A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S60 (2000-2009)

S60 2.4 140LE 

Az ítélet értékelése
4,9(7 db)

Hűséges barátom néha szervízben - the story continues

Szöveges ítélet

Eredetileg 460-ast szerettem volna. Aztán egy idő után valahogy a nagyobb 850/S70-es testvér felé kezdtem el kacsingatni. Nézegettem az S80-at is, de az S60 rövidebb, kompaktabb és a belseje is jobban tetszett.
Nem tudom szabad-e így használtautót venni:megnéztem-kipróbáltam-jónak találtam-elhoztam.
Megnéztem:
Esztétikai hibák itt-ott voltak, de nem zavart.
Kipróbáltam:Nem csörgött-zörgött rajta semmi, csendben suhantunk mindenfelé a rosszabbnál rosszabb utakon, és ami feltűnt, hogy úgy vezettem, mintha már régóta ilyenem lenne, pedig kevés autóval voltam így. A motor gyönyörűen szólt, a váltót két ujjal lehetett pakolgatni, a fék jól adagolható volt és hatásos. Biztonságban éreztem magam. Szervizben megemeltettem, alánéztem, semmi gáz nem volt. Végig vezetett szervízkönyv, 230000km-nél is márkaszervízben. A 3 gyári kulcs is előkerült.
Tudtam, hogy a fékek nem a legjobb állapotúak, és közeledett a 250000km is, az olajcsere sem várhatott sokáig.
Ennek ellenére elhoztam. Az első napokban a barátnőmnél "enyhe" féltékenységi rohamokat váltottam ki, mert a fél délutánokat a kocsiban töltöttem. Szerintem az teljesen normális dolog, hogy az első hetekben az ember végignyomkorászik mindent, amit csak lehet.
Amitől tartottam az a fogyasztás. 2500 köbcentis benzinmotor 5 henger, 1450kg nem valami jó párosítás. Aztán már az első nap, mikor elhoztam, néztem egy nagyot. Országúton óvatoskodva 80-90-re belőtt tempomattal a fedélzeti számítógép 6,5-öt mutatott 80km megtett út után. Szép mese, gondoltam, csal a számítógép.
Teletankoltam. Télen, városban araszolgatás napokig (be se melegedett a motor), utána pályára föl, szemérmetlenül gyorsan abszolválni a távot, majd országút. Erre 9,7 mondott a gép. Ez már reálisnak tűnt. De a számítógép megint csalt. Többet mutatott! Ugyanannál a benzinkútnál ugyanannál a kútoszlopnál tankoltam. 8,9 jött ki a régi jó öreg módszerrel. Döbbenet! Most normális ember módjára hajtom és 6,8 (nem elírás)-7,8 között mozgok. Mindkét értéket hosszú távon közúton+autópályán mértem, városban azért bekéri a 8-8,5-öt. Egyébként nem városi szaladgálós autó.
Amit még észrevettem, hogy az autó motorféküzemben nagyon szeret gurulni. Emiatt nagyobb féktávolságot kell tartanom.
A motor teljesen más karakter, mint az előző kocsimban volt. Ennél az erő már 1500-tól indul 3000-tól 4500-ig még jobban izmosodik de 5000 fölöt már nem sok keresnivalónk van, fel kell kapcsolni. Nem egy lámpától lámpáig állandóan-gyorsulni akaró vti, a nyugodt erő van a motortető alatt.
Nyomatéka azért van rendesen, szerintem az első két fokozat nagyon rövidre sikerült. A maradék 3ra azért hosszabb áttételeket kapott. Ötödikben pl. 130-nál alig 3000-et forog, 180nál is csak 4200-at. :)
Különösebb gond nélkül lehet vele úgy menni, hogy 2300-2500 körül kapcsolgatunk fel, és tartjuk a forgalom ritmusát.
Előzés előtt mindig 3-ba kell tenni, majd az elektromos gázpedállal 2-3 apró nyomással "hergelni" kell az elektronikát, azt index ki és GO!! 130-140körül jön a 4., 170-180körül az 5. Ekkor lepődik meg az addig a nyakamon lihegő dévú-sevroletes, hogy az iramot nem tudja tartani...Meg is lehet állni vele, mert a fékek nagyon jól fognak.
Az utakon néhány - kivételtől eltekintve - tiszteletnek örvend. Pályán nem villog ki az Audis, BMW-s...csak az Opelos (abból is az Astra 1.4, Corsa 1.2(!!)) meg a Skodás (Fabia, Roomster) én meg kihúzódok, legyen meg az örömük...arra a pár percre. Aztán visszamegyek mögé a belső sávba. :) Nem megyek rá a "nyakára", csak megyek mögötte (nekem tempomatos lazázás),és várok.
Aztán egy kamion bejön a belső sávba és utolérem: vissza 4.
Kamion vissza, no akkor mehetünk ismét, ilyenkor mindegyik tudja a helyét és beirányozza magát a külső sáv felé. :)

