Biztonság Stílus Kényelem
Szöveges ítélet
2000 óta autózom. 29 éves vagyok, értékesítési vezetőként dolgozom. Az első autóm egy ´83-as I. Golf volt. Ezt váltotta 2003-ban egy Fiat Stilo, 2005-ben egy Fabia Rs. (népítélet ECOPOWER). 2008-ban, úgy döntöttem, szakítok a budapesti dugókkal, szmoggal, stresszel, és Komárom-Esztergom Megyébe költöztem. A Fabiát eladtam, vettünk egy házikót, és egy válságautót (Peugeot 205 1.8 D) 150-ért, amivel sikeresen felborultam 2008 decemberében. Néhány hónap intenzív buszozás következett, ami nem is olyan szörnyű, itt vidéken. A gond az, hogy nem tudtam a menetrendhez igazítani a munkabeosztásomat, és már jöttek a melegebb napok, és baromira nem fűlik a fogam ahhoz, hogy 30-35 fokban öltönyben buszozzak. Kell egy autó....de mit vegyek. Még egy eldobható, válságautót? Valami biztonságos újautót? Nézegettem a neten, napi több órán keresztül, kezdett körvonalazódni, hogy mi fér bele. Nagyjából 2,5-ig nézegettem. Találtam is itt a közelben egy kereskedésben egy szép Volvót, amit megnéztem. S60 T5, DVD-vel, félbőrrel, stb. Mikor felhívtam az Autóvárost (ott szervizelték), hogy az autó előéletéről érdeklődjek, felhívták a figyelmemet egy frissen beszámított S60 2.0T-re, hogy mielőtt döntenék, mindenképpen nézzem meg. Így tettünk, már csak azért is, mert kedvesemnek nem nyerte el a tetszését a T5 külső állapota... Az Autóvárosnál tájékoztattak az előéletéről az autónak, garantáltan 120 000 Km-es a náluk vásárolt autó, és még a nagyszervizt is elvégezték, plusz adtak árengedményt. Átvizsgálták, és még ajánlatot is tettek a hibajavításokra. Komplett fékcsere (betétek, tárcsák, fékcsövek) 1. henger trafó off. Természetesen nem éltem a horror áron kínált lehetőséggel (cca. 280), de minden esetre jól esett.
Az első hét és 1000 kilométer benyomása alapján egy remek utazóautó a 2.0T. Az automataváltó adaptív, alkalmazkodik a vezetési stílusomhoz, ha nyugi van, 1700-nél felvált. A bőrülések pompás kényelmet biztosítsanak. A fogyasztás 7,5 körül alakul. Csendes, a motort szinte nem hallani. Jól érzem magam benne. 1500 Kg biztonságérzet. Folytatásos beszámolót tervezek úgy ezer kilóméterenként….
Hát ez nem sikerült. Alig 1 hónap telt el, és már a hatodik ezres is lassan belemegy. Elégedett vagyok. A hét végén ellenőriztem az olajszintet. Egy csepp sem hiányzik, és szép világos színü. A motor egészséges. A gumikból sem fogyott a levegő.
Sokat járok mostanában a 10-es főúton és mivel párás az idő a klíma is megy redszeresen. Valahogy a fentiek és az autómata váltó nem tesz lehetővé sportos vezetést. Ha szemből kitisztul a sáv, és parkettát nyomok, mire kitalálja, hogy minden bizonnyal itt előzési szándék esete forog fennt, addigra már szemből kocog is egy IFA.
DE HOGY MINDEN VOLVONÁL FELÁRAS EXTRA A KIKAPCSOLHATÓ FRONTLÉGZSÁK? Családi, biztonságos? Hát nem tudom.
Ezt leszámítva tényleg megbízható és teszi a dolgát. A Fogyasztást 1000 Km-enként resetelem. 8.5-10 a klíma miatt.
Kicseréltettem a féktárcsákat, fékbetéteket, még a kézifékét is. Hiszen azt mondták az Autóvárosban, hogy ez aztán életveszélyes. Annyira nem volt az, hogy elég lett vona a kéziféken állítani, de ha már mevettem a szettet, hát kicseréltettem. A trafónak semmi baja, de azt is kicseréltem. Érdekes módon meg voltak számozva eredetileg, és mikor levettem a burkolatot, az 1-es és 2-es hengeré már fel volt cserélve. Azt nem értem, hogy akkor miért mondták, hogy a trafó a rossz, ha már ellenőrizték, és fel is cserélték. Sőt ahol végül kicseréltettem, szerintük még a Check Engine lámpa is égne, ha rossz lenne. Na sebaj, munkadíjjal, alkatrésszel, összesen 102.000 Ft-ot fizettem, szemben az Autóváros fentebb említett ajánlatával. folyt köv.
147 000 Km
27 000 km-rel a vásárlás után is boldog tulajdonosa vagyok az autónak. Túl vagyunk egy kisszervízen, illetve egy váltóolaj cserén, ami gyorsította a váltási időt, és talán magán, az autó gyorsulásán is segített. Érdekes volt, hogy 7,5 litert ír a könyvecske, ezzel szemben csak 4 liter ment bele. Gondolom a márkaszervízek mit számlázhatnak ilyenkor.... Kezd téliesedni a fogyasztást, most olyan 9 liter körül mozgunk. a könyöktámasz elött található "pohártartó-fedő" elfáradt, ezért le is szedtem. A facelift utáni rolós megoldásnak is megvan a miértje. Picit idegesítő, hogy egy hejzet-jelző hiba miatt, egy narancssárga háromszög világít a műszerfalon. ezt a néhány apróságot leszámítva Egyre jobban megszeretem ezt az autót.
Egy ovatlan autóstársam még októberben meghúzta az autót a jobb első sárvőnél, miközben otthon parkolt az utcán az autó. A Srác becsületes volt, becsöngetett. Töltöttünk betétlapot is. Gondoltam a kárszakértő valóban szakértő lesz, de csalódtam. A K&H biztosító kárszakértője szerint ki lehet kalapálni, és le lehet fényezni 25 000 Ft-ból a jobb első sárvédőt.
Most ismét nagy út áll az autó elött, vasárnap az 1000 Km-re lévő Frankfurtba látogat az autó. Ezt az utat már egyszer megtette oda vissza. 160-170-et szereti, de 200-nál sincs halálfélelmed.8 órát vezetek, de nem érzem megterhelőnek, a legendásan kényelmes bőrüléseknek köszönhetően. És ami ilyen utakon nagyon praktikus, az a beépített szemetes :-)
Hibalista
- kopó-fogyó
Ide hordtam szervizbe
Autóváros- biztos jó, jó drága....DE miért nem tájékoztatnak megfelelően?
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Szabi Autó-Csolnok- egy igényes kisszervíz, nemzetközi tapasztalattal bíró szerelőkkel. KÖtelező szervíz, váltóoljacsere, kézifékállítás, 3 izzó cseréje, futóműállítás összesen: 30 000 Ft Olajjal, tokkal-vonóval
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 119886 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 205 1.8d-válságautó | Következő autója? | prémium, amiben kikapcsolható a frontairbag |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
