A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S60 (2000-2009)

S60 D5 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

D5 : A Svéd techno

Szöveges ítélet

A sors úgy hozta, hogy külföldre kényszerültem munkát vállalni, így kicsivel több mint 1.000 km-t kell letolnom oda majd vissza is alkalmanként. Eddig egy mára 11. évét taposó Golf IV 1.6 16V-vel oldottam meg az utakat 3-4 fő + csomagok (igaz szűkösen) és még élvezhető volt az utazás. Hozzáteszem, imádok vezetni. Bármennyire is meg voltam elégedve, a Golfot addig kellett eladni, amíg ér valamit, így a sok extrával fájó szívvel váltam meg tőle. Kellett egy nagyobb használt autó, lehetőleg dízel. A családban HONDA ACCORD 2.2 és Opel Signum 1.9 dízelek vannak. A Hondáról (sokat volt alkalmam vezetni) csak szuperlatívuszokban tudnék beszélni, de egy nagy hibája van. Még használtan is irgalmatlanul tartja az árát (meg is éri). Az Opel ízlés kérdése, de nálam nagyon felejtős. Én, amióta az eszemet tudom, BMW és AUDI párti vagyok és a cél mindig is egy 320-25-30d volt. Vagy A4, kiadástól függően kinek sikerült jobban. Néztem is a kínálatot, de jöttek a kérdőjelek: sok km, viszonylag drága, esetenként kevés extra. És akkor egy jó tanács hatására elkezdtem nézni a VOLVO-kat, azon belül az S60-at. A 2. napon megláttam ezt az autót és egy hét múlva megvettem. Nagyon "rágós-gondolkodós" típus vagyok, soha nem hoztam ilyen horderejű döntést rövid idő alatt. Egy rendes BMW fan talán sosem nézte volna meg, mert akkora a különbség a dizájn és a célcsoport között, de életem egyik legjobb döntése volt. A futott 140.000 km-t meg sem lehet érezni benne, igaz csak 4 éves és folyamatosan szervizelt. Persze elfogult vagyok és a Golf után komoly evolúciós ugrás a maga 185LE/400NM teljesítményével, de egy dolgot le kell szögezni. Ebben a kategóriában a VOLVO olyat tud, amit senki más. Én is elmondhatnám, hogy milyen elképesztően jók az ülések, hogy milyen hihetetlenül húz a motor miközben komolyabb autópályázás mellett sem megy 7,0 liter fölé az átlagfogyasztás, hogy 200-nál sem fogy ki a szufla belőle, hogy képes alacsony tempónál 4,0 literes fogyasztási adatokat produkálni, hogy milyen szinten hozza ha beleülsz az "otthon vagy" érzést, hogy milyen hatékony és jó dolog az állófűtés, hogy micsoda örömmel pörgi le a motor a fordulatszám skálát, de ki tudja. Ezeket talán hozhatja egy 4 hengeres autó is. Amikor viszont meghallod az 5 henger gurgulázó-bugyborékoló hangját (2.500 fölött egészen 5.000-ig), amit hasonlítani és hangsúlyozom "hasonlítani" csak egy boxer SUBARUhoz tudok, akkor feláll a szőr az emberen. Nem véletlenül azzal reklámoz a VOLVO, hogy hallgasd meg a svéd metált, ami a motorháztető alól szól, ha unod a német technót. Az, hogy az ember Haza megy, teljesen új tartalommal telik meg. Illetve bármikor, ha beleülsz, vagy csak elmégy mellette. Sokszor azon kapom magam, hogy mosolygok, ha csak rágondolok.
A tartósságáról hosszútávon még nem tudok nyilatkozni, bár az előéletét ismerve a 4 év alatt semmi, de semmi nem romlott el rajta. Most azon vagyok, hogy a zenei élményt feljavítsam (sajnos csak alap hifivel jött az autó és hát a Golf tuningjához képest hiányérzetem van), egyúttal MP3-ra is alkalmassá téve és minden nagyszervízt letudjak. Azt hiszem, a gyári 16-os felnik mellé kap egy 18-ast is a VOLVO palettáról és talán később egy halvány sötétítő fóliázást. Ez utóbbit csak diszkréten, mert a kisugárzó eleganciát nem szeretném elrontani, ill. a vajszínű félbőr belső annyira szép, hogy vétek teljesen eltakarni.
Még valami. Az ember tényleg kedvet kap időnként lassan menni és csak úgy szemlélődni, mégsem lihegnek a torkán, vagy tolják a dudát. Nem tudom, talán örülök annak, hogy a világnézetemet és az első benyomást egy kívülálló a VOLVO alapján ítéli meg, pedig ez is tud ám időnként "állat" lenni.
Akárhogy is, csak ajánlani tudom. A fenntartása a Golfhoz képest nem jelentősen költségesebb (kihagyva a Márkaképviseleteket és az azzal egyenértékűt igénybe véve), a használt ára pedig nincs arányban az autó valós értékével.