Most télen csak városban és kimondottan rövid távon használva lendületesen haladva bizony sikerült elérni a 9,6-ot 100km-en.

Jöjjön néhány negatívum is a végére:
Hideg időben, amíg be nem melegszik az utastér, zörög a műanyag parklójegy-tartó.(nem a vízhőmérő volt)
Kaptam egy kis "békát" a szellőzőkbe valahová. Szintén hidegben amikor jobbra kanyarodok, büszkén kuruttyol...de nem minden alkalommal, és persze a szerelőnél a zajt nem tudom reprodukálni.
A rugózása a nagy tömeg ellenére meglehetősen feszes. Minden csatornafedelet ismerek.
Akár komplett autót, gyalogosokat, biciklist is képes kitakarni a vastagra sikeredett "A" oszlop.
Sötét, gyéren kivilágított utcában lejtőnek lefelé tolatva is elég izzasztó a helyzet.
Nagy fordulókör.
Nem "fekszik be" a úgy a kanyarokba, mint az előző autóm, bár ez inkább a ballonos gumiknak köszönhető.

Kinek ajánlom?
Annak aki egy sedanban gondolkodik, és szeretne egy kicsit mást, és nem riad vissza attól, hogy ezt néha javítani kell (futómű és elektronika). Autópálya az igazi "otthona", ahol csendben több 100km-t lehet vele megtenni anélkül, hogy elfáradnánk.
Az autó nem városi használatra való!

-UPDATE-

2007 márc. 250000km-nél olajcsere, olajszűrő, légszűrő márkaszervízben(53000Ft)

2007 ápr. Féktárcsa elöl, fékbetétek előre-hátra ismerős szerelőnél, utángyártott alkatrészekkel (67000Ft)

2007. máj. "glübirne pos. leuchten". írta a fedélzeti computer. +kicsi sárga háromszög idegesített minden indításkor a műszerfal közepén, és menet közben végig világít! A helyzetjelző izzók közül 2 megadta magát (400Ft)

2007. szept. Tompított izzó kiégett (jelez+háromszög+idegesít, 1000Ft)

2007. okt. Alkalmanként rángatott induláskor, kuplungra gyanakodtam, de a szerelő amikor átnézte, a motortartó baknál megállt és csóválta a fejét.Csere! (18000Ft alkatrész+md)
Japán pártiak örülhetnek: a karter körüli tömítés kezdi megadni magát, szivárog az olaj. A következő olajcserénél kap tömítést(kb 2000Ft).

