Az elpusztíthatatlan örök túlélő
Szöveges ítélet
Üdvözlök mindenkit!
Korábban írtam egy posztot a jelenlegi x5-ösömmel kapcsolatban, abban megemlítettem az előzmény volvot amit most kifejtenék.
A történet ott kezdődött, hogy volt egy e36-os cabrio bmw-m. Baromira szerettem szerelmes voltam abba a kocsiba, mindaddig míg hengerfejes nem lett. Nos, azt megcsináltattam 250ezer ft-ért, majd 1 hét múlva ugyan úgy szar volt. Emlékszem a mai napig mikor párommal ültünk szentendrén a 40fokba a kocsi mellett és vártuk, hogy hűljön a felforrt motor... Persze a szervíz nem akarta vállalni a felelősséget kvázi elhajtottak a francba, innen is üzenem h bekaphatják. Na ettől a hangulattól felbőszülve becseréltem egy adandó alkalommal egyik este egy ismerősnél egy 2003-as s60-as d5-ös volvora. Gondolván hallgatok most elöszőr a rancionális fejemre. Hát, többé kevésbé be is jött.
A kis volvot eleinte nagyon szerettem, baromi erős volt. Első olyan autóm volt ami tényleg meg, húzott akármennyivel mentem akármilyen emelkedő volt vagy előzés semmi nem volt akadály. Ez a 163-lóerős 5 hengeres dízel változat. Tényleg baromi jó volt, és evett kb 6litert ha nagyon bántottam akkor se ment 7l fölé városba se. Tényleg baromi jól ment, full extra minden volt benne. Bár én már a klímának is nagyon örültem ugyan is a cabrioba nem volt.
Ott kezdtek jönni a gondok mikor egyik nap egyszer csak csattogást éreztem a motor felöl mikor beálltam a parkolóba. Na onnantól az csak erősebb lett. Akárki megnézte aztmondta porlasztó, vagy hidrotőke, vagy csapágyas motor stb. Hát úgy fel....bsztam magam rajta, hogy nem érdekelt jártam vele így jó sokáig. Érdekes volt, hogy azonnal elvette a motor erőt és füstölt mint az állat. Ha huzamosabb ideig használtam városban, autópályán azonnal életre kelt és szép lett a hangja, kifüstölte magát és húzott mint állat. Na ez a probléma a mai napig nem lett megoldva. Azóta történtek még finomságok, egyik alkalommal mikor álltam le a mélygarázsba leesett a bal első ablak. Olyan hanja volt mint mikor a családi herendit töröd össze...frászt hozta rám de vissza tudtam tuszkolni és így használtam évekig...akármelyik szerelő megnézte mondta, hogy baromira nincs kedve szétszedni... A beltérbe szétjön minden, de tényleg minden, fogantyú a kezembemaradt amivel behúzom az ajtót, könyöklő szétjött, jobb első ajtó belülről nem nyílt. Végül azt egész könnyen orvosolni lehetett... Mindig minden körülmények közt pöccre indult, kivéve mikor elkezdett produkálni valami sátáni lemerülést. na ezt a mai napig nem sikerül megfejteni, 2 évet használtam úgy az autót, hogy a családi bevásárlás idejére is inkább lekötöttem az akksi sarut.. baromi bosszantó mikor több hónapig használom és nincs gond, majd egyszer csak dohányboltnál megállok és után 0-ra le van merülve és nem indul. Na ezt vagy 10x eljátszotta. Akksicsere 50-ezerért majd ugyan ez a hiba, vezetékek, kimérés stb... semmi eredmény azóta is lekötött akksisaru...lehet már működik, de a bizalom még nem épült ki köztünk, hogy ott merjem hagyni több órára lekötés nélkül.
Az autó meg van átkozva.. de komolyan életembe nem volt ennyi defektem még autóval mint ezzel, minden kerék volt már defektes legalább kétszer. Már csukott szemmel cserélek rajta kereket lassan F1-es idővel. Csodálkozom is, hogy még nem hívott a Ferrari, hogy kéne menni... viccet félre téve múlthéten pont a bal hátsó defektes lett az iroda elött cseréltem kereket öltönybe, majd pár napja a pótkerék is defektes lett....de komolyan ki lehet ilyen szerencsétlen? ja és Michlen Pilot 4 téli gumik vannak rajta amiket újonnan vettem. 2 szett gumit vettem már rá csak téliből, mielött arra gondolnátok hogy még a gyári gumi volt rajta azért lyukadt ki folyton.
Másik vicc, kb 1 évet nem használtam mert kicsit haragudtam rá a fentebb leírtak miatt, erre megbosszúlta a görény és olyan lakkhibás lett a napon, hogy most úgy néz ki mint ami átment egy kutya emésztésén. De komolyan, lemarta a lakkot a nap a kocsi oldaláról. Baromi ronda lett, kértem ajánlatot teljes kasztni fényezéssel lehet megoldani fél milláért... na nagyon király annyit ér a kocsi.
