Korrekt. Pont amire számítasz
Szöveges ítélet
Vicces, nem nagyon nőtt a szívemhez ez az autó, és nem is tartottam eddig hibátlannak, de amikor elgondolkodtam rajta, hogy mik hibásodtak meg eddig rajta... nos, valójában úgy emlékszem valami, valamik elromolhattak, de... Egyszerűen nem emlékszem. Lehet, hogy eddig semmi?! (A futómű javítása szinte biztosan a közismert hazai útviszonyok miatt vált szükségessé.)
Németországból hozták be az autót, egy Volvo kereskedés használta, 6000 km-rel adták el magyar vevőjüknek. Beszéltem a szervízzel, leinformáltam az autót, nem volt vele semmi gond, azonos futásteljesítménnyel, karambolmentesen került a kocsi Magyarországra. Az első itthoni tulaj ment vele pár ezer kilométert három hónap alatt, meghúzta az egyik hátsó ajtót, ezután én megvettem tőle.
Egy 528-as BMW-ből ültem át bele, szerettem volna egy egyszerűbb autót ideiglenesen, egy-két évre, mert a BMW szétzilálta az idegeimet, és nem is csalódtam!
Kényelmes, de jó teljesítményű a futómű, precíz a váltó (manuális), ergonómikus a kialakítás. A 140 LE-s motor nagyon gyenge ehhez a kasztnihoz, de ez már az én bajom; miért nem vettem erősebbet. (Most szorul cserére az eredeti, gyári gumi, 85 000 km-nél.) Egészen vicces az 5 hengeres motor hangja magasabb fordulaton, bár ilyenkor érdemes feljebb váltani, mert a teljesítmény kb 4000-4500 fordulat felett rohamosan esik.
Elég sokat fogyaszt, de autópályán gyorsan járok vele, így azt hiszem, összességében átlagosnak mondható a fogyasztás.
Szubjektív vélemény, de szerintem szép formájú a kocsi, még szürke, észrevehetetlen autónak sem mondanám, pedig ezt tartják a Volvo-ról.
Az ülések jó tartásúak, és kényelmesek is, bár a derekam hosszabb úton megfájdul. Nem eléggé előrehajtható számomra a deréktámasz. Praktikus az utastérből reteszelhető, ledönthető ülés. Gyenge a benzintartály fedelének zsanérzata, nekem egyszer már letörött. Valahogy tényleg olyan skandinávosan praktikus, sallangmentes minden az autón. Van néhány kivétel, például nagyon rossz helyen van a pohártartó, és a hamutartó, folyton beleakad az ember könyöke. Érdekes a kulcs is, amibe nem sikerült integrálni a zárak távirányítóit, ez egy külön kis alkalmatosságként, kulcskarikán fityeg.
Oh, eszembe jutott valami probléma! Eszi az olajat! Méghozzá nem is keveset! Érdekes módon ennek semmi látható, érzékelhető jele nincs, de gyakran kell utánatöltenem!
Imádom a hátsókerék hajtást, de időhiány miatt még inkább kedvelem a megbízható, nem meghibásodó autókat. Ezért aztán elgondolkodtató egy új S80 vásárlásának terve. Persze AWD. Főként, hogy abba végre lehet szellőztetett ülést rendelni!
Ma végül eladtam a kocsit. Őszintén sajnálom és sosem bántam még annyira egyetlen autóm eladását sem, mint ezt. Sőt egyetlen eddigi autóm eldását sem bántam még. Azt mondják, az ember kétszer örül egy autónak; amikor megveszi és amikor eladja. Nos, jelen esetben ez nem igaz. Annyira hibátlanul működött rajta minden, hogy még most is csak ámulok. Ennek köszönhetően még a szerény teljesítményt is megbocsátottam neki. És mikor elhajtott vele az új tulaj, ismét megjegyeztem magamban, hogy napjaink egyik legszebb segge az Övé. Ööö... mármint a Volvoé. Feketében.
NAGYON MELEGEN AJÁNLOM BÁRKINEK, AKI S60 VÁSÁRLÁSÁT TERVEZI!
Hibalista
- Futómű elemek
-
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó, III. ker., Zay u.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Ivanics, Budafok
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 528i | Következő autója? | Allroad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