2007. Össz. szervízktg.: 140 000 Ft

2008. jan. Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan 270000km lesz benne. Olaj+szürő+légszürő csere ismerős szerelőnél (kb 16000 Ft)

2008. febr. Időnként "glübirne pos. leuchten"-t közöl a fedélzeti computer,de már nem idegesít annyira, és elég megigazítani a helyzetjelzőt, aztán ´elkussol´. (0 Ft)

2008. márc. Eléggé meseszerű lett a központi zár (hol jó, hol nem jó) Főleg a vezető odali szeszélyes, de ha lehet akkor inkább nem működik. Szerencsére ilyenkor kulccsal azért ki lehet nyitni. Meglepetésemre ilyenkor nem csak a központi zár, hanem az egész ablakemelő panel ´elköszön´. Valami itt nem kerek...
Szabadidős tevékenységként megkerestem a biztosítéktáblán a ´front door panel´-t. Kivettem a biztosítékot, megnéztem, jó, amikor visszatettem, kattogott egy relé az ajtóban. Kísérletképpen elkezdtem nyomkodni a gombokat és hurrrá, működik a zár, ablak minden!!!
Örömöm mindössze néhány napig tartott, mert újból kezdte elölröl az egészet. Ekkor a ´tünet kezelése´ (biztosíték kivesz-visszatesz) után helyreraktam a dolgokat és vártam a hétvégét, mert közelebbről meg kell vizsgálni ezt a relés dolgot ott benn az ajtóban. A hideg ellenére nekiálltam, levarázsoltam az ajtókárpitot (ezt is emberek rakták össze), megtaláltam a kis fekete dobozt amiben kattogott a relé, levettem róla a csatlakozókat megfújkodtam kontaktspray-el, majd összeraktam, azóta jó.
Kapott nyári gumikat, nem flancolunk, gyári méret, a 4db Fulda 60000 Ft-ért kicentírozva feszült a felnin.

2008. ápr. Egyik este nem világított a vezető oldali ablakemelő panel, a zár működik, de az előjel nem túl jó. Másnap reggel már csak 3 ajtó nyílott a disznaja, természetesen ezúttal is a vezetőoldali a bűnös. Biszti ki+be egyelőre a megoldás, a melegebb időt pedig várom, hogy még jobban szét lehessen bombázni a dolgokat az ajtóban, és nem sötétedik rám időnap előtt.

2008. jún. Elkezdte fogyasztani az izzókat, de rögtön kettőt is a hátsó helyzetjelzők közül. (kb 500 Ft) Meg vettem mellé tartalékba. Erre kiégett egy tompított (kb 1000 Ft). Az ajtómodult hanyagolom, és nem érdekel, ha megbámulnak, mikor kulccsal nyitogatom az ajtaját.

2008. júl. DRÁGASÁG a köbön! Ez az autó tudja mire kell elkölteni ha van az embernek egy kis fölös pénze!
Két első kormányösszekötő+futóműállítás (a kiváló magyar utak ugye) 35000 Ft Hátsó stabilizátor kar szilentjei csak gyáriban kapható, és csak stabilizátor rúddal együtt, 45000 Ft-ért osztogatják+2 stabpálca hátul együtt 10000 Ft. Ha pedig már piszkálgatjuk kapjon gyertyákat, pollenszürőt, benzinszürőt is kb. 20000 Ft. Öröm, bódottá, mehetünk nyaralni! Francokat! Nem lehet felhúzni a bal első ablakot semilyen trükkel: biztosítékos vajákolás, ráolvasás, UriGeller "MŰKÖDJ!", abszolut halál...Autó persze tele csomagokkal. Szívás!
Hívtam 3 autóvillamosságist, mindhárman Ivanicshoz küldtek. Ígyhát másnap elmentem. Kellemes környezet, szinte azonnal nekiálltak, kb 15 perc múlva meg is volt a hiba, nem csúszott szét semilyen kábel, hanem az ablakemelő modul adta meg magát, ki kell cserélni, mondták. Ivanicsék korrektek és gyorsak és drágák voltak. Szoftvertelepítéssel együtt közel 80000 Ft-ba került a manőver. Ugye aki Volvóval jár...