Egyébként ezeket leszámítva nagyon király mikor jó, ha jó kedve van baromi jól is megy és élvezet vele menni. mikor befullad és nem megy és még defektes is akkor már nem annyira... Oké mentségégül szolgáljon a szarvasnak, hogy már 570 000-km van benne. Abból 80 ezret én raktam bele.
További hibák a fentebb leírtakon kívül... hát minden ami futómű az minden gané. Folyamatosan kopog valahol valami hiába cserélek mindent. Kormány lóg, sose egyenes akárhogy állíttatom. Csomagtérajtó nem működik nyitásra, csak ha épp olyanja van pár havonta egyszer működik... ja és múltkor decemberbe elment benne a fűtés a budaörsi kivezetőnél úton Hévízre..az annyira nem volt jó móka szarrá fagytunk benne az autópályán. Ott hévízen 200 ezerért akarták megcsinálni, úgyhogy hazafele is szarrá fagytunk benne. Végül nem csak a fűtőmotor halt meg, hanem a vezérlő is, persze ez csak akkor derült ki mikor már beszereltük a fűtőmotort, vezérlőből pedig csak is az az egy cikkszámú jó bele amit kivettünk. Az pedig a világon sehol nem létezik, szóval most egy másik van benne és csak lábra tud fűteni, ami kimondottan mulattságos mikor reggel indulnál el lefagyott/párás szélvédővel. ja mindezek mellett se rendszámtábla világyítás se féklámpa nincs az autón, mert szarrá égtek a foglalatok azokat épp most cserélik, persze csak akkor vettem észre mikor kaptam a büntetést a rendőrtől.
Ja a féknél sziszeg valami, én nem tudom mi lehet de ha simogatom kicsit abbahagyja... nem tudom meg se mertem kérdezni a szerelőt, ja a világítást nem lehet lekapcsolni nonstop világít ami lehet jó a skandinávoknak bár addig nem világít el, viszont lehet havonta h7-et cserélni. Egyszer elkezdett világítani a lámpakapcsoló panel és le tudtam kapcsolni. örültem neki majd visszakapcsoltam mert féltem, hogy abba az állásba szarik be újra. na azóta se működött még egyszer.
Belső világítás nincs a kocsiba csak a lábtér világítás (ja igen az az egy dolog ami nem akar tönkremenni a kocsin ez tök jó pont az a g..ci mindig világít, néha nem kapcsol ki és tényleg napokig is). mert nicnsenek benne izzók, kiderült azért szedték ki korábban belőle mert ha beleraksz izzót mindig ég sose alszik ki. Valami izgi hiba lehet ez is de persze annyiba maradt, hogy nem ég kész. Az egész autó szellemét átjárja ez a szeszélyesség. de tényleg, sose hittem abba, hogy az autóknak lelke van de ennek bmm.meg tuti van, vagy démonja...mert minden össze vissza működik benne, néha igen néha nem. pl a jobb első sminktükör...10ből 3-4 alkalommal működik, ha párom épp sminkelni akarna mindig megkérdi elöbb, hogy na vajon működik? Ez úgy jellemző mindenére. Multikormány tök jó hogy van, nem működik csak a tempomat. Viszont az tényleg nem szart még be. Hifi brutál jól szól benne tényleg azt meg kell hagyni, és az ülések is nagyon kényelmesek. Hátúl kényelmesen lehet aludni, mikor egyszer lemerült 3 órát aludtam benne hátúl.
Még meg van a kis görény már a szívemhez nőtt, + hogy már nem csak szar de ronda is a lakkhiba miatt kétlem, hogy túl jó üzletet csinálnék az eladásából... úgyhogy egyelőre megmarad. Amúgy autópályán továbbra is verhetetlen, 160as tempónál is megy mint a barom és 6l-ert eszik. Még ezzel a szar porlasztóval is, vagy akármivel ami miatt csattog meg füstöl.
összességében egy jó tanács, ne vegyél. Vagy ha veszel valami nagyon drága nagyon jó állapotút vegyél bár szerintem az út vége nagyjából ez lesz csak idő kérdése. szerethető jó kis autó, de kell rá költeni mindig valamit és ezért épűlnek ezek le....mindig van mire költeni és ezek a kisebb hibák pedig elsikkadnak/megmaradnak mert a nagyok mellett ezekre már nem költessz. na mindegy, remélem segíthettem bárkinek is a beszámolóval!
Hibalista
- ami alkatrész az minden
Ide hordtam szervizbe
magán szervíz
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 420000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 3as cabrio | Következő autója? | x5 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (5.1/10) |
