Félelem és reszketés álmaim autójában
Szöveges ítélet
Álmaim autójaként vettem, életem első saját kocsijaként, de 15 hónap után pánikszerűen eladtam, mielőtt rémálom lett volna belőle.
A kocsit újkori árának kb. 20%-án vettem 5 éves korában (13 millióról 2,6-ra esett az értéke) , ami sejtette, hogy itt nem a vételár lesz a legnagyobb kiadási tétel. A 15 hónap alatt a szervízben hagytam úgy 800 ezret, az eladásán pedig buktam további 500-at. Hát, nem volt egy jó befektetés, de nem bánom, csak a végén már nem tudtam finanszírozni.
Szuper autó, távolsági közlekedésre ideális. Én megjártam vele Münchent oda-vissza egy nap alatt (normál sebességgel) , és nem buktam ki fizikailag. Autópályán soha nem éreztem még ilyen jól és biztonságban magam.
A gyorsulása viszont meglepően alakult. Emelkedőn és autópályán brutálisat produkált, de egy lámpánál kis vacak kocsik is simán lehagytak.
Városban nem jó igazán. A dugóban araszolni - bár azt hittem jó lesz az automata miatt - nem volt egy élmény. A motor kis fordulaton állandóan szenvedett, az alapjáratot többszöri szervízbevitel után sem tudták megjavítani, állandóan ingadozott, ilyenkor az egész kaszni berezonált egy adott fordulatszámon és ilyenkor zörgött a műszerfal (elég lehangoló érzés volt).
Belül nagyon kényelmes volt, elfértem benne a 185 centimmel, de Lars Olafson svéd favágó már nem biztos, hogy beleférne, pláne, hogy már nekem is a hátamban volt a mögöttem utazó térde. A csomagtartó akár nagy is lehetne, de a nyílása kicsi, sokszor azért nem tudtam valamit szállítani vele mert bár belül lett volna hely, de nem tudtam berakni. Elég fura volt, hogy a félig üres csomagtartó mellet a bőrülésre kell rakni a második dobozt.
Nyáron különösen szenvedett a motor. Érdekes volt, hogy 5 celsius alatt kezdte jól érezni magát (svéd).
Én szeretem, ha az autóm abszolut rendben van, de ez a kocsi sosem tudott nyugalommal eltölteni. Hörgött, nyöszörgött, néha leesett a fordulatszám gázadáskor. Állandóan bennem volt a félsz, hogy elromlik valami, és jön egy akkora számla, amit nem szívesen fizetnék ki.
A szervízben nagyon rendesek voltak, de ha bementem és rámköszöntek, az már 50 ezrebe került...
Ami betette nálam a kaput, az az volt, hogy mikor a sebváltóm elkezdett rángatni, egy szervizes mondta, hogy ennek a típusnak a sebváltója minden második kocsiban elromlik és kb 1 millió a javítás. Na aznap beraktam a kocsit a garázsba, elkezdtem árulni, és megrendeltem egy új autót, amire 4 év garancia van.
Hibalista
- kerékcsavarok elrozsdásodtak (30 ezer) - svéd acél?
- ablakemelő gomb eltörött ( 90 ezer !)
- elektromos panel a világításnál ( 20 ezer) - többször is
- hátsó helyzetjelző állandóan kiégett
- alapjárati fordulatszám
- automata sebváltó ( kb. 1 millió)
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics Budapest
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 37000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra Kombi (céges fapad) | Következő autója? | Fiat Grande Punto VAN |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