2008. okt. Furcsa dolog történt: gurulunk Bp-ről kifelé M7-en egyszer csak elkezdünk lassulni, nyomom a gázpedált, semmi. Kisorolok a külső sávba, kapcsolnék 2-be, hogy beforduljak egy kis utcába, de már nem tehettem meg, mert amikor kinyomtam a kuplungot a motor leállt. Kész!! Úgy döntött pihenni kell kb 60km autózás után. Indítok: önindító teker, összes kontrollámpa OK, fedélzeti számítógép se észlel semmit, csak éppen nem indul be... Vártunk pár percet ééés elsőre beröffent. Arcomon döbbenet és fura vigyor: akkor mégis megyünk haza... :-) Örömöm mindössze 10 percig tartott, mert újból leállt, újból várni kellett, de újból elindult. Ádázul versenyeztem a helyközi Volán egyik járatával, csak míg én ´random´ módra álltam félre, ő a buszöbölben várakozott...
Hűségesen hazahozott bennünket még így is!!! Ház előtt megint leállt...mindegy...pihizzé...
1.verzió: biztos vmi dugulás valahol
Injektortisztító adalék+benzinszűrő ellenőriz. jó is lett kb 200km-ig, de utána kezdte a játékot...
2.verzió: elektronnika...
Akkor pedig nincs mese, Ivanics...megnézték a komputer hibatárolóját és semmit nem találtak. Már ott tartotunk, hogy teljes tanácstalanság, amikor a műhelyből kijött az egyik szerelő, aki annyit mondott, talált valamit, ami 95%-ban a hibát okozhatja. A benzinszivattyú egyik vezetéke eloxidálódott (behívtak a műhelyhe, alig lehetett látni) és nem kapott 12V-ot a drága...szivattyúcsere helyett a fúrás-faragást választottam, kiszedték a bűnös darabot, újat tettek a helyére.
Ismét életet mentettek Ivanicsék, ezúttal a szemem se rebbent, amikor kifizettem a 34000 Ft-os számlát...

2008. Összes szervízktg.: 245 000 Ft

2009. jan. Újabb német nyelvlecke: ´bremslicht prüfen´. Nem égnek a féklámpák. Semmi gond, kap 2 féklámpaizzót. Ennek ellenére osztja az észt a számítógép...és észosztáskor tényleg nem világít semmi csak a pótféklámpa...ajje
Igen tudom valami valahol nem érintkezik, vagy nem mindig érintkezik...

2009. febr. Valahogy összeszedhette magát a rendszer,mert most megint jó a féklámpa.

2009. jún. 288 000 km
Újrakezde a féklámpás dolgot. Hosszas internetes böngészés után megtaláltam egy korrekt autóvillamosságis szerelőt:Lestyán Pál. Kb. 15 perc alatt megtalálta és elhárította a hibát (Laptop,OBD csati stb.). Mindössze egy relét kellett cserélni (5000Ft).
Készülünk a műszakira: 2 első féktárcsa(utángyártott)+betét (gyári) Ö:34000Ft, első fékcsövek (2700Ft), fékolaj (1500Ft), első lengőkar szilentek (gyári!) Vateráról (13000Ft/2db), és ha már műhelyben van olaj+szűrők(19000Ft). És a ráadás: a jobb első féltengely 2 db csuklóját fel kellett újítani(15000Ft). A gyári új horrror áron van:117000Ft. Apró kattanást időnként hallottam, de a szerelő szerint kész csoda, hogy nem hullott szét. Még valami: SOHA TÖBBET QH FÉKTÁRCSA!!!

2009. okt. Eseménytelen hónapok után szinte már vártam, hogy történjen valami, erre kiégett egy tompított. (1000Ft) Utána ment egy helyzetjelző is. (300Ft)

2009 Össz ktg: kb 92 000 Ft

2010. jan. Pezsgőbontás elmaradt, átléptük a 300000km-t.

