Egy ÚR
Szöveges ítélet
Az autót alig több mint 1 hónapja vásároltam. 3000 km után mondhatom, hogy rendkívül kényelmes autó. Dinamikus ha odalépek neki, akkor az a nyomatékos, tolós érzés fog el akár 4-esben is 80-nál full gázzal. Mindezt persze benn az autóban halálos nyugalomban. Ha pedig lassítasz nagyon kimért, merengető nyugalom fog el. Bár nem akarok elfogult lenni, mivel ez az első nagyobb kategóriás autóm, de sztem a volvo kiemelkedő ebben. 187.000 km-rel vettem szervizkönyvesen, az autón még nem volt cserélve (legalábbis szervizes barátom szerint ennyi km-nél még nem szoktak) kitűnő a futóműve, bársonyosan veszi a kisebb akadályokat és rendkívül simán fut. Autópályán ebből még többet ad vissza - mint ahogy egy másik s60-as beírás is monda: "az autópálya az igazi világa..." - emellett meg kell említenem, hogy valóban a világtól elszigeteltebb kátyus-hólyagos utakon finoman nyeli az akadályokat, de mindezt kissé táncolva teszi. Érezni, hogy ez is azért van, hogy minnél kevesebb kellemetlenség jöjjön vissza a sofőrnek, de nekem ez már valahogy sok, illetve kellemetlen, ahogy rámegyek valamire és az autó az egész testével riszál egyet, pillanatnyi bizonytalan érzés fog el ilyenkor. Amellett pedig a futúműve stabil, mert hogy kanyarokban...stb ez a táncikálás már nem jelentkezik, csak a keményebb "aszfalt-anomáliák" esetén. Fogyasztása kedvező 6,5 liter...és őszintén. Igazából használom autópályán, bp-en, és vidéki-városi 1-5 km-es szakaszokon, klímával vagy anélkül tempóval vagy öregurasan, mindig enniyre számítom (fogyasztásmérő híján).
Felmerül viszont a kérdés ennyi km-nél semmi? Persze van, de vhogy nem ijeszt meg. Számítottam rá, hogy egy picit fordítani kell majd rá. Nos: Szervizes barátom állítása szerint:
- Jobb első stab.pálca (kb. 5000 Ft - utángyártott. Egy kis kattogás, amit nem lehet érezni se hallani, egyedül akkor amikor e célból elkezdi az ember oldalirányba az autót)
- Hátsó szilent (kb. 10.000 Ft - gyári. Ez viszont már hallható, a szokásos keményebb kopogás úthiba esetén) ki lesz küszübölve :).
-Két tömmegű lendkerék (200.000 Ft körül van. Ez már súlyos. Viszont szervizes kolléga szerint nem nagy probléma, nem érdemes kicserélni. A jelenség annyi, hogy miután beindítottam az autót, enyhe "mellékhang" hallható, de igazából egy 2 éves passat pdtdi-nek ugyanilyen hangja van, szóval átlag ember nem szúrja ki.)
- Porlasztócsúcs. (80ezer/db, 5 van belőle, de nem kell mindet cserélni valószínűleg. Állítólag ez sem káros a motorra. Jelenség: Sebességváltáskor, bizonyos, magasabb fordulatszámtartományban az autó elég kellemetlen berregő hangot ad. Persze azért nem kell nagyon-nagyon vészesre gondolni.)
- Eljött a szerviz ideje. Sajnos nem tudtam senkivel sem időben kicseréltetni... Miután hallottam a hátsó fékbetét zörejét még 3 hétig mentem vele. Sajnos a tárcsáim rámentek. Így utángyártott fékbetét pár (10.000 Ft) mellé kénytelen voltam rendelni egy pár hátsó féktárcsát (2x7000 Ft) és mint a vaj olyan finoman fékez. Megjegyezném, érdemes körülnézni utángyártott cuccok terén. Elég sokmindent lehet kapni, az autóhoz képest baráti áron.
Szóval van felhő az autó felett, de nem sürget semmi, mert nem vészes menet közben, és elvileg nem károsítok vele semmit.
Örülök, hogy megvettem. Lépésről-lépésre kíjavítom ezeket a hibákat és lesz egy jó autóm még 6 évig, amíg letelik a hitel. :)
apróbetűs rész: érdemes elgondolkodni azon, hogy 2,4 M ft-ért vesz az ember egy olyan autót aminek a motorja nem füstöl, baromi kényelmes, baromi jól megy, jó futóművel, jó kiállású, van tekintélye vagy vesz egy új kisautót magának fele olyan minőségben, fele olyan teljesítménnyel, legyen szó az autó bármely szegmenséről is. Talán mottóként is említhetném már lassan, amit gyakran szoktam emlegetni: Egy ilyen kaliberű autóban 190.000 km olyan mint egy kisautóban 90.000... és már mindjárt nem is vészes a dolog. Ezt állítom, hogy így van. És ebben még legalább klíma is van meg vastag kormány...
Hibalista
- Lásd lejjebb!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | polo 1.0 | Következő autója? | Dodge Caliber vagy Mini vagy ha nagyon megszalad Ford Mustang :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