Frissítés 1.:
kb. 25000 km után is töretlen a rajongásom. Azóta 2x volt olaj és szűrőcsere (10-15.000 km után mindig cserélem, meghálálja majd, ahogy a golf is), ill. elromlott a kipörgésgátló ami mindennel együtt 90.000,- Ft-ba került. Bár mindig tempósan használom, de már kíváncsi voltam, mennyi a minimum fogyasztás. Eger-Bp. országút 100 kmh, a.pálya 110 kmh átlag 4,7 L/100 km. Bp.-Regensburg a.pálya tempomat 130 kmh+klíma+3 személy csomaggal átlag 5,7 L/100 km. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy Pesten teli tankolva (tank 70 L és csak Agip Dieseltech) kijövök és a maradék fél tankkal haza is tudok menni.
A fóliázás még nem történt meg, de a 17-es felnik a 225/45 Dunlopokkal sokat dobtak az autón. A 18-asokról letettem, többek tanácsára. Ja és az előző tulaj minden kis meghúzását kijavíttattam a fényezővel. Most hibátlan :)

Frissítés 2.:
Átlépve a 170.000 km-t megvolt az újabb olajcsere. Ez jelen esetben 45.000 Ft-ba került. Időközben azonban elvittem egy tuning specialistához, akitől némi programozás után (0,1 bar turbónyomás emelés, 3-5% plusz üzemanyag, nyomatékgátlók kiiktatása, gázpedál állástól függő teljesítménytöbblet - 1/3-ig gyári beállítások, padló max. telj.) fülig érő szájjal mentem próbakörre. Egy osztállyal feljebb focizik azóta na. Mindezt úgy, hogy normál használat mellett minden az eredeti beállítás szerint maradt és padlógáz esetén sem lépjük túl a megbízhatóság határait. Továbbra sincs semmi hiba, nem lehetnék elégedettebb. Komoly meglepetés faktorral bír az autó :).

Frissítés 3.:
Megvolt a 290.000 km és 10 éves lett. Soha nem hagyott ott sehol. Valójában az éves 2 kötelező (számomra legalábbis, évi 26000 km mellett) átnézés, ill. olaj-szűrő cseréken túl nem volt vele gondom. Csak teszi a dolgát és a legjobbat nyújtja. Sajnos azóta szerzett egy-két karcot és az autópályázás is meglátszik a motorházon, ill. szélvédőn, de igyekszek megőrizni az állapotát. Nem rozsdásodik. Ha kellene írnom valami negatívat, akkor a kesztyűtartó, ill. a belső tér időnként előjövő nyöszörgését említeném (bár lehet, az évek teszik). Nem tudnék helyette mást-fiatalabbat választani, ami ilyen kompromisszummentes lenne. A motorhang-teljesítmény-fogyasztás-kényelem-megbízhatóság és egyedi forma különleges elegye. Marad.

Hibalista

- Ami nálam történt eddig (munkadíjjal együtt): - - olaj és minden szűrő cseréje 95.000,- - - vezérlés cseréje 70.000,- (ezt elvileg 170-180.000 km-nél írják elő) - - téli gumi csere 92.000,- - - állófűtés vízpumpa cseréje 40.000,- - Szerencsére a kazán és minden csövezés az autó alaptartozéka magyarországi kivitel esetén, ezért az állófűtés szoftverének telepítési költsége (Volvo Hungária) 48.000,- Ft volt. Ha valakinek nincs meg ez az extra, szerintem ennyit mindenképpen megér. - - 2-3 évente megadja magát a turbócső (gumihenger), cseréje kb. 3.500,- - - kuplungcsere kompletten (külföldön) 1090,- EUR

Ide hordtam szervizbe

Lengyelcar Bp.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf IV 1.6 16V Következő autója? talán az új S60 T6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S60 2000 (2000)

További ítéletek (104 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)