2010. febr. Az autót vezetve minduntalan Presser-pici "Fáradtnak tűnsz..." kezdetű dala jut eszembe. A motor keservesen pörög fel, kissé rángat hidegen, újabb kopogások a futómű felől, a váltó hidegen nem szereti egyből a hátramenetet, a fék pedig időnként Ikarus buszokat megszégyenítően nyikorog, főleg lassú, araszolós menetben, meg természetesen a ház előtt(gondolom a kiváló Textar hátsó fékbetétek, gratulálok oda is, ilyet se veszünk többet...). Utastérben pedig ingyenes zaj és zörejtár lett: nyiszogás, zizegés, zörgés kombó innen-onnan, és nem mindig.

2010. márc. 306000km Eljött a gatyába rázás ideje. Új olaj+szűrők+gyertyák, emellé kapott még egy vezérműszíjat+ékszíjat. (70000Ft) Sokat javult a helyzet, most megint megy mint egy romboló, de a futómű még mindig kopog...az utastér meg itt-ott nyiszog...tehát jól elvagyunk.

2010. máj. Futómű állítgatás, meg lett mellé egy kormányösszekötő gömbfej, a mihez tartás végett. (28 000 Ft) Az eredménytől nem vágódtam ugyan hanyatt, mert valahol még mindig kopog valami elöl...de már nem annyira gyakran, ez is valami.

2010. jún. Furcsa meglepetés ért a benzinkúton. Tankolás közben futva jön ki a kutas a shopból. Jólvan gondoltam, koszos a szélvédő, de nem kell ennyire ám sietni. Erre szól, meg mutatja, hogy nézzek már be a kocsi alá, mert valahonnét folyik a benzin(!!!). Benézve a kocsi alá a legnagyobb nyugalomban pöttyögött a hátsó lengőkarról a méregdrága nafta, mely kellemes kis tócsát formált a betonon...Naneeeee!!!
Szerencsére kb 1 perc után megszűnt a pöttyögés, de valahogy nem nyugodtam meg (gondolom érthető). Szerelőnél megemel alánéz, kicsi benya betölt, és lám-lám újra csepeg...És akkor látom mitől. A benzintank és a betöltőcső közti gumicső szivárog (valószínű megrepedt). Háát, most sok göteborgi mérnök édesanyja lett hirtelen emlegetve, sőt szidalmazva, mert itt az autó alján kérem semmiféle IKEA praktikum meg átgondolás nincs. Bélcsavarodásra emlékeztető lengőkarokból egyéb segédelemekből összecsomózott hátsó futóművet hát egy 'kicsit' meg kell majd bontani, mert a repedt gumicsövünkhöz egyszerűen nem lehet hozzáférni...
Az operáció sikeres volt, kb 42000 Ft-ba került(alkatrész+szívás a futóművel),de most már tele merem tankolni. Újra öröm bódottá'...

Hibalista

- vezető oldali elektromos ablakemelő panel - benzinszivattyú tápkábel - üzemanyag betöltő cső - féklámpa relé - - Kopó alkatrészek, fogyóeszközök: - féktárcsák (QH kerülendő!), betétek (Textar nyikorog!) - futómű elemek (szilentek, stab pálcák, stab rúd) - kormányösszekötő gömbfej - izzók tömkelege - szűrők, gyertyák, olajok, szíjak (mint minden autóhoz)

Ide hordtam szervizbe

Volvo Blaskovics Olajból a legdrágábbat rakták bele, a féltengelycsukló gumiharangról lelazult a gyári bilincs, ezért a komplett gyári féltengelycsuklót meg akarták vetetni velem (+munkadíj), amire mondtam, hogy nem, erre ´megcsinálták´. Otthon alánéztem, és ledöbbentem: 1 db recés műanyag kábelrögzítő(!!!) ficergett rajta, amit egy laza mozdulattal levettem, és rendes bilincset raktam a helyére.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Volvo Ivanics Gyorsak, kedvesek, korrektek, drágák...és értenek a Volvóhoz!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 247000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 73000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Daihatsu Applause 1.6 Xi Következő autója? Ez marad...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S60 2000 (2000)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)