekek egy reszet (muanyag gegecsovek elporladtak), hatso helyzetjelzo izzok kiegtek, a vezeto-oldali ules futeset cserelni kellett; ugyancsak annak az ulesnek kiszakadt a varrasa oldalt, de olcson hozzajutottam csere-ulesekhez egy V70-bol. A fenyszoro-torlok nem mukodnek, de a moso resze szuperal. A fűtőradiátor kezdett el csepegni - hazhozszallitassal 20E HUF a cserealkatresz (NISSENS, 2 O-gyuru es 2 rogzitoklip). - --- - 2016. május: bontott fényszórótörlők (1 pár 25E HUF), nappali menetfény-modul (35%-kal működteti a távolsági fényszórót: 13E HUF,), első és hátsó (!) ülésekbe karbonszálas fűtéslapok beépítése (30E HUF), motorházfedél-teleszkópok (6E HUF), alsó és felső motortartó bak/nyomatékrúd (26E HUF), fényszóró-törlő lapát + olajpálca + olajbetöltő-sapka tömítése + műanyag olajszűrő-ház a SKANDIX-től (10E HUF, német munkatársam szállította ingyen), 6 L Mobil ATF 3309 (17E HUF), szervó-olaj-csere (9E HUF, 3 L), első féktárcsa (bevonatolt Zimmermann, hűtött) és fékbetét (ATE) csere (45E HUF). Munkadíj: 0 HUF; aktív swedespeed.com fórumozás és youtube.com böngészés csodákra képes! - ---
Ide hordtam szervizbe
Sajat magam szervizelem a fiam segitsegevel.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Márton Gábor, Budapest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 325000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | SAAB 9-5 2.0t SE (1998) | Következő autója? | XC90/S80 (sorhatos!) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
